Tarlós: Csodálkoznék, ha őszig nem kezdődne meg a Lánchíd felújítása
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Egy vita eldőlt, a Lánchíd nem lesz szélesebb: változatlan járdaszélességgel újítják fel, derült ki Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatóján. A kivitelezési tender ajánlattételi határideje 2019 április 26., de mint a főpolgármester mondta:
csodálkoznék, ha őszig nem kezdődne el a munka.
A híd és az alagút felújításának nettó munkaideje 18 hónap. A hídfők környezetét is felújítják, ez a munka tovább is tarthat.
Tarlós a 3-as metró felújításával kapcsolatban elmondta, igaz, hogy 217 milliárd forintra emelkedtek a költségek, de ezeket az unió is elismerte azzal, hogy több támogatást adott. Mint közölte, emberi számítás szerint március 30-án az utasforgalom elindulhat a felújított szakaszon, de vannak kockázatok, ezért nem zárja ki, hogy néhány hetes csúszás mégis előfordul. A kulisszák mögötti munkák lehet, hogy még nem lesznek készen, és tovább folynak.
Egy olyan hét lesz, amikor a 3-as metró a teljes vonalán jár, utána megkezdődik a déli szakasz rekonstrukciója (Kőbánya-Kispest és a Nagyvárad tér között). Április 6-án már átveszi itt a munkaterületet a kivitelező.
Tarlós István bejelentette, hogy elindult egy fővárosi útépítési program, aminek az a célja, hogy a város meglevő földútjait leaszfaltozzák. A 8,3 milliárd forintos keretre 13 kerület pályázott sikeresen (9 fideszes és 4 nem fideszes vezetésű). Összesen 181 földút lesz leburkolva 41 kilométer hosszan. A munka márciusban kezdődik, szeptemberben végeznek vele várhatóan.
A főpolgármester azt is közölte, hogy a reptéri zajpanaszok mérséklésére már két hónapja elkezdődött a tárgyalás a kormánnyal. Három célt szeretnének rövid idő alatt elérni:
- a személyszállító gépek éjféltől hajnali ötig ne járjanak (jelenleg hat gép közlekedését engedélyezik ebben az időszakban),
- módosítani kell a zajterhelések értékelését, mert a forgalom zöme három sűrű órára koncentrálódik, de 8 órára elosztva mérik, értékelik
- és ne a Budapest Airport mérje a saját zajterhelését, hanem a közlekedési hatóság.
Hosszabb távú terv, hogy a fapados gépeket és a légi teherforgalmat egy új, kisebb, Budapesttől távolabbi reptérre irányítsák.
Tarlós elmondta, hogy a fővárosi drogmegelőzési bizottság felállításához a végső lökést a BRFK tájékoztatása adta meg. Eszerint rohamosan terjed a dizájnerdrogok kereskedése, használata. A forgalmazásukkal a szervezett bűnözés foglalkozik. De mivel a droghasználat elleni küzdelem nemcsak rendőrségi, hanem társadalmi feladat is, az önkormányzatnak is szerepet kell vállalnia. Tarlós szerint elsősorban nem a szankcionálásra, rendészeti eljárásokra koncentrálva lehet megoldani a problémát, ezért a főváros főleg a prevencióra és a kommunikációra helyezi majd a hangsúlyt.
(Borítókép: A Lánchíd 2018. február 19-én. Fotó: Jászai Csaba / MTI)