400 millió ment el az újpalotai villamos lefújt tervezésére
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Nemrég megjelent egy közbeszerzési hirdetmény, amiben az áll, hogy módosítják az újpalotai villamos tervezésére vonatkozó szerződést. Sokan felkapták erre a fejüket, mivel az újpalotai villamos tervezését már majdnem három éve lefújták azzal, hogy a forrásait átcsoportosítják a fontosabb 3-as metró felújítására. Megkerestük a BKK-t, hogy történt-e valami változás.
A BKK válaszában megerősítette, hogy az újpalotai villamosvonal tervezésének leállítása 2016-ban megtörtént. Ekkor már a teljes vonal engedélyezési tervdokumentációja elkészült az Astoriától az újpalotai Pólus Centerig, de az engedélyezéshez, és a kiviteli tervekhez még nem kezdtek hozzá.
Az újpalotai közlekedési tengelyt azonban a jelentős forgalom miatt valamilyen egyéb beavatkozást igényelt. A szerződés maradványértékéből ezért a BKK két kiegészítő feladatot rendelt meg:
- a Sárfű utcai villamosperon akadálymentesítését Újpalotán,
- a Bosnyák tér, a Tisza István tér és Zugló vasútállomás környezetének forgalomtechnikai korrekcióját azzal a céllal, hogy a Thököly úton gyorsabban haladhassanak az autóbuszok.
Mint a BKK állítja, ezek a munkák önmagukban, az újpalotai villamostól függetlenül is hasznosak, segítik, hogy az újpalotai utasok gyorsabban eljuthassanak a belvárosba, ugyanakkor a villamos későbbi kiépítésének lehetőségét sem akadályozzák meg. A szerződés módosítására az utolsó helyszín (Zugló vasútállomás) engedélyezési eljárásának a csúszása miatt volt szükség.
A villamosvonal tervezése az eredeti szerződés szerint 979 millió forint volt, de mivel az első ütem után a projekt leállt, csökkent a tervezői díj. A kiegészítő feladatokkal együtt 405 millió forint a jelenlegi szerződéses érték, ebből a kiegészítő munkák tervezési díja 31 millió forint. A villamosvonal tervezésére annak 2016-os felfüggesztése óta nem történt kifizetés, számolt be róla a BKK.
Az újpalotai villamosvonalat a városvezetés tulajdonképpen a 4-es metró leállított Bosnyák téri meghosszabbításának alternatívájaként vette elő 2014 körül, 2015-ben pedig Tarlós István ígéretet tett arra, hogy 2019-ra a villamosvonal el is készül. 2019 van, de Újpalotán se metró, se villamos. Az is igaz, hogy a két érintett kerület (a XIV. és a XV.) vezetése sem éppen kormánypárti.