Nyílt pályázatot hirdetett Budapest meglévő grafikai arculatának továbbfejlesztésére, illetve kiegészítésére a Budapesti Városarculati Nonprofit Kft. (BVA). A pályázatra főként szakirányú művészeti felsőoktatásban tanuló hallgatók, illetve a tervezőgrafikát hivatásszerűen folytató szakemberek jelentkezését várják.
Budapestnek néhány évvel ezelőtt készült új arculata – emlékeztet a kiírás –, a pályázatnak ezért nem célja annak teljes lecserélése, inkább továbbfejlesztése, hogy frissebb, a digitális világra jobban alkalmazható, sokféle funkcióhoz jól illeszkedő, rugalmasan alkalmazható vizuális rendszer jöjjön létre. A pályázatra ezért a jelenleg érvényes színeket és formákat alapul vevő koncepciókat várnak.
A fővárosi kerékpárutakról és a közparkok állapotáról, újak szükségességéről írt hosszú Facebook-bejegyzést Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója. Mint írja, ebben a veszélyhelyzetben a közösségi közlekedés utasszáma 80-90 százalékkal, az autóforgalom a felére-harmadára csökkent.
Ugyanakkor, a márciusban megszokotthoz képest jelentős forgalomnövekedést mutatnak a kerékpáros számlálók.
Szerinte a bicikliknek új szerepük van a koronavírus miatt kialakult helyzetben, hiszen „az egészségügyben dolgozók, bolti eladók, árufeltöltők, patikusok, a közszolgáltatók dolgozói, az építőiparban dolgozók és sokan mások mindennap útnak indulnak dolgozni, és sokan egyénileg – autóval, kerékpárral vagy éppen gyalog – oldják meg az utazásukat”.
Városi körülmények között nemcsak a leggyorsabb közlekedési eszköz, hanem egyben az egyik legjobb lehetőség a kimozdulásra is, és a forgalomnövekedésben az is közrejátszik, hogy sokszor kerékpárt használnak az egyre bővülő létszámú futárok és ételkiszállítók is, írja.
Ebben a krízisben csak üdvözölni tudom, hogy a mi javaslatunkat tartják irányadónak, annak ellenére is, hogy a lakájmédia azokért inkompetensnek nevezett bennünket
– írja Havasi Gábor, a Fővárosi Önkormányzat egészségügyi tanácsnoka a Facebookon. A Momentum Mozgalom egészségpolitikusának posztja arról szól, hogy az Emberi Erőforrások Minisztériuma nagyrészt elfogadta javaslataikat, és ezek szellemében szervezi át a járványhelyzetben a budapesti egészségügyi ellátást.
A koronavírus terjedése miatt elhalasztja a fővárosi lomtalanításokat az FKF Nonprofit Zrt., olvasható a társaság honlapján. Mint írják,
a főváros vezetésével és a kerületi polgármesterekkel történt egyeztetést követően az a döntés született, hogy a lomtalanítást a még hátralévő kerületekben bizonytalan időre elhalasztja.
A társaság jelenleg a X. kerületben, március 25-ig végez lomtalanítást, ennek befejezését követően újabb kerületekben már nem hirdetik meg a lomtalanítást. Ha újraindul a szolgáltatás, arról újabb közleményt adnak majd ki.
Ülésezett a budapesti kerületeket és a fővárosi önkormányzatot képviselő Budapesti Önkormányzatok Szövetsége (BÖSZ), amely ajánlásokat fogalmazott meg a kerületeknek a koronavírus elleni védekezéshez:
Elgázolt egy embert a 3-as metró a Klinikák megállónál 11 óra körül. A Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság doktorszolgálata egy embert vizsgál a helyszínen, és a mentők is kiérkeztek.
A Budapesti Közlekedési Központ a Facebook-oldalán azt írja, hogy az M3-as metró nem közlekedik a Nagyvárad tér és a Deák Ferenc tér között baleset miatt.
A meghosszabbított útvonalon közlekedő pótlóbusszal lehet utazni, mely a Deák Ferenc tér és Kőbánya-Kispest között jár. Utasaink türelmét kérjük!
Frissítés: 12:45-kor a BKK Info arról tájékoztatott az oldalán, hogy újra indult a 3-as metró a teljes szakaszán.
Szombattól, tehát mától módosul a forgalmi rend az Üllői út-Könyves Kálmán körút csomópontban, mert a 3-as metróvonal felújítása miatt liftet építenek a Népliget állomásnál, írja az MTI.
Tarlós István korábbi főpolgármester is megszólalt Persányi Miklós állatkertigazgató távozásával kapcsolatban. Az intézményt 21 évig vezető főigazgató az életkorával és azzal indokolta a lemondását, hogy
az utóbbi hónapokban munkájában jelentkező rendkívüli terhelés próbára tette az egészségét.
Persányi lemondását ennek ellenére nehezen lehetne függetleníteni a biodóm projekt válságától. Decemberben derült ki, hogy nincs elég pénz a hatalmas építmény befejezéséhez, ugyanis alaposan megszaladtak az építés költségei: a 15,7 milliárd forintra tervezett program jelenleg 62,8 milliárd forintnál tart, a kormány azonban az utolsó 20 milliárdos részletet már nem kívánja biztosítani a Fővárosi Állat- és Növénykertnek. Ha el is készül egyszer a biodóm, a hatalmas üvegház fenntartási költségei alaposan megterhelik majd a fővárosi költségvetést, hiszen várható energiafelhasználása egy kisebb budapesti bevásárlóközpont áramfogyasztásával vetekedhet.
Átlagosan tíz százalékos béremelésben állapodtak meg – januártól visszamenőleg – a szakszervezetek a BKV vezetésével a ma kora délután kezdődött kollektív munkaügyi vita harmadik fordulójában. A sztrájkkészültséget a megállapodás aláírásáig felfüggesztették – közölte a cég dolgozóit képviselő Egységes Közlekedési Szakszervezet.
A sztrájkkal fenyegető helyzet február 14-én alakult ki a fővárosi tömegközlekedési vállalatnál, miután a BKV csak nyolcszázalékos béremelést ajánlott a dolgozóknak, a szakszervezetek viszont 15 százalékos fizetésemelést követelnek. Nem született megállapodás a tárgyalások második körében sem négy nap múlva, most viszont igen.
Ennek értelmében az első két hónapra mindenkinek egységesen egyszeri hatvanezer forintot fizet ki a cég, márciustól pedig 8 százalékkal, havonta legalább 35 ezer forinttal nőnek a keresetek – közölte Naszályi Gábor, az EKSZ elnöke. Ez az összeg legtöbb munkavállalónál meghaladja a 10 százalékot. A szakszervezetek abban is megállapodtak a cégvezetéssel, hogy az eddigi senioritás pótlékot felváltja a Budapest pótlék, amely eleinte 0,4 százalék lesz –, ennyivel kell szorozni a BKV-nál töltött éveket -, ám a tervek szerint kérőbb évente emelkedik, amíg el nem éri az 1 százalékot – magyarázta az elnök. Az egyezség a cafetériára éves mértékét is érintette, összesen 200 ezer forintra emelték.
Naszályi Gábor leszögezte: a sztrájkkészültséget a megállapodás aláírásáig felfüggesztették. A BKV közleménye pedig azt tartalmazza, hogy a részleteket is tartalmazó megállapodás-tervezetet a munkáltató hétfőre összeállítja és megküldi az érdekvédelmi szervezeteknek. A megállapodás végleges egyeztetésére és aláírására előreláthatóan kedden kerülhet sor.
Kedden a Normafa ügyeivel rendszeresen foglalkozó Normafa – természetesen oldal adott hírt arról, hogy megtörtént a fák kivágása a tervezett új nagyparkoló területén, mégpedig állításuk szerint engedély nélkül. „Tavaly év végén palánkokkal vették körül az érintett területet. A Hegyvidéki Önkormányzatnak megvolt az oka a titkolózásra. Mint most kiderült, a palánkok mögött megkezdődött a parkoló kialakítása, a bírósági tiltás ellenére fák kivágásával”
– írták.
Az Index ma drónfelvételt készített az érintett területről, ami alapján az egyértelműen kijelenthető, hogy a területet korábban – mondjuk tavaly novemberig biztosan – borító sűrű növényzet jelentős része mostanra eltűnt, illetve kirajzolódnak az új parkoló korvonalai a tartósan megmaradó facsoportok mellett:
A parkoló építésének terve november elején heves vitákat és tiltakozást váltott ki, mivel akkoriban még úgy tűnt, hogy 220 fát fognak kivágni a Konkoly-Thege út fölső szakasza menti területsávban, amely ugyan jogilag közlekedési területnek számít, de ténylegesen beerdősült, és 2010 óta része volt az Európai Unió Natura 2000 természetvédelmi hálózatának is.
A parkolóépítés elleni petíciót néhány nap alatt 18 ezren írták alá, és Karácsony Gergely főpolgármester is a fenntartásait hangoztatta, amire Pokorni Zoltán polgármester úgy reagált, hogy az önkormányzat kész újratervezni a parkolót, ami így húsz férőhellyel kisebb lesz. Állítása szerint megmaradhat minden 20 cm átmérőnél nagyobb fa, a 10-20 centiméter átmérőjűek közül pedig igyekeznek minél többet megtartani. A polgármester szerint így egy szabálytalan formájú, „amőbaszerű” parkoló létesül, árnyat adó fákkal. Az önkormányzat a bírálóknak azt az érvét elutasította, hogy a kirándulóhelyen egyáltalán nincs szükség parkolóra, álláspontjuk szerint az új nagyparkoló elengedhetetlen, mert a hegytetőn a tervek szerint megszüntetik az ottani aszfaltos parkolót, valamint az erdőszéli vadparkolást is.
Mobiltelefonos navigációs alkalmazások terelik a forgalmat a dugó elől a Gellérthegy kis utcáiba, a lakók háborognak, az önkormányzat megpróbál visszavágni. Vajon sikerül-e? – tettük fel a kérdést egy éve. Letelt az egy év, most megnéztük, tényleg sikerült-e az önkormányzatnak megoldani a problémát.
Szépen süt a nap a Gellért téren a februári hétköznapi délelőttön. Még madáréneket is hallani, hacsak nem hallucinálok. A forgalom gyenge, de a Kelenhegyi útról a Gellért-hegy felől így is folyamatosan érkeznek az autók a Gellért térre. Minden lámpaváltáshoz kettő-három. Ez már csak azért is fura, mert ezek az autók egy 40-50 háztömböt magában foglaló lakó-pihenő övezetből érkeznek, ami egész nap nem generálhat ekkora forgalmat.
A hegyvidéki önkormányzat közzétette a honlapján a Normafa tetejének átalakítási terveit. Ahogy arról korábbi cikkünkben írtunk, az elmúlt hónapokban főként a tervezett nagyparkoló építése borzolta a kedélyeket a Normafán, de más változások is készülődnek a hegytetőn, mégpedig olyanok, amik talán még a parkoló építésénél is alapvetőbb módon formálják át Budapest legnépszerűbb kirándulóhelyét. A Síház és környékének küszöbön álló átalakítása magát a Normafa szívét érinti.
Az előzményekhez tartozik, hogy jórészt elkészült az új Eötvös Loránd park a lebontott Olimpia Szálló helyén és az új elkerülő út, tavaly szeptember 3-án bezárt a Síházban működő Normakert vendéglő, december 3-án pedig az épület átkerült a Pilisi Parkerdőtől a XII. kerületi önkormányzat vagyonkezelésébe. A nagyparkolónak kinézett terület továbbra is palánkokkal van lezárva, mivel a Védegylet megtámadta a fakivágási engedélyt, másrészt az önkormányzat ígéretet tett a tervek átdolgozására, hogy itt is valamivel több növényzet maradhasson meg.
Tavaly májusban két hétig ideiglenesen, csúcsidőszakban személyvonatok közlekedtek a balparti körvasúton, a Budapest–Hatvan vasútvonalról Újpesten át Piliscsabára. A felmért utasigények, a járatok nagy kihasználtsága visszaigazolta a vasúttársaság azon elképzelését, hogy ebben a viszonylatban a közlekedés állandó jelleggel megvalósuljon, közölte a MÁV.
A tervek szerint idén tavasztól a Piliscsaba és Angyalföld között félóránként közlekedő vonatok munkanapokon a balparti körvasúton át tovább közlekednek Rákosig.
Kísérleti jelleggel Újpalotán megállóhelyet létesít a vasúttársaság, 350 méterre a 7-es buszcsalád Molnár Viktor utcai megállójától.
Mindkét oldalon egy-egy 85 méter hosszú magasperon épül, utasbeállóval, térvilágítással, valamint hangos utastájékoztató rendszerrel. A peronokhoz rámpa épül, így megvalósul az akadálymentes megközelítés is. Jelenleg zajlik a peronépítés, a felsővezetéket érintő munkákat pedig már be is fejezték.
Újabb zughotelt lepleztek le a Józsefvárosban, írja a 24.hu. A józsefvárosi önkormányzat nemrég az Astoria közelében egy Szentkirályi utcai, 20 lakásos, több emeletes, összesen 60 fő befogadására alkalmas apartmanszállót ellenőrzött.
Kiderült, hogy a Cherry Apartments bejelentés nélkül, a szükséges működési engedély nélkül működött, és a több mint félszáz vendég befogadására alkalmas, fogadótérrel és recepcióval rendelkező épületnek még csak használatba vételi engedélye sem volt. Az önkormányzat bezáratta a szállást, és 4 millió forint bírságot szabott ki.
Egy régóta felállványozva, üresen álló, értékes épületet sikerült megmenteni a teljes lerohadástól, a mai napon ugyanis megvásárolta az Opinvest Zrt. a Szép utca és a Reáltanoda utca sarkán álló, Pollack Mihály által tervezett Almásy-palotát.
Az 1817-ben emelt klasszicista épületet, amelynek falait annak idején Tiziano és Tintoretto képek díszítettek, egy 1907-es tűzvész óta próbálták megmenteni és újabb funkciókat adni, de hosszútávú megoldás eddig nem született.
Az Opinvest Facebook-bejegyzése szerint az 4,500 + nm-es exkluzív irodaház a tervek szerint 2022. év végén kerül átadásra.
Az elmúlt hónapokban a tervezett nagyparkoló építése borzolta a kedélyeket a Normafán, de más változások is készülődnek a hegytetőn, mégpedig olyanok, amik talán még a parkoló építésénél is alapvetőbb módon formálják át Budapest legnépszerűbb kirándulóhelyét. Míg a parkoló esetében egy peremterületről van szó, a Síház és környékének küszöbön álló átalakítása már magát a Normafa szívét érinti. Ez az a terület, aminek profitálnia kellene a jelentős fakivágásokkal járó út- és parkolóépítéséből, ugyanis a XII. kerületi önkormányzat kommunikációja szerint minden betonozással, növényirtással járó beruházás azért történik, hogy fent a hegytetőn több teret tudjanak visszaadni a természetnek.
Megérkezett a kukaholdinghoz (Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt.) az az FKF Zrt. által kiállított számla, amely a 2019-es fővárosi szemétszállításért még hátralévő közel tízmilliárd forintos hátralék kifizetését késleltette. Mostanáig.
A közel tízmilliárd forintnyi költségvetési lyuk már középtávon a szemétszállítást veszélyeztette volna Budapesten és környékén. Az Indexnek Mártha Imre, az FKF felügyelőbizottságának elnöke azt mondta, bár egy hónapig még kibírták volna, hogy nem érkezik meg a pénz az állami cégtől a fővárosi céghez, de valamiből a kukáskocsikat is meg kell tankolni és a béreket is ki kell fizetni.
De akkor miért nem állították ki hamarabb a számlát, ami eddig a késlekedést okozta?
2020 január 16-tól Zakar András a Főkert új vezérigazgatója, közölte csütörtök reggel a Főpolgármesteri Hivatal. Mint írják, a szakember nyílt pályázaton nyerte el megbízatását, Szabó József, a Főkert korábbi vezérigazgatója nem pályázott.
Mivel az elkövetkezendő évek egyik legfontosabb programpontja a zöldfelületek növelése lesz a városban, az új vezetésű Főkertnek stratégiai szerepe lesz a város átalakításában. Zakar András vezérigazgató és Bardóczi Sándor főkertész máris neki tud állni egy zöldebb, élhetőbb Budapest megteremtésének
– írta a közelményben Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere.
A kormány szerda délután részletesen is kifejtette véleményét a Giro d'Italia olasz kerékpáros körverseny magyarországi szakaszának szükségességéről azután, hogy reggel a Népszava megírta, a szervezésért felelős Révész Máriusz szerint sem lesz egyszerű beleférni a Giro d'Italia Magyarország megrendezésére biztosított 7,8 milliárd forintos keretösszegbe, „de mindenképpen tartani kívánjuk a kereteket”.
Mint már megírtuk, január 4-e óta nem hajthatnak fel az 5 tonnánál nehezebb járművek a Lánchídra, mivel a legutolsó hídvizsgálati állapotjelentést követően a BKK elrendelte, hogy az eddigieknél szigorúbban kell betartani a hídon meglévő súlykorlátozásokat. Karácsony Gergely közölte, a híd állapota ugyan nem ad okot a pánikra, de a felújítás már nem húzható sokáig.
A főpolgármester a híd felújításához még hiányzó 20 milliárd forint miatt a kormányhoz fordult segítségért, de Orbán Viktor csütörtöki nemzetközi sajtótájékoztatóján azt mondta, a kormány annyi pénzt ad, amennnyit Tarlós István főpolgármestersége idején adott volna. Mint mondta, "Nem azért nem adtunk több pénzt Tarlósnak sem, mert nem akartunk volna, hanem azért, mert ennyi volt." Karácsony Gergely a Facebook-oldalán erre így reagált:
A Lánchíd ügyében a korábban elkülönített pénzről már az elődöm is elmondta, hogy kevés. Azóta sem lett több, csak a híd felújítása válik egyre inkább halaszthatatlanná. Mivel nem csak Budapest, hanem az egész ország egyik legismertebb szimbólumáról van szó, a Lánchíd megóvása, felújítása közös ügy kell legyen. További funkciójáról is közösen, a budapestiek bevonásával kell dönteni, érdekelne például, mit gondol a miniszterelnök arról, hogy a Lánchídból gyaloghíd legyen.
Az ATV ezt követően azzal a kérdéssel kereste meg a Miniszterelnökséget, hogy lehetne-e gyaloghíd a Lánchíd. Azt a választ kapták, hogy lehetne, de ennek eldöntése nem a kormány hatásköre.
A híd igénybevételi és használati módjának meghatározása a fővárosi önkormányzat kizárólagos hatásköre.
Az ígéretek ellenére nem készült el 2019 végére a fix traffipax a budapesti Váci úton, írja a 444.hu az egyik XIII. kerületi Facebook-csoport információjára hivatkozva. A csoport egyik tagja kereste meg az önkormányzatot, és azt a választ kapta, hogy a Véda-kapu felállítása akár egy évet is csúszhat. A traffipax 80 millió forintba kerülne.
A BKK közleményben jelentette be, hogy január 4-től, szombattól a jelenleginél fokozottabb korlátozást vezetnek be a Lánchídon:
a híd felújításáig nem hajthatnak fel 5 tonnánál nehezebb járművek. A tilalom alól kizárólag a BKK menetrend szerint közlekedő járművei képeznek kivételt.
A kerékpárok, személygépkocsik, kisbuszok, furgonok továbbra is áthaladhatnak a hídon, amelynek szerkezete folyamatos, napi rendszerességű hídüzemeltetői ellenőrzés alatt van.
A híd állapotát az üzemeltető Budapest Közút az előírt hídvizsgálati rendben folyamatosan ellenőrzi.
A közelmúltban elrendelt hídvizsgálati állapotjelentés állapította meg, hogy az eddigieknél szigorúbban kell betartani a hídon meglévő súlykorlátozásokat.
Palánkokkal kerítették körbe azt a területet a Normafán, a Konkoly-Thege út mentén, ahova egy nagy parkolót akar építeni a XII. kerületi önkormányzat, adta hírül a Normafa - természetesen csoport a Facebookon. A kerítések megjelenése bizonyára azt jelzi, hogy a jelentős fakivágással járó munkálatokat hamarosan elkezdik.
Teljesen kiégett egy autó csütörtökön kora este Újbudán, a Hauszmann utcában. Kisdi Márk Máté, a Katasztrófavédelem szóvivője szerint a tűzoltók két vízsugárral oltották a lángoló kocsit. Olvasónk szerint a tűz közben három kisebb durranást lehetett hallani. Személyi sérülés információink szerint nem történt.
Baleset történt a Margit hídon Budára a szigeti bejárónál. A 4-es és a 6-os villamos helyett a Széll Kálmán tér M és a Jászai Mari tér között pótlóbusszal lehet utazni. Utasaink türelmét kérjük!
- írja a BKK a Facebook-oldalán.
Helyszínen lévő újságírónk szerint a Jászain elég nagy tömeg várja egyelőre hiába a pótlóbuszokat, nem lehet felférni a 9-es és a 91-es buszra sem.
A híd közepén, egy törött fehér Opel állt keresztben, az csapódott neki a Pest felé közlekedő villamosnak.
Frissítés 9-kor: A BKK szerint ismét a teljes vonalon jár a villamos.
A Budavári Önkormányzat képviselő testülete 10 igen, 4 nem, és 1 tartózkodás mellett elfogadta azt a határozati javaslatot, amely eltörli a fideszes vezetés alatt bevezetett percenkénti 1 forintos parkolási díjat a luxuséttermek és a hotelek vendégeinek, vette észre a 24.hu.
Nincs többé 1 forint + ÁFA-s parkolás a profitorientált luxus éttermek és szállodák vendégeinek!
- írta a Facebookon a javaslat előterjesztője, a momentumos Gelencsér Ferenc, az I. kerület alpolgármestere. A politikus szerint az amúgy is szűkösen elérhető parkolóhelyek az ott élőket illetik meg.
A Budai Vár nem egy parkolóház és nem egy pláza. Amennyiben valaki itt szeretne parkolni, annak pedig fizetnie kell épp úgy, ahogy minden földi halandónak.
A második kerületben évek óta napirenden van, hogy a Széll Kálmán tér és a Margit körút közé eső területen szétszórtan, különböző épületekben elhelyezett kerületi szakrendelőket egy korszerű, új épületbe telepítsék. A 2013 óta húzódó projekttel kapcsolatban Varga Mihály pénzügyminiszter, a II. és a III. kerület országgyűlési képviselője és Láng Zsolt korábbi polgármester idén októberben, az önkormányzati választás előtt jelentette be, hogy hamarosan kezdődhet is a rendelőintézet építése, amely kisebb részben önkormányzati, nagyobb részben kormányzati pénzből, az Egészséges Budapest Program büdzséjéből valósulhat meg.
A 96 éves korában, december 9-én este elhunyt Varga Imre szobrászt Budapest saját halottjának tekinti, jelentette ki Karácsony Gergely a Fővárosi Közgyűlés december 11-ei ülésén, ahol a napirend előtt egy perces néma csenddel emlékeztek Vargára.
A közgyűlés megszavazott a napirendben egy sor személyi döntést, ezek között a közgyűlési többség támogatta a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. Alapszabályát módosító javaslatot. Ennek értelmében az FKF élére egy hattagú ügydöntő Felügyelőbizottság kerül. Karácsony Gergely múlt héten rövid Facebook-posztban jelentette be, hogy meneszti a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. vezérigazgatóját, Nagy László Albertet.
Egymásnak feszült a Budapesti Közlekedési Központ és a Budapesti Közlekedési Vállalat, illetve a sofőrök szakszervezete. Az elmúlt időszakban több olyan esettől volt hangos a közélet, a sajtó és a közösségi média, amelyben utasok járművezetőkkel kerültek konfliktusba.
A teljesség igénye nélkül néhány eset:
A közétkeztetési koncessziós pályázat eredménytelenné nyilvánítását és új pályázat kiírását kezdeményezte Terézváros ősszel megválasztott új polgármestere. Az előző városvezetés több kétes gyakorlatával is szakító Soproni Tamás az önkormányzat Indexhez eljuttatott közleménye szerint a kerületvezetés nem köthet szerződést közétkeztetésről úgy, hogy
a pályázatot kiíró előző testület szerződéskötési gyakorlatával kapcsolatban hatósági vizsgálat folyt, és elmarasztaló döntés is született.