Megrendeli a BKV-tól a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a hajószolgáltatást, a három járat csúcsidőben óránként közlekedne, és 400 forintos helyszíni vonaljeggyel, hét közben pedig Budapest-bérlettel lehet majd igénybe venni.
A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén 18 igen, 12 nem szavazattal, tartózkodás nélkül elfogadott előterjesztés szövege szerint a D11-es járat óránként szállít utasokat munkanapokon reggel 7 és 19 óra között Újpest, Árpád út és a Haller utca között, a D12-es szintén munkanapokon közlekedik Rómaifürdő és a Kopaszi gát között 7-től 9 óráig, majd 15 órától 18 óráig, csúcsidőben 1 órás követési idővel. A D13-as járat ugyancsak a Rómaifürdő és Kopaszi gát között közlekedik, de csak hétvégén 9 és 18 óra között óránként.
Házkutatást tartottak a Budapesti Rendőr-főkapitányság (BRFK) munkatársai a budapesti Városházán. Horváth Katalin Fanni szóvivő azt közölte: rendőrségi intézkedést tartottak, munkatársaik okirati bizonyítékokat foglaltak le az önkormányzat épületében. A szóvivő a házkutatás részleteiről, illetve arról, hogy milyen ügyben intézkednek, nem kívánt nyilatkozni. Az MTI úgy értesült, hogy a fővárosi Parking Kft. ügyében tartottak házkutatást a BRFK nyomozói.
Városházi forrásaink szerint a nyomozók végül a Városházáról nem vittek el semmit, a fővárosi önkormányzatnál a Parking Kft. Lajos utcai székházához irányították őket. Az MTI szerint a társaság új vezetősége talált olyan, 2010 októbere előtti iratokat, szerződéseket, amelyek ügyében később a főjegyző feljelentést tett, a BRFK gazdaságvédelmi osztálya pedig elrendelte a nyomozást. A rendőrök egy listával érkeztek a Városházára, hogy meghatározott dokumentumokat bekérjenek, majd a Parking Kft. óbudai irodájába mentek.
Két hete ismeretlenek több teherautónyi sittel kevert földet borítottak a XVII. kerületi Vasad utca közepére, elzárva így a sok autós által kerülő útként használt útvonalat. Az önkormányzat feljelentést tett, a rendőrség közúti közlekedés biztonsága elleni bűntett gyanújával nyomoz. Egyre gyakoribb, hogy a helyi lakosok önhatalmúlag szabályozzák a forgalmat.
Április elején betonnal kiöntött virágládák tűntek fel a XVII. kerületi Vasad utca poros sóderútján, elzárva az áthaladási lehetőséget az autósok előtt. Információink szerint az önkormányzat egy vállalkozóval akarta elszállíttatni a ládákat, ám azok nem várták meg a teherautót, hanem az egyik éjszaka hirtelen eltűntek.
Visszavonta a napirendről a taxisrendelet-javaslatot és a Budapest név használatáért a vállalkozásokra díjat kiszabó előterjesztést is Tarlós István főpolgármester a Fővárosi Közgyűlés rendes ülésén. Emelkedik a szemétszállítás díja és a főváros birtokba veheti a Duna partján álló CET épületegyüttest. Felújítják a margitszigeti szökőkutat és a rózsakertet.
A taxisrendeltről további egyeztetések szükségesek, mondta a főpolgármester. A rendeletről a tervek szerint szeptemberben tárgyal majd a testület. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) korábban közölte: a rendelettervezet célja, hogy indirekt módon szabályozzák a taxik számát, kötelezővé tegyék a bankkártya elfogadását, előírják a légkondicionálót, továbbá döntenek az egységes arculat, az egységes nappali és éjszakai maximálár vagy egységes hatósági ár bevezetéséről.
A Főtáv a működési költségein elért megtakarításából a korábban meghirdetett havi 10 százalékos alapdíjkedvezményen felül további, egyszeri 30 százalékos alapdíjkedvezménnyel jutalmazza a pontosan fizető lakossági fogyasztókat, közölte a társaság.
A lakossági, lakás célú helyiségekre vonatkozó 30 százalékos alapdíj jóváírás feltétele, hogy a díjfizető július 31-én ne rendelkezzen lejárt tartozással sem a Főtávnak, sem a DHK Hátralékkezelő és Pénzügyi Szolgáltató Zrt-nek. A jól fizető ügyfeleknek az augusztus végén kibocsátott, szeptemberi esedékességű számlájukban így összesen 40 százalékos alapdíjkedvezményt érvényesít a Társaság. Ez egy átlagos (52 négyzetméteres) lakás esetében 2371 forint egyszeri jóváírást jelent.
Szerda hajnaltól folytatja a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a BAH-csomópont felújítási munkáit, emiatt sávokat zárnak le, és az erre közlekedő buszok menetrendje is módosul.
A BKK tájékoztatása szerint hétfőig végzik a csomópont benzinkút melletti ágának sávonkénti marását, majd aszfaltozását, emiatt az érintett útszakasz áteresztő kapacitása a felére csökken, így jelentős torlódásokra kell számítani. A BKK ezért arra kéri az autósokat, hogy aki teheti, kerülje el a csomópontot.
A Fővárosi Közgyűlés ünnepi ülésén ma átadták a főváros díszpolgári címeit. Az idén tizenhatan kapták meg a címet.
A szabadság napja alkalmából tartott ünnepségen Tarlós István főpolgármester beszédében megemlékezett arról, hogy 1991. június 19-én hagyta el Magyarországot az utolsó szovjet katona.
Hozzátette, azóta felnőtt egy nemzedék, a szerencsésebbek számára történelem a kommunizmus, de sokaknak megélt emlék, beidegződött eszme. Antall József volt miniszterelnök szavaira utalva megjegyezte: az volt a szabadság fordulópontja, amikor nehéz hónapok jöttek, de megérte.
Tarlós István azt mondta, "olyan országban, olyan városban élhetünk, ahol érték a hit, az emberi erőfeszítés, az elkötelezett munka, érték az önfeláldozás, a közösség tisztelete, a többség érdeke".
A városvezető fontosnak nevezte, hogy legyenek olyan példaképek, életpályák, amelyek megmutatják az igazi értéket, akik "nem olcsó, bulvár reklámfogásból lesznek ideiglenesen a haza nagyjai", hanem tetteik, eredményeik által. Szükségesnek tartja, hogy ne "azok a talmi, giccses, testi és alacsony nívójú művészi teljesítmények kapjanak rivaldafényt, amelyek manapság olykor megjelennek némely kereskedelmi csatornán vagy az újságban" – hangoztatta.
A főpolgármester elengedhetetlennek tartja, hogy a felnövekvő nemzedék "ne az értékek nélküli, a napnak élő, állítólagos liberális értékrendű szabadság világában nőjön fel", hanem egy olyan országban, ahol becsülete van a kitartó munkának, a szorgalomnak, a szellemi és a lelki értékeknek. "Az elmúlt 21 esztendő alatt éltünk át értékválsággal vagy hamis értékkel kijelölt éveket is, amikor csak az elvhűséget méltatták, vagy éppen az erkölcsi eltévelyedést emelték ki követendő példának" – fogalmazott Tarlós István, aki annak a reményének adott hangot, hogy ez az időszak nem vitt végbe a lelkekben helyrehozhatatlan rombolást.
Az idén tizenhatan részesültek díszpolgári címben: Balázs György okleveles mérnök, professor emeritus, a műszaki tudomány doktora; Bara Margit Kossuth-díjas színművész, Bertalan Tivadar festő, grafikus, díszlettervező, Bolberitz Pál Széchenyi-díjas római katolikus pap, filozófus, egyetemi tanár, Frenreisz Károly rockzenész, zeneszerző, az LGT alapító tagja, Göröcs János válogatott labdarúgó, edző, Jókai Anna Kossuth-díjas író, költő, Koltai Lajos Kossuth- és Balázs Béla-díjas operatőr, Kubik Anna Kossuth-díjas színművész, Mága Zoltán hegedűművész, Máthé Erzsi, a nemzet színésze, Pitti Katalin Liszt Ferenc-díjas operaénekes, Ránky Mátyásné Németh Angéla olimpiai bajnok gerelyhajító, Sótonyi Péter, a Semmelweis Egyetem Igazságügyi és Biztosítás-orvostani Intézetének volt igazgatója, egyetemi tanár, Zsíros Tibor mesteredző, az 1955-ös kosárlabda-aranycsapat tagja, valamint - posztumusz – Teller Ede atomfizikus.
Tarlós István a tv2 Mokka című műsorában kedd reggel azt mondta a hídpénz ötletének felmerülésével és a dugódíj bevezetésével kapcsolatban, hogy „hangulatkeltés van, döntés nincs, keressük a lehetőségeket”.
Az ország adottságai miatt Budapest szerepe súlyos következmények nélkül nem degradálható, és az is degradálás, ha a főváros 23 részre esik szét – mondta Tarlós István a Népszavának. A lap keddi számában megjelent interjúban a főpolgármester kijelentette: aligha vállalná újra a tisztséget, ha nem közvetlen választással töltenék be a posztot.
"A budapestieknek 1994-ben megadták a közvetlen főpolgármester-választás lehetőségét, ezt 20 év után nagyon rossz üzenet lenne visszavenni... Ha ezek után olyan vezetője lenne egy mintegy kétmilliós városnak, akit 18-20 ember választott, az illető legitimitása majdnem nulla lenne" – mondta.
Tarlós hangsúlyozta, hogy a kormány és a miniszterelnök végül még soha nem hagyta cserben. Viszont másképp képzelik el a közigazgatás új rendszerét, amit ő a sajátos parlamenti viszonyokkal magyaráz. "Én a centralizáltabb működés híve vagyok" – jelentette ki.
Szerinte ez az érdeke a Fidesznek is, mert a választók többsége nem a kerületi ügyek, hanem annak alapján dönt, hogy milyen a tömegközlekedés, a közbiztonság és a közszolgáltatás.
Kérdésre válaszolva elmondta, hogy a vízművek új vezérigazgatója június 30-tól valószínűleg Haranghy Csaba (aki 2002 és 2008 között már betöltötte ezt a posztot) lesz. Cáfolta, hogy ez ügyben bárki nyomást gyakorolt volna rá, és hogy Simicska Lajos összeveszett volna vele a vízművek vezérigazgatójának kinevezésén.
A kérdésre, hogy ismeri-e Simicska Lajost, azt felelte: "Ismerem. Találkoztam, beszéltem vele, talán 3-4 hónappal ezelőtt is. Biztos nem fogják elhinni, de a nagypolitikáról, az időjárásról és a család intézményéről váltottunk szót, semmi egyébről."
Szabálytalan parkolás miatt megbírságolták Fürst Györgyöt, a kerékbilincselésben egykor élenjáró Centrum Parkolási Kft. volt igazgatóját. Mattfekete Rolls Royce Phantom-ja nemcsak kerékbilincset kapott, a kerületi közterület-felügyelet információink szerint fel is jelentette a volt parkolási főembert, mert nem volt a belvárosi területre behajtási engedélye.
Így a kerékbilincs levételéért kifizetett 14 600 forint mellett még akár 50 ezer forinttal is megterhelhetik a pénztárcáját. A képet dan300 nevű olvasónk készítette, és töltötte fel az Index Parkolási szégyenfalára.
Szeptemberre készül el a dugódíj bevezetésének a koncepciója, amiben nem szerepel a hídpénz, tudtuk meg a Budapesti Közlekedési Központtól. A rendszer felállításának indulóköltsége 15 milliárd forint, most folynak a tárgyalások a bankokkal, hogyan lehetne ezt a pénzt hitelből megfinanszírozni. A dugódíj napi összege 500, a havi dugódíjbérlet pedig 10 ezer forint lehet.
Mint lapunk megtudta, a dugódíjrendszernél jóval kisebb beruházási költséget igénylő hídpénz bevezetésével igazán nem számolnak. A hídpénz esetleges bevezetéséről Tarlós István főpolgármester nyilatkozott a Népszavának. Ideiglenes bevezetésére informátoraink szerint csak akkor kerülhet sor, ha a fővárosnak nagyon nem lesz pénze, és emellett gyorsan szüksége lesz forrásra. Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója az ötletre azt reagálta, hogy még meg kell vizsgálni a hídpénzzel kapcsolatos felvetés részleteit.
A BKK sajtótájékoztatón mutatta be az első most forgalomba álló, használtan vett, de felújított német trolit. A többi tizennégy év végéig követi.
Reméljük, hogy a darabonként 11 millió forintért vett, 2 millióért ideszállított és 15 millió forintért átalakított eberswaldei trolik még tíz évig helytállnak a budapesti forgalomban, mondta Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója. Az első busz pénteken gurult ki, a többi 14 az év végéig folyamatosan áll forgalomba, havonta kettő.
Nettó 2,8 százalékkal emelkedhet a szemétszállítás díja Budapesten, ha a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdán elfogadja a vonatkozó előterjesztést.
Az indítvány szerint a Fővárosi Közterület-fenntartó (FKF) Zrt. június 1-jén kezdeményezte, hogy az április elején módosított hulladékgazdálkodási törvényben meghatározott maximált mértékig, vagyis 2,8 százalékkal emeljék a hulladékkezelési díjat. A társaság arra hivatkozott, hogy a költségvetésben mintegy 560 millió forinttal kevesebb forrás jutott a köztisztasági feladatokra, és a keretből további 10 százalékot zároltak.
Fizetniük kellene a jövőben a Budapest nevet vagy annak változatait használó egyéni vállalkozóknak és gazdasági társaságoknak Tarlós István főpolgármester javaslata szerint; erről jövő szerdán szavaz a Fővárosi Közgyűlés.
A Budapest név és változatainak - Buda, Budai, Budapest, Budapesti, Budapest Főváros, Budapest Fővárosi, Főváros, Fővárosi, Pest, Pesti, Pest-Buda, Pest-Budai - felvételéről, illetve használatáról 1994-ben fogadott el rendeletet a testület, azóta több mint ezer, elsősorban gazdasági társaság kérelmezte a névhasználatot. A főpolgármester indoklása szerint a névhasználat kifejezetten előnyös volt a cégeknek, az engedélyezésért azonban korábban semmiféle ellentételezést nem kért az önkormányzat.
Sokaknak úgy tűnhet, hogy a behajtási díj – leánykori nevén dugódíj – bevezetéséhez a városvezetés ragaszkodik, de Tarlós István főpolgármester szerint ez nem igaz, nekik a korábban felvetődött lehetőségek közül bármelyik megfelelne. A dugódíjat azonban muszáj bevezetni, mert az előző városvezetés által kötött 180 milliárdos EU-s támogatásokról kötött megállapodásban feltételként szabták meg a díj bevezetését, amit Demszkyék el is fogadtak –- hangzott el a főpolgármestertől a csütörtök délben kezdődő sajtótájékoztatón. Vagyis ha a főváros nem akarja, hogy elússzanak az előző ciklusban megpályázott uniós támogatások, akkor mindenképpen be kell vezetni a behajtási díjat, amit előreláthatólag 2013 július elején meg is tesznek.
Elkezdődött a BKV-ügyben Hagyó Miklós volt szocialista főpolgármester-helyettes és tizennégy társa büntetőpere a Kecskeméti Törvényszéken. A 15 vádlott ügyvédje rögtön a per felfüggesztését kérte a bírótól, mivel korábbi beadványuk ügyében nem döntött még az Alkotmánybíróság.
A bíró azonban elutasította az ügyvédek kérését. A Hagyó-ügyben eljáró védők többsége áprilisban az Alkotmánybírósághoz fordult az eljáró bíróság kijelölése miatt, és kérték azoknak a jogszabályoknak a megsemmisítését, amelyek szerintük az alaptörvénybe és nemzetközi szerződésbe ütközve lehetővé teszik, hogy a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező bíróság helyett az OBH elnöke másik bíróságot jelöljön ki anélkül, hogy döntése ellen jogorvoslatot biztosítana. Az alkotmányjogi panaszról az Alkotmánybíróság még nem döntött.
A fővárosi közgyűlés június 20-i ülésén dönthet az új fővárosi taxiközlekedési rendeletről, melynek tervezetét tucatnyi egyeztetés után véglegesítették és jelenleg az utolsó egyeztetése folyik a taxis szervezetekkel, áll a BKK közleményében.
A rendelet alapján 2013-tól egységes színvonalú és arculatú taxik közlekedhetnek Budapesten, melyek 10 évnél fiatalabbak, klimatizáltak, bankkártyás fizetésre alkalmasak, legalább EURO 4-es motorjuknak köszönhetően kevésbé szennyezik a környezetet és a méretük is elegendően kényelmes az utasok színvonalas kiszolgálására és csomagjaik elszállítására. Egyúttal a rendelet dohányzási tilalmat is be kíván vezetni a budapesti taxikban.
2080 forint bírság után bírósági tárgyalás lett abból a parkolási büntetésből, amelyet azért kapott egy autós, mert egy perccel túllépte azt az öt perces türelmi időt, ami után már büntetnek a parkolóőrök. Mindez annak ellenére történt, hogy már jó ideje nem működnek pontosan a parkolóórák IX. kerületben. A parkolási társaság azt mondja, ha hibás az óra, nem pótdíjaznak.
Műszaki hiba miatt nem jár a 3-as, a 28-as és a 62-es villamos az Örs vezér tere és az Orczy tér között – közölte Herczeg Zoltán, a BKV fődiszpécsere. A hiba elhárításáig pótlóbuszok szállítják az utasokat. A fődiszpécser ennél többet nem árult el.
Senkit ne tévesszen meg az V. kerületi Báthory István utca és a Báthori István utca. Akár ipszilonnal, akár pontos i-vel is legyen írva, egy és ugyanarról a lipótvárosi utcáról van szó.
Ismét győztek a bíróságon a BKV volt vezetői, akik többtízmilliós végkielégítésekkel távoztak a cégtől 2007-2008-ban. A közlekedési vállalat a napokban jogerősen elvesztette azokat a próbapereket is, amelyeket az elbukott korábbi, úgynevezett megállapítási pereket követően indított. A bíróság szerint a végkielégítések nem ütköznek jóerkölcsbe.
A BKV 31 volt vezetője ügyében úgynevezett megállapítási pert indított 2009 novemberében, hogy az eljáró bíróság állapítsa meg a kifizetett végkielégítések jóerkölcsbe ütközését. E pereket első és másodfokon is elutasították a bíróságok perjogi kérdésekre hivatkozva. Ezt követően a BKV 3 próbapert kezdeményezett, tekintettel az illeték magas összegére. Ezek közül 2 jogerősen nemrég lezárult, a harmadik még folyamatban van, tájékoztatta lapunkat a BKV sajtóosztálya.
Sörényes juhok születtek a Fővárosi Állat- és Növénykertben. A két kisbárány május 18-án jött a világra, és mostanra már a közönség is láthatja őket. A kicsik nagyon élénk, aktív és játékos állatok, ráadásul az sem okoz problémát nekik, hogy a meredek sziklafalakon kövessék a felnőtteket, áll az állatkert közleményében.
A sörényes juh (Ammotragus lervia) Afrika északi területein őshonos patás, a vadkecskékkel áll közelebbi rokonságban. A száraz, sivatagos, illetve sziklás területeket kedveli, így a Fővárosi Állat- és Növénykertben is ilyen bemutatóhelyen, a Nagyszikla oldalában található kifutóban kerül bemutatásra. Mivel elterjedési területe részben azonos a berbermajoméval, ezt a két fajt az Állatkertben is együtt, közös kifutóban mutatják be.
A közlemény szerint a sörényes juhok a természetben rendszerint október és november hónapokban párzanak, így az öthónapos vemhesség elteltével a bárányok február, március és április hónapokban jönnek világra. Az állatkerti állományok is a tavaszi ellések a leggyakoribbak, noha Budapesten előfordult már igen korai (december, január), illetve augusztus ellés is.
Defibrillátorokat helyez el minden metróállomáson 2012 végéig a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a főváros.
A BKK közleménye szerint Tarlós István főpolgármester és Vitézy Dávid BKK-vezérigazgató azért döntött így, mert vasárnap a 2-es metró Puskás Ferenc Stadion állomásán a készülék mentette meg egy utas életét.
Közölték: az egyik metrókocsiban lett rosszul az utas, infarktus miatt összeesett, életét utastársai mentették meg a zuglói önkormányzat támogatásával kihelyezett defibrillátor használatával. A közlemény szerint 2012 végéig valamennyi metróállomáson lesz defibrillátor, a készülékek összköltsége mintegy 30 millió forint lenne.
A 2-es metró vonalán, az Örs vezér tere és a Puskás Ferenc Stadion állomáson található egy-egy félautomata defibrillátor, amelyeket tavaly Papcsák Ferencnek, Zugló polgármesterének felajánlása nyomán helyeztek ki.
Több mint ezer autó részvételével forgalomlassító taxisdemonstráció volt hétfő délután Budapesten. Nagy dugók alakultak ki és a forgalmat több helyen el kellett terelni.
A különféle személyi fuvarozócégekhez tartozó sofőrök az egykori Felvonulási téren, a parkolóban gyülekeztek járműveikkel, majd rendőri felvezetés mellett indultak el az Andrássy úton az Oktogon és a Blaha Lujza tér érintésével a Főpolgármesteri Hivatal elé, a Városház utcába, hogy később onnan a Lánchídon át, a várost megkerülve, a Margit hídon keresztül térjenek vissza kiindulópontjukra.
A cég közleménye szerint a végleges típusengedély kiadására, a szerelvények - az NKH által előírt - jelentős módosítása után került sor. Az Alstom fizikai módosításokat hajtott végre a szerelvények fékrendszerén, valamint növelte az üzemi fék rendelkezésre állását áramszünet esetére.
Az engedélyeztetési eljárás részeként, a prototípus szerelvények átfogó tesztelésen estek át. A franciaországi és a budapesti tesztekkel, valamint a közelmúltban a 2-es metróvonal alagútjában megvalósított 4.000 km-es tartampróbával együtt, a prototípus járművek összesen mintegy 35.000 km-t futottak a tesztek során.
Az ajánlatkérő Óbuda-Békásmegyer Önkormányzata a költségeket bruttó 761 millió forintra becsülte. A projekt a Közép-magyarországi Operatív Program keretében európai uniós támogatásban részesül, a támogatási szerződésben a támogatás 719 millió forintot tesz ki.
A promenádot a Bécsi út - Kolosy tér - Nagyszombat utca - Lajos utca térségében építik ki. A kivitelezőnek 10 ezer négyzetméteren térburkolatot, 1500 négyzetméteren zöldfelületet kell kialakítania egyebek mellett.
Egy új civil kezdeményezéssel egyhavi bérletnek megfelelő éves tagsági díjért cserébe egész évben ingyen utazhat a BKV-n. A szabotőröket kizárják, a büntetőjogász szerint a résztvevők bajba kerülhetnek. A BKK vizsgálatot indított.
A Főtáv tíz százalékkal, átlagosan bruttó 593 forinttal csökkenti a lakossági távhőszolgáltatás alapdíját, közölte a társaság. A díjcsökkentést a működési költségeken elért megtakarításokkal magyarázzák.
A főváros közműcégeit tömörítő Budapesti Városüzemeltetési Központ idén 230 millió forintot költ szakértőkre – tudta meg a Népszabadság Online. A 15,3 millió forint adózás előtti eredményt produkáló BVK a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén tárgyalt beszámolója szerint speciális szakértelmet igénylő és eseti jelleggel felmerülő feladatok elvégzéséhez veszi igénybe külső szakértők szolgáltatásait, illetve olyan esetekben, amelyekben törvény kötelezi erre őket.
A BVK közleményben helyesbítette a híreket.
Több mint fél órára az alagútban ragadt egy szerelvény a 3-as metró vonalán a Pöttyös utca és a Határ út között szombat délben. Az első vizsgálat szerint a jármű légrendszerű fékjében a kompresszor nem termelt levegőt, ezért befogott a fék.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) elmondta, hogy a metró vezetője folyamatosan tájékoztatta az utasokat a problémáról, pánik nem alakult ki az alagútban töltött 32 perc alatt, amíg a szerelvény a két állomás között volt. A hiba és az eset körülményeit vizsgálják. A Nagyvárad tér és Kőbánya-Kispest állomás között pótlóbuszok szállították az utasokat. A metróközlekedés nem sokkal egy óra előtt megindult.