Index Vakbarát Hírportál

Teljesen lezárták a rakpartokat

2011. január 17., 21:43 Módosítva: 2011.01.17 21:43

Teljes hosszában megkezdték a budai és a pesti alsórakpartok lezárását hétfőn este nyolc órától a Duna áradása miatt. Ez azt jelenti, hogy nem lehet majd ráhajtani az alsórakpartokra Pesten a Közraktár utca és a Dráva utca között, míg Budán a Lágymányosi híd és a Mozaik utca között. Tarlós István főpolgármester a Duna áradása miatt már délután 4 órakor elrendelte Budapesten a másodfokú árvízvédelmi készültséget. Ezzel együtt már akkor lezárták az alsórakpartok egy-egy szakaszát.

Délután lezárják az alsó rakpartok egy részét

2011. január 17., 11:10 Módosítva: 2011.01.17 14:47
8

Várhatóan már hétfőn késő délután lezárják a budai és pesti alsó rakpartok egy-egy szakaszát a Duna emelkedő vízszintje miatt. A Budapesti Közlekedési Központ és a Fővárosi Közterület-fenntartó munkatársai folyamatosan figyelik a folyó vízállását, hogy a lehető legtovább lehessen közlekedni a rakpartokon.

A hajnali óráktól az FKF Zrt. útellenőrei folyamatosan figyelik a rakpartokat mind a pesti, mind a budai oldalon, és ha a vízszint átlépi a kritikus szintet, azonnal jelzik a kezelő Fővárosi Önkormányzat munkatársának, aki ezután elrendeli a rakpartok először a részleges, majd szükség esetén teljes lezárását.

Tovább

Tarlós: Egyelőre nincs pénz a gyalogoshídra

2011. január 17., 06:40 Módosítva: 2011.01.20 10:31

Tarlós István kifejezetten örül, hogy a választási programjában szereplő gyalogoshíd ötletét a kormány támogatja az Új Széchenyi Tervben, de úgy véli, a tervezett beruházásra egyelőre sem a fővárosi önkormányzatnak, sem az államnak nincs pénze, írja a Magyar Nemzet.

Tovább

Gyalogoshíd épülhet a Dunán

2011. január 15., 23:25 Módosítva: 2011.01.20 10:31
337

Idén elkezdik a különleges Bolyai híd előkészítését, amely a Petőfi és a Lágymányosi híd között fog kanyarogni a Duna fölött. Fellegi Tamás nemzeti erőforrás miniszter a TV2 Tényeknek azt nyilatkozta, hogy az Új Széchenyi Tervből erre is lesz pénz.

A gyalogoshídban egy kisebb városközpontot rejtett el Finta József, a tervek megálmodója. A többszintes hídon lesznek éttermek, kávézók és üzletek is. A budai oldalon az ELTE és a BME épületei közt érne partot, míg a szemközti oldalon - szintén az Új Széchenyi Terv forrásaiból - egy új koncert- és konferenciaközontot is építenek a Nemzeti Színház mellé, írja a Tények weboldala. Finta József azt mondta a hírportálnak, hogy évek óta tervezi egy ilyen egyedülálló centrum létrehozását.

Széchényi elköltözik?

Az erőforrásminiszter Fellegi azt is elárulta a Tényeknek, hogy a romos várnegyedet és a várbazárt is felújítják, az utóbbi 2014-re elkészülhet. Az átfogó rekonstrukciónak a része lenne az Országos Széchényi Könyvtár elköltöztetése is, és az intézmény éppen a gyaloghíd mellé kerülne.

Magántőkéből épülne trolihálózat Budán

2011. január 14., 14:00 Módosítva: 2020.01.14 14:26
569

Tizenhat budai buszjárat vonalán, összesen hetvenöt kilométeren működtetne trolijáratokat egy befektetőtársaság, amelyet két civil szervezet, egy szakmai egyesület és egy környezetvédelmi alapítvány képvisel. Az elképzelés szerint alvállalkozásba vennék a vonalakat a BKV-tól kilométer-, és időalapú elszámolásra. A beruházás tervezett költsége 7,5–8 milliárd forint, a projekthez uniós támogatást is igényelnének.

Trolibuszhálózatot építene ki és üzemeltetne Észak-Budán és Bel-Budán egy befektetőcsoport. Elképzelésük szerint a troli a budai hegyvidék tizenhat vonalán versenyképes a dízelbuszokkal. A nagyobb befektetés az olcsóbb üzemeltetéssel nyolc-tíz év alatt megtérülne, ráadásul egy troli huszonöt éves élettartama duplája a dízelbuszokénak. A szakmai előkészítést a Trolibusz Országos Szakmai Egyesület és az Élő Minivilág Környezetvédelmi Alapítvány végezte.

Tovább

Direkt nem tűnnek eredetinek a Margit hídi kandeláberek

2011. január 14., 12:08 Módosítva: 2011.01.14 12:41
29

Nem műemléki rekonstrukció, ami a Margit-hídon zajlik, állítja Zöldi Péter építész. A szakember szerint a réginek tűnő kandeláberek valójában "hegesztett csőoszlopok, kereskedelemben kapható csőanyagból. Az oszlop lábazata egy külön elkészült vasöntvény, melyet felülről ráhúznak a már felállított és lecsavarozott oszloptörzsre.

A további díszítőgyűrűket a megfelelő magasságban imbuszcsavarokkal rögzítették. A vezetéktartó kereszttartó szintén csőanyagból készült, az oszloptörzshöz hegesztéssel rögzítve."

Tovább

Eltűnt a ferde dizájnlámpa Bel-Budáról

2011. január 13., 17:18 Módosítva: 2011.01.13 18:30

Elvitték az új bel-budai városközpontot csúfító ferde dizájnlámpát a Lövőház utcából. Azt egyelőre nem tudni, mikor érkezik meg az új, de figyelemmel kísérjük az eseményeket. Jelenleg egy lámacsapda várja az oszlop helyén az áldozatát.

Mint arról két napja beszámoltunk, december eleje óta kornyadozik két fapalló vállán az augusztus végén átadott új utcaszakasz dizájnlámpája a II. kerületi Lövőház utcában, akkor tolatott neki ugyanis egy kukásautó. Az önkormányzat szerint az oszlop nem életveszélyes, a helyreállításhoz egy rendőrségi határozatra várnak.

Tovább

160 milliárdos a hiány a fővárosnál

2011. január 13., 17:07 Módosítva: 2011.01.21 10:36

Elfogadta a fővárosi közgyűlés a 2011-re tervezett költségvetési tervezetet. Tarlós István főpolgármester szerint kivételes, hogy elsőre, ráadásul ellenzéki támogatással fogadták el a koncepciót.

A voksolásnál az LMP és a Fidesz képviselői támogatták a terveket, az MSZP-frakció és a jobbikos Czeglédi János nemmel szavazott, a szintén jobbikos Szabó György pedig tartózkodott.

Tovább

Tarlós: Segítség nélkül bedől a BKV

2011. január 13., 17:00 Módosítva: 2011.06.06 06:34
27

Még nem tudják, mennyi pénzzel gazdálkodhat idén a BKV, ám az biztos, hogy állami segítség nélkül bedől a cég, mondta csütörtökön Tarlós István főpolgármester.

A főváros számításai szerint 19 milliárd forintra van szüksége a közlekedési vállalatnak ahhoz, hogy talpon maradjon, ezen kívül szanálni kell adósságállományát, és szeretnék, ha 50 százalékában az állam tulajdonába kerülne.

Tovább

Tarlós egymilliárdot szakítana a Szigeten

2011. január 13., 14:22 Módosítva: 2011.01.21 10:36
183

Nem lesz többé ingyenes a közterülethasználat a jövőben egyetlen, a főváros területén rendezett eseményen, így a Sziget fesztiválon sem, jelentette be Tarlós István főpolgármester. Bár a területhasználatért járó díjat mindenkinek be kell majd fizetnie, lesznek olyan események, melyeket a főváros támogatásban részesít, így a Sziget is 1-1,5 milliárd engedményt kaphat a becslések szerinti 2,5 milliárdból.

Tarlós szerint mostantól csak az rendezzen bármiféle rendezvényt, aki képes magától kigazdálkodni a költségeket.

Tovább

Folytatódik az ötletelés a 4-es metróról

2011. január 12., 17:53 Módosítva: 2011.04.26 15:35
18

Az LMP is megszavazta a fővárosi költségvetés koncepcióját a közgyűlés rendkívüli ülésén. Tarlós István támogatja a párt elképzeléseit, köztük a 4-es metró felülvizsgálatát. Ez akár azt is jelentheti, hogy a metró vonalán nem földalatti jármű viszi majd az utasokat.

Szentes Tamást (Fidesz) választotta meg az egészségügyért felelős főpolgármester-helyettesnek szerdai rendkívüli ülésén a Fővárosi Közgyűlés.

A titkos szavazáson huszonnyolcan támogatták a város új ágazati vezetőjét, egy nem szavazatot kapott, egy szavazat pedig érvénytelen volt.

Szentes Tamás képviselő Pesti Imrét váltja a poszton, aki kormánymegbízotti tisztsége miatt január 1-jével mondott le fővárosi vezetői és képviselői helyéről.

Tovább

BKV-s midibusztender: vizsgálják, kirívóan alacsony-e az ár

2011. január 12., 13:52 Módosítva: 2011.06.03 18:03
1

A BKV 30 napon belül részletesen megvizsgálja, kirívóan alacsonynak számít-e az az ár, amivel az Orangeways nyert az úgynevezett midibusztenderen. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) a napokban jelentette be, hogy elmeszelte a tender eredményét.

A BKV közleménye szerint a céget váratlanul érte a KDB határozata, amelyben a midibusztender kapcsán benyújtott jogorvoslati kérelemnek részben helyt adott. Hangsúlyozták ugyanakkor, hogy a panaszt tevő cég által kifogásolt három kérdésből kettőben helyesen járt el a BKV, mivel megfelelően biztosította az iratbetekintést, valamint egyenlő és megkülönböztetés-mentes bánásmódban részesítette az ajánlattevőket.

Tovább

A reptéri taxidroszt visszavételét szeretné a Jobbik

2011. január 11., 18:05 Módosítva: 2011.01.11 18:05

Azt szeretné elérni a Jobbik, hogy ismét a főváros üzemeltesse a Ferihegyi repülőtér előtti taxidrosztot és oda eljuthasson minden sofőr. A párt szerint ugyanis a jelenlegi módszer, miszerint a Budapest Airport által szerződött taxitársaság autói állhatnak csak meg a reptéren, az uniós elnökség ideje alatt különösen megengedhetetlen.

Staudt Gábor, a Jobbik országgyűlési képviselője azt mondta: áldatlan állapot alakult ki azzal, hogy a főváros még korábban átengedte a Ferihegyi repülőtér előtti traxidosztot a Budapest Airportnak.

Jelenleg ugyanis csak azok a taxik állhatnak meg ott, amelyekkel a cég szerződésben áll. Ha pedig valaki más társaság autójával érkezik a reptérre, előfordulhat, hogy csak jóval távolabb tud kiszállni.

A Jobbik szerint a megoldást az jelentené, ha ismét fővárosi kezelésbe kerülne a taxidroszt és az abból évente befolyó 250-300 millió forint is. Ennek értekében a párt Tarlós István főpolgármesterhez fordul.

Visszaélések fővárosi közcégeknél

2011. január 11., 14:39 Módosítva: 2011.02.23 10:09
2

Folyik a fővárosi közszolgáltató cégek átvilágítása, az eddigi tapasztalatok alapján a legtöbbjüknél megállapítható, hogy a szerződéskötéseknél több esetben feltűnő az ár-értékaránytalanság, sok esetben elhagyták a közbeszerzési eljárásokat és cégen belül elvégezhető feladatokat szerveztek ki, mondta György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes keddi, budapesti tájékoztatóján.

Jelezte, hogy sok esetben felmerül a szándékosság gyanúja, ahol az ár-értékaránytalanság tetten érhető. György István több példát is felhozott a feltárt visszásságokra.

Tovább

Ezeregyszáz hajléktalan kerülhet utcára

2011. január 11., 13:53 Módosítva: 2011.01.13 10:49
63

Csaknem ezeregyszáz hajléktalan kerülhet utcára Budapesten a közeljövőben, ha a Fővárosi Közgyűlés megvonja a költségvetési támogatást a fővárosi hajléktalanellátó intézményektől és civil szervezetektől.

A közgyűlés szerdán tárgyalja a költségvetési koncepciót, amely komolyan érinti a szociális ágazatot. Kovács Ivetta, a Hajléktalan Embereket Segítők Budapesti Társasága tanácsának tagja szerint a fővárosi önkormányzat egyoldalúan fel akarja mondani a hajléktalanellátáshoz tartozó civil szervezetekkel kötött megállapodásait. Emellett majdnem 60 millió forinttal kívánja csökkenteni a főváros fenntartásában lévő hajléktalanellátó szervezet, a Budapesti Módszertani Szociális Központ és Intézményei 2011-es támogatását. A tervezetben nem szerepel a főváros által is alapított Összefogás a Budapesti Lakástalanokért és Hajléktalan Emberekért Közalapítvány szokásos éves 40 millió forintos támogatása sem, ami a Hajléktalanokért Közalapítvány megszüntetésével együtt további drasztikus forráselvonást jelent.

Tovább

Megsemmisítették a BKV-s midibusztender végeredményét

2011. január 10., 17:19 Módosítva: 2011.06.03 18:03
3

A Közbeszerzési Döntőbizottság szerint a BKV nem győződött meg arról, hogy megalapozott-e a tendert megnyerő Orangeways kirívóan alacsony ajánlati ára.

Megsemmisítette a BKV midibusztenderének végeredményét a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB), és 900 ezer forint igazgatási szolgáltatási díj megfizetésére kötelezte a közlekedési társaságot. A BKV midibusz-üzemeltetési tenderét az Orangeways nyerte meg.

A bizottsághoz a Vértes Volán Zrt. fordult, a kérelmének a KDB részben helyt adott. A KDB hétfői határozatában azzal indokolta döntését, hogy a BKV megszegte a közbeszerzésekről szóló törvényt, ugyanis a BKV nem győződött meg az Orangeways kirívóan alacsony ajánlati árának megalapozottságáról. A bizottság határozata ellen fellebbezésnek, újrafelvételi eljárásnak helye nincs, a határozat felülvizsgálatát 15 napon belül lehet kérvényezni.

A BKV tavaly november 19-én jelentette be, hogy a tender nyertese az Orangeways. A döntés ellen a BKV buszos szakszervezeteinek egy része is tiltakozott, mert szerintük hosszabb távon romlanak a munkavállalók foglalkoztatási feltételei és az utazóközönségnek nyújtandó szolgáltatás minősége. Három szakszervezeti szövetség közösen a tender végeredményének visszavonását követelte.

Az Orangeways Webasto S91 típusú, Euro 5-ös, alacsonypadlós, légkondicionált buszokkal pályázott, amelyek 2011 végéig fokozatosan álltak volna forgalomba, felváltva a jelenleg közlekedő 16 éves Ikarus 405 típusú midibuszokat. A nyertes ajánlatban a buszok üzemeltetési költségeként kilométerenként 379 forint szerepelt, míg az Ikarusokat 541 forintból tartják fenn kilométerenként.

A Vértes Volán sérelmezte többek között az iratbetekintési jogának korlátozását is, de a KDB azt állapította meg, hogy a BKV ezzel nem sértett törvényt, mert a törvény által előírt dokumentumokat a Vértes Volán is megkapta.

Csipak: A Zeppelin meg fog épülni

2011. január 10., 15:21 Módosítva: 2011.03.28 14:52
60

Legfeljebb néhány hónapos csúszást okozhat az Új Városközpont beruházásának az, hogy a KÖH állásfoglalása nyomán az V. kerületi önkormányzat nem adta ki a bontási engedélyt a Bécsi utca három épületére. Csipak Péter, beruházó cég vezetője az Indexnek azt mondta, a döntés a legkevésbé sem azt jelenti, hogy letettek volna a Zeppelin-projekt megépítéséről. Csipak leszögezte: az Új Városközpont projekt továbbra is élvezi az V. kerületi önkormányzat támogatását.

Az Új Városközpont, tetején a Zeppelin-hotellel meg fog valósulni – mondta az Indexnek Csipak Péter, a Csipak Acquisitons Zrt. tulajdonosa. A vállalkozó szerint az, hogy cége egyelőre nem kapta meg a tervezett épületegyüttes helyén álló ingatlanok bontási engedélyét, nem okoz különösebb változást a projektben.

Csipak hangsúlyozta, hogy fejlesztő cégét és az V. kerületi önkormányzatot egy hosszú távú településfejlesztési megállapodás köti össze, melyben vállalt kötelezettségeinek maradéktalanul eleget kíván tenni. A cég tiszteletben tartja az önkormányzat álláspontját, mely szerint a KÖH által kiadott előzetes szakhatósági állásfoglalás alapján a bontási engedélyt ebben a stádiumban nem adhatja ki.

Az önkormányzat javaslatát követve elkészítik a részletes terveket, a bontási kérelmet pedig a későbbiekben nyújtják be. Csipak szerint ez a menetrendváltozás legfeljebb néhány hónapos csúszást okozhat az eredeti tervekben. Az eredeti elképzelések szerint a bontási munkálatok már januárban elkezdődtek volna.

Tovább

Nem akar felállni az uniós dizájnlámpa

2011. január 10., 14:46 Módosítva: 2011.01.10 14:46
65

December eleje óta kornyadozik két fapalló vállán az augusztus végén átadott új utcaszakasz dizájnlámpája a II. kerületi Lövőház utcában, akkor tolatott neki ugyanis egy kukásautó. Az önkormányzat szerint az oszlop nem életveszélyes, a helyreállításhoz egy rendőrségi határozatra várnak.

Olvasóink hívták fel a figyelmet egy elfáradt dizájnlámpára, ami a II. kerület büszkeségén, a tavaly év végén sétálóutcává alakított (alsó) Lövőház utcán, új nevén a Bel-budai Városközpontban áll, nem messze a napokban átadott Európai Unió Házához. Az oszlop több mint egy hónapja fekszik ferdén egy két fapallóból és egy drótból álló tákolmány vállán.

Tovább

Közterület-felügyelőket vetnek be a bliccelők ellen

2011. január 10., 12:28 Módosítva: 2012.05.22 17:48
349

Január 11-től a közterület-felügyelők is részt vesznek a jegyellenőrzésben a BKV járatain.  Mivel a közterület-felügyelők igazoltathatnak is, a bliccelők ezután nem tudnak fiktív adatokat bediktálni az ellenőrnek. 

Tovább

Káosz a fővárosi mobilparkolásban

2011. január 7., 11:03 Módosítva: 2011.01.07 12:27
25

Akadozik a mobilparkolás a fővárosban, főleg a VI-VII. kerületben. Több olvasónk jelezte, a rendszer behalt, az igazoló sms beragadt. A jóhiszeműbbek nem vártak visszaigazolásra, őket megbüntették, de az óvatosabbak is a díj többszörösét fizették az újraküldözgetéssel. A hivatalos indoklás szerint sms-torlódás és rendszerleállás volt többször, a hibát még keresik.

Január 5-én a VII. kerületben parkoltam, küldtem a fizető sms-t, majd siettem a dolgomra, írta olvasónk, aki nagyot csodálkozott, hogy mikor visszaért, büntető cédulát talált kocsiján. Bement az ER-Park (az átfestett Centrum Parkoló Kft.) ügyfélszolgálatra, ahol közölték, meg kellett volna várni a visszaigazoló  sms-t, úgyhogy ne is próbáljon reklamálni, fizesse be a büntetést.

Tovább

Mégsem lesz automata a 4-es metró?

2011. január 6., 15:51 Módosítva: 2011.01.06 16:21
99

A 4-es metrót csak radaros, tehát nem peronfalas védelmi rendszerrel tervezték meg, az előzetes engedélyeket is erre kapta a DBR, ám tavaly a közlekedési hatóság komplex kockázatelemzés készítését írta elő. Az elemzés elkészült, egyeztetés alatt van. A BKV egy belső értekezletén már elhangzott a cég főmérnökétől, hogy peronfal nélkül aligha kapják meg az engedélyt az automata metró üzemeltetésére.

Egyes szempontokból nem is olyan nagy baj, hogy elhúzódik a vita az Alstommal a metrókocsik leszállításáról, mert biztonsági okok miatt elképzelhető, hogy a 4-es metró vonalára nem is enged automata vezérlésű metrót a közlekedési hatóság. Információink szerint a napokban egy belső egyeztetésen a BKV 4-es metróért felelős üzemeltetési főmérnöke azt mondta: egyelőre úgy néz ki, a járművezető nélküli rendszer a hatóság miatt nem mehet. A fő kifogás, hogy nincs peronfal.

Tovább

A Belváros nem ad bontási engedélyt a Csipak-projekthez

2011. január 5., 17:23 Módosítva: 2014.08.15 14:20
338

Váratlanul megakadt az ötödik kerületi Új Városközpont-beruházás eddig dinamikus előkészülete. Miután ugyanis a projekt megkapta az elvi építési engedélyt, amely szerint nem öt, de három ház helyén épülhetne a Zeppelin-pláza, Csipak Péter vállalkozó bontási engedélyt kért a Bécsi utcai területre. Az illetékes Kulturális Örökségvédelmi Hivatal (KÖH) ezt ugyanakkor nem hagyta jóvá. Erre hivatkozva a belvárosi önkormányzat nem adta ki a bontási engedélyt.

„A Bécsi utcai projekt tervezett bontásai és telekösszevonásai nyomán létrejövő - már a szóban forgó három épület bontására korlátozódó csökkentett program esetén is - hatalmas épület bezavarna a történelmi szerkezetbe és látványba.” – áll a KÖH december 29-én kelt állásfoglalásában.

Az Index által megszerzett dokumentum szerint „a projekt az ötödik kerületben eddig példa nélküli nagyságrendű bontással járna, az új beépítés egyszerre tenné tönkre a városszerkezetet és a városképet. A műemléki jelentőségű terület rendszerének és anyagi valójának ilyen mérvű átalakítását semmilyen új építészeti minőség ígéretével nem lehet indokolni.”

Tovább

Utólag hagyták jóvá a Centrum-partnert

2011. január 5., 13:53 Módosítva: 2011.01.05 13:53
180

A fideszes vezetésű IX. kerület a Fidesz által hozott új kétharmados rendelkezéseket akkurátusan betartva önkormányzati tulajdonú vállalkozásra bízta a helyi parkolási bizniszt. A Ferencvárosi Parkolási Kft. viszont azonnal kiszervezte a munkák nagy részét, az üzleti partner pedig egy offshore tulajdonú cég lett. Az Orbán-kormány egyik első intézkedése volt, hogy átláthatóbb pénzmozgások érdekében törvényben tiltsa meg az önkormányzatoknak, hogy a parkolási üzletágra magáncégeket szerződtessenek.

Egy hetük sem volt az érdeklődő cégeknek, hogy jelentkezzenek a IX. kerület közterületi parkolók üzemeltetésére kiírt, 10 évre szóló, több mint 4 milliárdos megbízási pályázatára. A november 5. és 9. között lezajlott tender mégis sikerrel zárult. A ferencvárosi képviselő-testület utólag, november 10-én hagyta jóvá a közbeszerzést, amelyen addigra már megvolt a döntés: a Ferencvárosi Parkolási Kft. január 1-jétől két partnercéggel vághat neki, hogy átvegye a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. feladatköreit.

Az önkormányzati cég az E-Kontrol és a Loux Kft.-t találta a legjobbnak, hogy a kerület 5250 autós férőhelyét ellenőrizze és a 175 darab automatát üzemeltetesse.  A nyertes ajánlattevő feladatát képezi az önkormányzat által biztosított parkolóautomaták üzemeltetése, karbantartása. A pályázati kiírás szerint a két magáncég feladata lesz, hogy ellenőrizze a parkolókat, közreműködjön a pótdíjazási és a kerékbilincselési tevékenységben, valamint hogy biztosítsa a bankkártyával történő fizetés lehetőségét valamennyi automatánál, és vezesse be a távfelügyeleti rendszert.

A 4,5 milliós jegyezett tőkéjű E-Kontrol Kft. egy Seychelle-szigetekre bejegyezett cég érdekeltségbe tartozik, az 500 ezres Loux Kft.-t pedig alig egy éve alapították. Az E-Kontrol nem új szereplője a parkolási piacnak, korábban a Centrum Parkolóval konzorciumban dolgozott több budapesti kerületben, és legutóbb is együtt nyerték meg a VII. kerület által kiírt pályázatot, amit a Fidesz többször támadott.

Tovább

Több ezer parkolót üzemeltet szabálytalanul a Centrum?

2011. január 5., 11:18 Módosítva: 2011.01.05 12:13
49

A főváros területén több ezer olyan parkolóhelyet jelöltek ki a járdákon, melyeket a Centrum Parkoló Rendszer Kft. önkényesen, a KRESZ tiltása ellenére üzemeltet. A Centrum ellen a Füstirtók a Gyermekdohányzás Visszaszorításáért Alapítvány lobbistája indított és nyert pert: az alapítvány tájékoztatása szerint a Fővárosi Bíróság keddi, jogerős határozatában arra kötelezte a Centrumot, hogy fizesse vissza a jogalap nélkül megszerzett parkolási díjat és pótdíjat.

A közterület-felügyelők ugyanezeken a parkolóhelyeken a tiltott parkolás miatt megbüntethetnék az autósokat.Nem szedhet parkolási díjat a Centrum olyan járdákon, ahol a KRESZ tiltja az autók felállását, az így szerzett bevétel jogalap nélküli jövedelem - hangzott el a Fővárosi Bíróság keddi ítéletében - közölte a Füstirtók a Gyermekdohányzás Visszaszorításáért Alapítvány.

Tovább

Államügyész szólt bele a BKV–Alstom-perbe

2011. január 4., 14:55 Módosítva: 2011.01.10 16:07
49

Jelentős szerepe volt egy francia államügyésznek abban, hogy a BKV két hete elvesztette az Alstom elleni perét Nanterre-ben, amin egyébként a 37 milliárd forintos bankgarancia lehívása bukott. Marie-Aimée Gaspari, akit a metrókocsikat gyártó Alstom bűncselekmény gyanújára hivatkozva idéztetett be, gyakorlatilag felszólította a bíróságot, hogy a francia cég mellett döntsön. A tárgyaláson röpködtek a Kádár Jánosra, leninizmusra utaló kifejezések.

Tarlós István főpolgármester december közepén titokzatos diplomáciai botrányról beszélt lapunknak adott interjújában a BKV–Alstom-per kapcsán. A botrányról kiderítettük: lényegében az történt, hogy egy francia államügyész is beszállt a perbe, amelynek tárgyalásán gyakorlatilag az Alstom melletti döntésre szólította fel a bíróságot.

Tovább

Besárgulnak a mikuláscsomagok

2011. január 3., 06:54 Módosítva: 2011.01.03 08:19
12

A Parking Kft. üzemelteti hétfőtől a fővárosi parkolóhelyeket, más forgalmasabb utak mellett például a Nagykörúton és az Andrássy úton. A fővárosi tulajdonú cég frissen képzett parkolóőröket alkalmaz, akik már sárga zacskókban helyezik majd ki a fizetési felszólításokat.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója a napokban azt mondta, hogy a fővároshoz kerülő parkolóhelyeken továbbra is érvényesek lesznek a korábban kiadott parkolókártyák, és a készpénz mellett továbbra is lehet majd mobiltelefonon fizetni.

Tovább

Lefújták a szmogriadót Budapesten

2011. január 3., 06:21 Módosítva: 2011.01.03 06:21

Már nincs szükség a szmogriadó tájékoztatási fokozatának fenntartására Budapesten, közölte a Főpolgármesteri Hivatal hétfő hajnalban.

Szűcs Somlyó Mária kommunikációs igazgató közleménye szerint a vasárnapi mérési adatok alapján nem indokolt a szmogriadó tájékoztatási fokozatának fenntartása, mivel tovább csökkent Budapesten a szálló por koncentrációja.

Tovább

Még magas a levegő szennyezettsége

2011. január 2., 09:56 Módosítva: 2011.01.02 09:56

Nemcsak Budapesten, hanem az egész országban magas a levegő szállópor-szennyezettsége. A fővárosban fenntartják a szmogriadó tájékoztatási fokozatát, Miskolcon pedig minden bizonnyal marad a pénteken elrendelt tájékoztatási fokozat, mert a tegnapi mérések szerint is erősen szennyezett a levegő.

Egész Északkelet-Magyarországon, Egertől Hernádszurokig szennyezett vagy erősen szennyezett a levegő, az Országos Légszennyezettségi Mérőhálózat adatai szerint a legrosszabb a helyzet Sajószentpéteren. Erősen szennyezett szálló porral Esztergom, Dorog és Sopron is, Tatabánya és Győr csak szennyezett, amint Szeged, Debrecen és Nyíregyháza is.

A dél-dunántúli, illetve a közép-dunántúli régió településeiről egyelőre nincs adat. Utóbbi körzetben decemberben több városban, így Székesfehérváron és Várpalotán is volt szmogriadó.

Sűrűn járnak az éjszakai buszok szilveszterkor

2010. december 30., 15:57 Módosítva: 2010.12.30 15:57
8

A Volánbusz járatai december 31-én a tanítási szünetben érvényes pénteki, január elsején pedig a munkaszüneti napi menetrend szerint közlekednek. A MÁV-nál a szilveszteri és az újévi közlekedési rend nem változik.

A BKV honlapján az áll: december 31-én a járatok az iskolaszünetben - illetve amely vonalon van ilyen, ott az év végi - munkanapokon érvényes menetrend szerint közlekednek, normál üzemidőben. A kisföldalatti december 31-én teljes üzemidőben közlekedik.

Az éjszakai járatok - néhány kivétellel - kétszeres sűrűséggel járnak. Nem közlekedik ugyanakkor a 906-os járat, helyette azonban egész éjjel jár a 4-es és a 6-os villamos 02 óráig 7-8, majd ezt követően 10 percenként. Mindemellett a fogaskerekűvel is lehet egész éjszaka utazni.

Újév napján a BKV-járatok a munkaszüneti napi (az áruházakat érintő járatok az állami ünnepnapokon érvényes), január 2-án a munkaszüneti napi, 3-ától, hétfőtől pedig az iskolai időszakban érvényes munkanapi menetrend szerint közlekednek.

Az ombudsman visszavonná a terézvárosi csendrendeletet

2010. december 30., 11:58 Módosítva: 2011.02.17 19:45
63

Szabó Máté ombudsman szerint visszás a terézvárosi csendrendelet, ezért a szabályozás mielőbbi felülvizsgálatát kezdeményezte. Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa azt írta: a VI. kerületi önkormányzat túlterjeszkedett felhatalmazásán, mert helyi rendeletében felülírta a hatályos törvényi szabályozás tartalmi elemeit.

A jelentés összegzésében az ombudsman arra mutatott rá, hogy (a korábbi vezetésű) önkormányzat a kerületi lakosok magánszférához való jogának védelme érdekében alkotmányosan aggályos eszközt választott. Az önkormányzat nemcsak túlterjeszkedett a felhatalmazáson, hanem az elfogadott rendeletében kifejezetten felülírta a hatályos törvényi szabályozás tartalmi elemeit.

Tovább

Rovatok