Drámai hangú levélben vezette le két nagy BKV-s szakszervezet, a BKSZSZ és a VTDSZSZ, hogy mi várható, ha a BKV-sok nem kapnak az állami közlekedési cégek dolgozóinak adotthoz hasonló nagyságú béremelést.
A szakszervezetek szerint ha nem lesznek versenyképesek a bérek a BKV-nál, akkor a létszámhiány miatt kevesebb jármű tud majd kiállni, de fennakadás lehet a karbantartásban, forgalomirányításban is.
Közölték, hogy elfogyott a türelem, és nagy a felháborodás, hogy az állami közlekedési cégeknél dolgozók megkapták a 30%-os béremelést, az önkormányzati cégeket pedig a kormány magára hagyta.
A szakszervezetek végül leszögezték: tudják, hogy a BKV-nak és a fővárosnak sincs pénze a béremelésre, ezért arra kérik Tarlós Istvánt, hogy tájékoztassa a helyzetről Orbán Viktor miniszterelnököt, és harcolja ki nála a béremelés fedezetét.
Figyelj már, ez tök ugyanolyan, mint a régi, csak le van festve!
– kommentálta első blikkre egy tévés kolléganő a felújított metrókocsikat a BKV Kőér utcai telephelyén, ahol a főpolgármester hétfő délelőtt útnak indította az első régi-új orosz szerelvényt.
Az első hatkocsis szerelvény 2017 januárjában kapta meg a típusengedélyt a magyar hatóságoktól, mára pedig lefutotta a próbaköreit. Nem dobják egyből a mély vízbe: hétfőn csak hat kört megy délután, aztán visszamegy a remízbe. Két héten belül a következő két szerelvény is forgalomba áll.
A napokban ismét előkerült, hogy indul-e 2019-ben a főpolgármesteri posztért. Most mi a szándéka?
Az elmondott szavaimat vállalom, de kérem, senki ne fogalmazza át. Egyébként két és fél évvel a választás előtt ez a kérdés vagy értelmetlen, vagy provokatív. Bizonyos kéréseim biztos lennének ahhoz, hogy ezen komolyan gondolkodjak még egyszer.
Mik volnának ezek a kérések?
Ennyi idővel korábban nem akarom részletezni. Elégedjen meg ennyivel.
Egyáltalán érdemes lesz indulni a főpolgármesteri pozícióért? Az utóbbi években folyamatosan csökken a főpolgármesteri hatáskör, és közigazgatás-átalakítási tervekről is lehetett hallani, aminek a vége könnyen az lehet, hogy egy kiüresedett, reprezentációs pozíció lesz a főpolgármesteré.
Bár ez nem igaz, hiszen például vétójogot kaptam, és erős felhatalmazást személyi ügyekben, de látja, ez az egyik, és nem is lényegtelen oka annak, hogy ma még kategorikus választ nehéz adni egy ilyen kérdésre. Részemről csak akkor lenne értelme komolyan gondolkodni, ha értelmezhető mozgástér maradna. Ez nyilván annak is függvénye, hogy a parlamenti választás milyen eredménnyel zárul, milyen szándékok és milyen lehetőségek lesznek kétharmados törvények megváltoztatására, és milyen irányban.
Újabb beléptetőkapus tesztet kezd a BKK, miután elfogadták az elektronikus jegyrendszer bevezetésének új ütemtervét, közölte a társaság az MTI-vel. Ennek részeként július 31-ig a Deák Ferenc téri metróállomáson tesztkapu-rendszert építenek ki.
A BKV Zrt. hivatalosan reagált arra a történetre, amit a Borsnak mesélt el egy anyuka, aki azt állította, hogy a 75-ös troli sofőrje rácsukta az ajtót először a babakocsira, amiben öthónapos gyermeke ült, majd az orra előtt rá, amikor le akart volna szállni. A nő - így elválasztva gyermekétől - csak egy megálló múlva tudott leszállni, és visszaszaladni a babakocsihoz, amit egy ismeretlen segítője őrzött addig.
A BKV szerint azonban egyáltalán nem úgy történt az eset, ahogy azt a nő elmondta. Mint írják, a kamerafelvételek alapján
A BKK közleménye szerint
Tarlós István a hétvégén arról beszélt az ATV Heti Napló című műsorában, hogy pillanatnyilag nem sok kedve van harmadszor is elindulni a főpolgármesteri posztért, és ha valaki tanácsot kérne tőle, merjen-e jelentős tétekbe fogadni az indulására, annak azt javasolná: ne tegyen túl sok pénzt erre.
Egy 22 éves anyuka állítása szerint a 75-ös troli vezetője nem várta meg, amíg ő is leszáll a troliról, elindult úgy, hogy az öt hónapos gyereke a babakocsiban egy ismeretlen nővel maradt az utcán.
Vivien a Borsnak mesélte el, hogy a Hősök terén akart leszállni a troliról a kisfiával, de mivel a babakocsit egyedül nem tudta leemelni a troliról, egy nő segített ebben neki.
A sofőr kinyitotta az ajtót, a hölgy fogta alul, én pedig fölül a babakocsit, így próbáltunk leszállni. A következő pillanatban azonban a vezető rácsapta az ajtót a babakocsiban fekvő gyerekemre, csak azután nyitotta ki újra, hogy az egész busz hangos kiabálásba kezdett. Amikor a segítségem leért Benett-tel, legnagyobb megdöbbenésemre az orrom előtt újra bezárult az ajtó.
Tarlós István arról beszélt az ATV-nek adott interjúban, hogy nem sok kedve van harmadszor is elindulni a főpolgármesterségért.
A Heti Napló című műsorban Tarlós azt mondta: már 2014-ben sem kapaszkodott ezért a székért.
Most pillanatnyilag nincs olyan elhatározásom, hogy olyan nagyon pályázni akarnék (a főpolgármesterségre), még kevésbé kilincselnék vagy pedáloznék ezért.
Szavai szerint ha valaki most azt kérdezné tőle, merjen-e jelentős tétekbe fogadni arra, hogy harmadszor is indul ezért a pozícióért, annak azt javasolná: ne tegyen túl sok pénzt erre.
A BKV-nál lesz béremelés, csak ennek mértékéről nem született megállapodás, ezért semmi szükség a felmondólevelek letétbe helyezésére, reagált a közlekedési társaság az Egységes Közlekedési Szakszervezet bejelentésére.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet (EKSZ) közleményben jelentette be, hogy százszámra helyezik letétbe a felmondásukat a BKV-sok. A Napi.hu azt írja: a BKV vezetése erre reagálva írta azt, hogy " semmi értelme az ilyen jellegű feszültségkeltésnek, nyomásgyakorlásnak."
Leporolnák az 5-ös metró terveit, pályázatot írt ki a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. a beruházásra, megvalósíthatósági tanulmányt várnak a legelső, néhány megállónyi szakaszra - tudta meg a Blikk. Valójában arról van szó, hogy a csepeli HÉV-et hoznák be a föld alatt a Kálvin térig.
A metró, vagy ahogy más tervekben nevezik, gyorsvasút, érintené a csepeli szigetcsúcsot, a Nemzeti Színház környékét és a Kálvin térnél át lehetne szállni róla a 3-as és a 4-es metróra.
A későbbiekben a vonalat tovább lehetne vezetni az Astoria felé, megállna többek között a Liszt Ferenc térnél, a Nyugatinál vagy a Lehel térnél a Szent István park érintésével a Margitszigeten, majd utána csatlakozna be a Békásmegyeri HÉV-be. Az első, most meghirdetett szakasz akár 100 milliárd forintból is kihozható a 3-as metró vonalán alkalmazott fapados, egyszerű állomásokkal - írja a Blikk.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) elnöke szerint a teljes 5-ös metróról egyelőre korai beszélni, annyira drága és hosszas beruházás, de ha épül valami Dél-Pesten, Csepelen, akkor azt érdemes úgy csinálni, hogy később, ha lesz rá fedezet és szándék, része lehessen egy sokkal nagyobb közlekedési hálózatnak.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF Zrt.) munkatársa szerint ez arról szól, hogy miként lehet a budapesti hálózatba integrálni a csepeli és a ráckevei HÉV-et, és az is a tanulmányból derül majd ki, hogy mennyibe kerülne mindez. Az építkezés az engedélyek megszerzése után legkorábban 2019-ben kezdődhet el.
Egy olvasónk nem tudta elviselni, hogy egy autóst - aki a februárban a sínekre parkolva több száz ember közlekedését akadályozta majdnem negyed óráig - büntetlenül elengednek. Ezért hivatalos levélben a közteresekhez fordult. Elképesztő választ kapott.
Ott voltam, végignéztem. A lopóautóval együtt került elő. A közteresek elengedték. Ezek szerint simán lehet forgalommal szembe, közforgalmat akadályozva receptet íratni.
– írta lapunknak olvasónk.
Az esetről az Index is beszámolt: a Frankel Leó utcában a villamossínekre parkoló férfi csak receptért ugrott be egy helyi orvoshoz, aki nem mellesleg a tömeggel együtt tapsolta meg a több száz ember közlekedését megakasztó sofőrt.
Míg 2012-2013-ban hetente fordult elő, hogy valamelyik villamos- vagy HÉV-vonal órákat állt a reggeli csúcsban kábellopás miatt, megszívatva a munkába utazók ezreit, addig 2016-ban már egy esetben sem volt menetrend-kimaradás emiatt.
Az elmúlt négy évben a kábellopások száma a BKV-nál ugyanis az évi 172-ről 2 darabra csökkent, az ebből fakadó kár pedig 268 millió forintról 2,3 millió forintra. A maradék kettő esetben sem sportból loptak amatőr indulók vagy profi csapatok, hanem kábelszerelő vagy felújításon dolgozó alvállalkozás szeretett volna vágni magának egy kicsit a közösből éjszaka, de mindkét esetben lebuktak.
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet nyomásgyakorló akciókba kezd, ha a BKV vezetése nem áll elő érdemi béremelési ajánlattal, közölte a szakszervezet. Mint írják, a szervezet hónapok óta nem kap választ a 15+5 százalékos idei béremelési követelésükre. A szervezet 3 év alatt 30 százalékos béremelést szeretne elérni, és most megelégelték az időhúzást.
A fórumot dr. Nagy László, a BME docense kezdte, akinek a csapata az egyetemen a főváros megbízásából elkészítette a Nánási úti alternatív gátnyomvonal többszempontú vizsgálatát és költségbecslését, sőt összehasonlítását a főváros által szorgalmazott part menti nyomvonallal.
Mielőtt továbbmennénk, érdemes tudni, hogy a part menti nyomvonalat a fővárosi önkormányzat már régóta szorgalmazza. Már kiviteli tervek is készültek az ide építendő mobilgátra. Ám mivel az utóbbi években levonuló rekordárvizek miatt megemelték a jogszabályban meghatározott kötelező gátmagasságot (mértékadó árvízszintet), ezért újra kellett tervezni az egészet. Azt is tudni érdemes, hogy számos civil és zöld szervezetnek a hátán feláll a szőr a part menti mobilgáttól, mert attól tartanak, hogy 1500 fa életébe kerül, és teljesen megváltoztatja a szeretett Római-part arculatát.
A legnagyobb beruházás a békásmegyeri piac fejlesztése lesz. Egy csarnok épül mélygarázzsal, 4,8 milliárd forint állami támogatással. A kivitelezői pályázatokat hamarosan kiírják, a jelenlegi piac az építés két éve alatt ideiglenes helyen, egy közeli parkolóban lesz.
380 millió forint támogatást kapott a Mészkő park fejlesztése. A projekt civil javaslatra, közösségi tervezéssel indult. Az lesz benne, amit a helyiek mit akartak: amfiteátrum, pihenőkert, játszótér, kutyajátszótér. A kivitelezői pályázatot itt is hamarosan kiírják.
Elindult a Flórián tér közösségi tervezése is, 2000 helyi lakos véleménye futott be arról, mit szeretnének látni. Ezt kiegészítette egy örökségvédelmi felmérés. A kettőből áll össze majd a terv, de a forrás nagy része még hiányzik.
„Az elkövetkező években legalább évi 1000 fő körüli létszám kilépés utánpótlását kell megoldanunk” – fogalmaz a BKV lapunk birtokába került 2017–2020-ra vonatkozó humán stratégiája. A tanulmány szerint csak a tavalyi évben 452 járművezető (ebből 353 fő buszvezető!), 248 szakmunkás és 26 mérnök hagyta ott a társaságot.
Ezek a hiányszakmák, amik azért alakultak ki, mert nőtt a konkurencia, ahol magasabbak a kereseti lehetőségek, kevés a szakember (egy részénél már nincs is szakmai képzés). A távozók gyakran 30-50 százalékkal több bért kapnak más, akár a közszférában működő társaságoktól. Ezért a stratégia első számú feladatként jegyzi, hogy „a személyi alapbéreket a piaci viszonyokhoz kell igazítani”.
Hétfőtől május végéig lezárják a Margitsziget északi, fizetős parkolóját, közölte a Budapesti Közlekedési Központ. A parkolót felújítják és bővítik, így az Árpád hídról érkezők nem tudnak behajtani a parkolóba. A parkoló előtti buszfordulóban fordulhat meg az, aki későn veszi észre. A tervek szerint a lezárás május 31-ig tart, az addig tiltott helyen parkoló autókat pedig elszállítják, számolt be róla az MTI.
Torlódásra, hosszabb menetidőre lehet majd számítani a hétvégén a városból kifelé a Szentendrei úton vízcsősérülés javítása miatt, olvasható a Fővárosi Vízművek pénteki közleményében.
A munkálatok miatt pénteken este 7 órától várhatóan hétfőn a kora délutáni órákig csak a jobb szélső sáv lesz járható, a belső három sávot lezárják.
A BKV garantálja az utasok biztonságát a 3-as metrón, a vonalon a minimálisnál is kisebb az esélye veszélyhelyzet kialakulásának – közölte a BKV Zrt. a „Visszautasítjuk az orosz rulettet" című közleményben, amiben a DK állításaira reagálnak. Gy. Németh Erzsébet sajtótájékoztatóján felszólította a miniszterelnököt és a főpolgármestert, hogy ne játsszon orosz rulettet az emberek életével, a párt szerint ugyanis egy tömegkatasztrófa elkerülése érdekében haladéktalanul meg kell kezdeni a 3-as metró felújítását. 2014-ben készített videónk szerint azért van némi ok aggodalomra:
A BKV rendkívüli karbantartásra hivatkozva lezárta a négyes metró Szent Gellért téri állomásának egy metróliftjét, amely az utóbbi két napban ejtett foglyuk utasokat.
A HÉV-vonalakat Orbán Viktor és Tarlós István korábbi megállapodása alapján 2016. augusztus 31-én szervezte ki a fővárosi önkormányzat a BHÉV Zrt.-be. A szétválást azért kezdeményezte a főváros, hogy az állam át tudja venni a pluszköltséggel járó agglomerációs közlekedési feladatokat is ellátó HÉV-eket. Az átadási folyamat 2016 novemberének végén zárult, és mintegy 140 millió forintba került.
A BHÉV közösségi oldalán ezután jobbára csak álláshirdetések tűntek fel, majd egyszer csak megváltozott a cég neve: MÁV-HÉV lett a BHÉV-ből. A cégnév-váltást átvezették a hivatalos weboldalra is, a bhevzrt.hu-ra.
Nem csoda, hogy ha a váltás káoszosnak tűnik. Az augusztusban még tulajdonos BKV-vezér után pár hónapig Feldmann Márton, volt MÁV-Start vezérigazgató-helyettes vezette a céget. Információink szerint nagy tervekkel ment a társasághoz, de hamar szembesülnie kellett azzal, hogy hiába az új gazda, egyszerűen nincs pénz a HÉV-ekre.
Nyolc utas beszorult a 4-es metró Gellért téri állomásánál a liftbe, jelezte olvasónk szerda délelőtt. A BKV diszpécserszolgálata kérdésünkre megerősítette az esetet.
Eszerint az utasok mintegy 20 percig raboskodtak a meghibásodott liftben, amíg a műszaki mentésnek 10 óra 34-kor sikerült kiszabadítani őket. A liftet is megjavították délutánra, 13 óra 34-től újra lehet vele közlekedni. Már aki meri használni.
Még mindig nem jár a Moszkva téri hegyoldali mozgólépcső közül az egyik ág, immár egy hónapja. Ha nem az óra, akkor valami más megy tönkre...
– írta egy, magát Egységsugarú Index Olvasónak tituláló olvasónk.
Természetesen ezzel a témával is megzaklattuk a BKK sajtóirodáját, ahol elismerték, hogy a Széll Kálmán téren telepített kültéri mozgólépcsők egyike meghibásodott. A fűtési rendszernél rövidzárlat keletkezett beázás miatt, ezért több fűtőegység nem működik.
Jelenleg a BKK-val szerződött kivitelező – jótállás keretében – az alkatrészek beszerzését végzi. Ha kicserélték az alkatrészeket, újra üzembe helyezik a mozgólépcsőt, írták.
A fővárosi képviselők (fideszes többséggel) megszavazták a közgyűlés szerdai rendkívüli ülésén, hogy
a politikai egység felbomlására való tekintettel
visszavonják a 2024-es nyári olimpiai és paralimpiai játékok megrendezésére beadott pályázatát.
Egyben felkérték a főpolgármestert, hogy egyeztessen az olimpiával kapcsolatosan tervezett beruházások sorsáról a kormánnyal.
Pont kerülhet a hároméves huzavona végére, hamarosan kiépíthetik a wifi hálózatot a Combino villamosokon, ugyanis a szerdai európai közbeszerzési értesítőben megjelent az ajánlatételi felhívás, ami szerint hamarosan ingyen wifizhetünk a Combino villamoson.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) már 2014-ben beharangozta, hogy 2015-re lehet majd ingyenes wifit használni a villamoson, de a projekt a kivitelező csődje miatt meghiúsult. Még így is sikerült a 40 Combinóból 5-ön kiépíteni a rendszert, ami viszont mind a mai napig használhatatlan.
A BKK most kiírt tenderén belül a maradék 35 villamoson is felszerelik a kamerarendszert, a wifit, a biztonsági kamerákat és a FUTÁR-t. A pályázatokat április elejéig lehet leadni.
Az unió pályázatfigyelő lapjában megjelent, hogy a BKV visszavonta a 3-as metró déli szakaszának felújítására december végén kiírt tendert. A pályázatot a BKV írta ki, de a Fővárosi Közbeszerzési Kft. bonyolította.
A visszavonásról szóló hirdetményben nincs megjelölve ok. Megkérdeztük Radnai Tibort, a felújítás projektfelelősét, aki a következőket mondta: a tavaly december 27-én kiírt tendert egy nappal, december 28-án követte egy jogszabály-módosítás, ami több, uniós közbeszerzésről szóló kormányrendeletet módosított.
A 27-i pályázat nem felelt meg a jogszabály-módosításnak, de a projektvezetés szerette volna megtartani, ezért állásfoglalást kért a minisztériumtól, hogy megteheti-e. Az állásfoglalás a napokban érkezett meg, és a kormány azt javasolta benne, hogy vonják vissza a pályázatot, és írjanak ki újat.
Radnai elmondása szerint ezért vonták vissza most a déli szakaszra kiírt tendert. Március elején írják ki a három szakaszra és az alagút egészére vonatkozó pályázatokat.
Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szombaton egy debreceni fórumon már utalt is rá, hogy a főváros búcsúzhat a forrásoktól:
Budapestnek nem kellett az olimpiára ezermilliárd forint fejlesztési forrás, így abból a vidék fejleszthető.
– mondta az MTI szerint.
A miniszter szavait hétfőn Tuzson Bence, kormányzati kommunikációért felelős államtitkár már úgy igazította ki, hogy még nem született döntés az olimpiai pályázattól való visszalépés után felszabadult pénzekről.
Az épülő Úszópalota brutális kockája és a XIII. kerületi Marina-part luxusapartmanjai közötti senki földjén, a Foka-öböl partján egy laza hajléktalan kolónia éldegél sátrakban, kunyhókban. Egyikük ebben a kis vityillóban, ahogy ő mondja, házban.
A két óriási ingatlanberuházás egyre jobban ráúszik a kis területre. A viskók, sátrak környékét már geodéták mérik fel teodolittal. A hajléktalanok tudják, hogy hamarosan vége a Duna-parti életnek.
Pályakarbantartás miatt pótlóbusz jár jövő hétfőtől várhatóan március 19-ig a fogaskerekű helyett egy szakaszon, a Széchenyi-hegy és a Svábhegy között.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) csütörtöki, az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a pótlóbusz a Svábhegyen, a Művész úton és a Széchenyi-hegynél áll meg, a végállomásoknál a 21-es busz megállóit használják majd a járatok.