Értesüléseink szerint Bán Tamást, a Budapesti Városüzemeltetési Központ korábbi vezérigazgatóját kéri fel Tarlós István főpolgármester az új fővárosi szuper-közműholding, a BKV-t és BKK-t is magába olvasztó Városigazgatóság vezetői posztjára. Az új poszttal tulajdonképpen minden fővárosi cég egy kézben lesz. Tarlós maga nevezte korábban a pozíciót a főpolgármester után következő legfontosabb pozíciónak. Bán egyedül Tarlósnak tartozik majd elszámolással.
Mint arról beszámoltunk, Tarlós István január 1-jéig szeretné felállítani az úgynevezett városigazgató által vezetett Városigazgatóság Zrt.-t. A mamutcég magába olvasztaná a jelenlegi Budapesti Városüzemeltetési Központ közműcégeit, a BKK-t és valószínűleg a BKV-t is. A BKK-nak csökkennének a kompetenciái: a forgalomszervezés, a kontrolling, és a közlekedési beruházások műszaki ellenőrzése maradna a cégnél.
Tilosban parkolt egy nagy fekete belügyi autó a Belvárosban, de nem kapott kerékbilincset, szúrta ki a helyi eseményekkel foglalkozó Város Szíve blog.
A blog szerint
Természetesen nem kapott kerékbilincset a legfőbb ügyész tilosban parkoló szolgálati Audija. Polt Péter tegnap az ELTE Jogi Karán járt, az autó a Szerb utcában, a megállni tilos tábla alatt várta. Földig rombolja ugyan a jogegyenlőségbe vetett hitünket, de legalább nem flancol: ugyanezt a JUR-131-es rendszámú autót használta köztársasági elnökként Sólyom László is.
Gondoltuk, azért utána kérdezünk a Legfőbb Ügyészségen, hogy valóban Polt Péter parkolt-e a kérdéses helyen. Jól tettük, mert Fazekas Géza szóvivő azt közölte, hogy a fotón levő gépkocsi nem a Legfőbb Ügyészség szolgálati gépjárműve, hanem a rendőrség tulajdonában áll, kérdésünkkel forduljunk hozzájuk.
Kiürítették a hármas metró újpesti végállomását, mert az egyik jármű kompresszora a sofőr elmondása szerint „elfüstölt”, írta a katasztrófavédelem 13.31-kor. A fővárosi hivatásos tűzoltókat riasztották a helyszínre, akik átvizsgálták a területet. Az alagútban nincs tűz és füst.
A 3-as metró helyett körülbelül egy órán át pótlóbuszok közlekedtek az Árpád híd és Újpest-Központ között, közölte a Budapesti Közlekedési Központ a Facebookon.
Azt már megírtuk, hogy a pénteken megalakuló Fővárosi Közgyűlésben beszédet mond Orbán Viktor, és hogy rögvest szavazni fognak Tarlós István helyetteseinek javadalmazásáról. Az viszont csak a mai MTI-ből derül ki, hogy mennyit kaphatnak.
A három főpolgármester-helyettesre vonatkozó javaslat szerint
Bagdy és Szeneczey eddig is Tarlós helyettesei voltak, Szalay-Bobrovniczky Alexandra pedig a Századvég Alapítvány kuratóriumának elnökhelyettesének felesége. A főjegyző indítványa szerint Tarlós István és helyettesei hivatali autóra és hivatali telefonra is jogosultak.
Újdonság még, hogy míg a kerületi polgármesterek plusz juttatást nem kapnak közgyűlési munkájukért, addig a kompenzációs listán bejutottak alapdíja csökken. A képviselők korábban a főpolgármesteri illetmény 25 százalékát kaphatták, ezt most 15 százalékra csökkentenék.
Mivel Tarlós Istvánnak és a Fidesznek 60 százalékos többsége van az új közgyűlésben, nem túlzó azt állítani, hogy az előterjesztéseket várhatóan meg is szavazzák.
A közgyűlés maradt 33 fős, azonban az új választási szabályok miatt teljesen átalakult az összetétele. Tagjai:
A Fővárosi Közgyűlés november 7-én, pénteken tartja ünnepi alakuló ülését, amelyen Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István főpolgármester szólal fel, írja az MTI.
A képviselők szerdán veszik át mandátumukat, majd pénteken megalakul a közgyűlés.
Halálra gázolt egy gyalogost a szentendrei (H5-ös) HÉV Budapesten, a Filatorigátnál – közölte honlapján a rendőrség csütörtök este.
Közleményük szerint nem sokkal 22 óra után, eddig tisztázatlan körülmények között történt a gázolás, írja az MTI
A gyalogos férfi olyan súlyos sérüléseket szenvedett, hogy a helyszínen életét vesztette. A rendőrség megkezdte a baleset helyszínelését, emiatt a HÉV egy vágányon közlekedik a Szentlélek tér és Aquincum megállók között.
Beszakadt az aszfalt egy harminctonnás betonszállító teherautó alatt a VI. kerületben, a Podmaniczky utca és a Bajcsy-Zsilinszky út kereszteződésében - közölte a katasztrófavédelem. A fővárosi tűzoltók darut kértek a helyszínre, és a közműcégeket is értesítették, mivel csatorna van a területen. A baleset két forgalmi sávot foglal el, továbbá a trolibuszforgalmat is érinti. Kérik, lehetőség szerint kerüljék el az érintett útszakaszt, válasszanak másik útvonalat!
"Ilyet még nem láttam: beszakadt az aszfalt a kamion alatt, elsüllyedt" - írja egy szemtanú a Tumblren.
Egy olvasónk azt írta, hogy egy-két éve jelezte a BKK-nak és a Fővárosi Csatornázási Műveknek is, hogy miután feltárták azt az útszakaszt nem megfelelően burkolták vissza, de érdemben csak a csatornázási vállalat válaszolt, akik szerint nem ők végezték a munkát.
Másik olvasónk arról számol be, hogy a troli felsővezetéke miatt nehézkesen haladnak a mentéssel.
Egy ehhez hasonló betonkeverő teherautóval két éve is történt baleset (IHO.hu) innen nem messze, a Lehel térnél.
Budán az alsó rakparton a Margit híd és a Lánchíd között két személyautó ütközött össze, személyi sérülés nem történt, de az egyik járműnek kitörött a kereke, emiatt ott is a tűzoltók segítségére van szükség. A forgalom egy sávon, váltakozó irányban halad.
Az 1-es és 3-as villamosok vonalára szánt, készülő szerelvényekből tett fel képeket a Facebookjára a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A CAF zaragozai gyárában éppen a fényezést végezték, amikor Vitézy Dávid ott járt.
A keddi internetadó elleni tüntetés a szervezők szerint 18 órakor kezdődik a József nádor téren, majd a tömeg a József Attila utca – Károly körút – Astoria – Kossuth Lajos utca – Szabadsajtó út – Erzsébet híd – Attila út – Szarvas tér – Apród utca – Lánchíd utca útvonalon keresztül átvonul a 0 kilométerkőhöz, a Clark Ádám térre (így akarják megmutatni, mennyi netadót szeretnének fizetni). A vasárnapi tüntetés volumenéből ítélve most is nagyon sok emberre lehet számítani, emiatt nagyon nagy dugóra is. A BKK aránytalan mértékűnek tartja a lezárásokat.
A rendőrség az alábbi közleményt adta ki a tüntetés kapcsán:
Tilos megállni!
2014. október 28-án 6 órától 24 óráig a Budapest I. és V. kerület:
Március 15. téren az Erzsébet híd alatt lévő parkolóban.
Szalay utca mindkét oldalán a Honvéd utca és a Kossuth tér között,
Zoltán utca páratlan oldalán a Nádor utca és a Szabadság tér között,
József nádor tér teljes területén,
Széchenyi téren az Magyar Tudományos Akadémia előtti parkolóban,
Apáczai Csere János utcában az Eötvös tér és a Dorottya utca között.
2014. október 28-án 12 órától 24 óráig a Budapest I. kerület
Markovits Iván utca Vásárcsarnok felőli oldalán a Fő utca és az Iskola utca között.
Szakaszosan és időszakosan lezárják:
2014. október 28-án 18.00-21.00 óra között Budapest I., V., VI., VII., VIII. kerületben:
Andrássy út az Oktogon és a Bajcsy-Zsilinszky út között,
Rákóczi út a Blaha Lujza tér és az Astoria között,
Üllői út a Ferenc körút és a Kálvin tér között,
Múzeum körút a Kálvin tét és az Astoria között,
Bajcsy-Zsilinszky út,
Károly körút,
József Attila utca,
Széchenyi tér,
Lánchíd,
Alagút,
Kossuth Lajos utca,
Szabadsajtó út,
Erzsébet híd,
Szarvas tér,
Lánchíd utca,
Fő utca a Csalogány utca és a Clark Ádám tér között.
A rendőrség a főbb csomópontokban forgalomirányítással segíti a közlekedést.
A BKK kéri, hogy aki a lezárások ideje alatt a belvárosban közlekedik, a gyors és kényelmes utazás érdekében a felszíni járatok helyett válassza az M1-es, az M2-es, az M3-as vagy az M4-es metrót.
Az 5-ös, a 7-es, a 8-as, a 9-es, a 15-ös, a 16-os, a 86-os, a 105-ös, a 107-es, a 110-es, a 112-es, a 115-ös, a 133-as, a 178-as, a 233-as és a 239-es autóbusz, valamint a 47-es és a 49-es villamos terelve közlekedik.
Az alábbi linken megnézheti, melyik járatot merre terelik.
A BKK a közleményben azt írja: "megjegyezzük, a demonstráció miatti lezárásokat aránytalan mértékűnek tartjuk. A forgalomkorlátozásokról a rendőrség dönt, ennek megfelelően járataink forgalmának korlátozásáról is csak tervezett információkat tudunk adni."
A tüntetés jó alkalom arra is, hogy élőben tesztelje a BKK legújabb fejlesztését, az online dugófigyelőt.
A Fidesz-KDNP frakció a jelenlegi 20 mandátum helyett néggyel kevesebbhez, csak 16 mandátumhoz jutott volna, ha a kormány az idén nem változtatja meg az önkormányzati választási törvényt. Az ellenzéki képviselők ugyanakkor 13 helyett 17-en lennének. Ez azt jelenti, hogy nem lenne meg a jelenlegi kormánypárti többség a fővárosi közgyűlésben, Tarlós Istvánnak kisebbségből kellene kormányoznia Budapestet.
A négy évvel ezelőtti szavazás abban különbözött a mostanitól, hogy volt fővárosi lista, amelyen a szavazók közvetlenül egy nekik tetsző pártra adhatták le a voksukat. Amilyen arányban kapták meg a pártok a szavazatokat, olyan arányban ültek be képviselőik a 34 tagú (33 képviselő + a főpolgármester) fővárosi közgyűlésbe.
Október 23-án hajnali fél 4kor leszakadt egy második emeleti erkélykorlát Budapesten, a VIII. kerületi Baross utcában, a rajta támaszkodó nővel együtt, tudta meg laptársunk, a Velvet.
A kőkorlát az utcára zuhant, a nőt életveszélyes sérüléseket szenvedett. A Velvet úgy tudja, a helyszínre érkező mentőknek csak sok idő elteltével sikerült olyan állapotba hozni őt, hogy elindulhassanak vele a kórházba. A rendőrség már vizsgálja a baleset körülményeit.
Az '56-os forradalom és szabadságharc évfordulója alkalmából Budapesten több helyszínen is megemlékezéseket, rendezvényeket tartanak. Az ünnep miatti lezárások, forgalomkorlátozások mértékét a rendőrség a programokon résztvevők létszámától teszi függővé, így a BKK járatainak korlátozásáról csak tervezett információk vannak (így például ha viharos idő miatt senki nem vesz részt a poitikusokon kívül az ünnepségeken, akkor nem is lesz forgalomkorlátozás). A BKK kérése, hogy az utazni vágyók figyeljék a BKK Info oldalát, és a BKK Facebook-oldalát, ahol a közlekedési változásokról folyamatos tájékoztatást kaphatnak.
Befejeződött a 60-as villamos (fogaskerekű) hídjainak felújítása, így október 23-ától, csütörtöktől újra teljes vonalon közlekedik a járat.
A főként korrózió miatt leromlott műszaki állapotú hidak felújítását a 60-as villamos biztonságos üzemeltetése tette szükségessé. A rekonstrukció a Főváros és a BKK által biztosított forrásokból a BKV beruházásában valósult meg.
A forgalomkorlátozás okozta nehézségek miatt ezúton is köszönjük utasaink türelmét és megértését.
Tüzérségi lövedékeket találtak Budapesten, a XXIII. kerületben az Orbánhegyi dűlőnél szerda délután. Mintegy kétszáz embernek kellett ideiglenesen elhagynia otthonát - közölte a Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője az MTI-vel.
Korábban Várkonyi Melinda, a Magyar Honvédség tűzszerész ezredének kommunikációs tisztje azt közölte: csatornázási munkálatok közben négy tüzérségi lövedékre bukkantak. A tűzszerészi munkálatok idejére az Orbánhegyi dűlő, a Házikert utca és az Elvira utca által határolt területet lezárják. Összesen 105 lakóépületet kell kiüríteni - tette hozzá.
A katasztrófavédelmi szóvivő szerda este azt mondta: mintegy kétszáz embernek kellett ideiglenesen elhagynia otthonát. Elhelyezésükről az önkormányzat és a katasztrófavédelem gondoskodott. Jelenleg mintegy kilencvenen a Sodronyos utcai Mikszáth Kálmán Általános Iskolában várják, hogy a tűzszerészek befejezzék a munkát.
Az előkészítést követően vasárnap elkezdődik a Budaörsi úti új, kétszintes közúti csomópont kiépítése a 4-es metró projekt részeként, Őrmezőnél sávelhúzásra, sebességkorlátozásra kell számítani - közölte a Fővárosi Önkormányzat, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és a BKV szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint vasárnap reggel 6 órától ideiglenes útépítések és közműkiváltások kezdődnek. Az építkezés 2015 decemberéig tart, ez idő alatt a közúti forgalom kétszer három forgalmi sávon haladhat, de sávelhúzásokra, sávszűkítésekre és 50 kilométer/órás sebességkorlátozásra kell számítani.
A közúti csomópont építése három fő ütemben zajlik. A várhatóan 2014 végéig tartó első ütemben a középső elválasztó sávban ideiglenes út készül az építési forgalomnak, a 2015 elején induló másodikban épülnek meg a főpálya alatti visszafordító közúti sávok, a 2015 őszén kezdődő harmadikban pedig új jelzőlámpás csomópontok épülnek az új aluljáróknál. A Bozókvár utca és a Sasadi út közötti gyalogos-felüljáró megszűnik, helyette akadálymentesített biztonságos gyalogos-aluljáró épül.
Információink szerint november elején dönt az Országgyűlés a főpolgármesteri vétójogot is tartalmazó törvénymódásításokról. Mint Tarlós István lapunknak elmondta, nincs szó arról, hogy a vétójoggal diktátori hatalmat kapna a kezébe, az általa megvétózott javaslatot a fővárosi közgyűlés ugyanis újra napirendre veheti, sőt kétharmados többséggel meg is szavazhatja.
Mint arról beszámoltunk, Tarlós István azért szeretne vétójogot a fővárosi közgyűlés döntéseivel szemben – a személyi kinevezések ügyében például –, hogy az ésszerűtlen döntéseket meg tudja akadályozni.
Szerdától lezárják a Bem rakpartot, a budai fonódó villamos hálózat kiépítése miatt. A tervek szerint a rakpartot november végéig szakaszosan zárják le, mindez jelentős forgalomkorlátozással fog járni – közölte a BKK. A hétvégén a
Szerdától szakaszosan lezárják a Bem rakpartot a budai fonódó villamoshálózat építéséhez kapcsolódó vágány- és közműépítés miatt várhatóan jövő év novemberéig - közölte a Budapesti Közlekedési Központ az MTI-vel.
Erre készüljön:
A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság elsőfokú határozata szerint nem történt jogsértés a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) villamostenderének első, 2013 augusztusi lezárásakor, amikor a Skoda ajánlatát érvénytelennek minősítették - közölte a BKK.
A BKK a tendert lezáró döntésében a spanyol CAF-ot hozta ki győztesnek, a Ganz-Skoda ajánlatát pedig érvénytelennek minősítette, ezért a cég jogorvoslati eljárást kezdeményezett. A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) ennek nyomán megsemmisítette a tender eredményét, mert jogsértést állapított meg és további vizsgálatok lefolytatására kötelezték a BKK-t. Ezt a központ végrehajtotta, és keresetet nyújtottak be a KDB döntésének felülvizsgálata érdekében.
A Fővárosi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság a KDB tavaly októberi határozatát felülbírálva megállapította, hogy a BKK nem követett el jogsértést, amikor három okból is érvénytelenné nyilvánította a Ganz-Skoda ajánlatát. A bíróság 2014. október 15-én hirdette ki elsőfokú ítéletét.
A KDB határozata által okozott késedelem, támogatásvesztés csökkentése érdekében a BKK a megkötött szerződés módosításával felgyorsította a villamosok szállításának az ütemezését.
Többen szóltak hogy fúj a szél, megpróbálom gyorsan mondani
– kezdett bele mondanivalójába Weiperth András, a Budakörnyéki Natúrparkért Egyesület szakértői csoportjának vezetője, a normafai civil-önkormányzati bejárás egyik szervezője.
Valóban nyirkos az idő a Kis-Normafa lejtője mellett állva, jobb híján felhúzom nyakig a cipzáramat. Körülbelül húszan toporgunk a hűvösben, természetvédők, civilek, helyiek, önkormányzati emberek. Személyesen áll a füvön az egyik lábáról a másikra Pokorni Zoltán XII. kerületi polgármester, és helyettese, Váczi János is.
Azért kezdtünk ezen a helyszínen, mert itt állt régebben egy kis elektromos sífelvonó, valamint egy sísánc. Mára elbontották.
A kábelt is lopták, a motor is lopták.
– jegyzi meg valaki a hátam mögött félhangosan.
A lejtő aljában van egy betontalpazat, ez maradt mindössze az egykori dicsőséges sífénykorszakból. Weiperth András utánanézett a Síszövetségnél miért bontották el a berendezéseket, és mint mondja rövid, szakmai választ kapott:
Mert nincs hó.
Összeütközött négy autó szerdán reggel Budapesten, a repülőtéri gyorsforgalmi út felhajtója előtt, a Határ úti felüljárónál, közölte az MTI a rendőrségre hivatkozva. A helyszínelés és a műszaki mentés befejezéséig az Üllői út felől érkező forgalmat a Kőér utcai P+R parkolón keresztül terelik el. A balesetben két ember megsérült.
Tarlós István többször is úgy fogalmazott, hogy vétójogot szeretne a fővárosi közgyűlés döntéseivel szemben – a személyi kinevezések ügyében mindenképp, hogy az ésszerűtlen döntéseket meg tudja akadályozni. Tarlós többször utalt arra, hogy a vétójog kérdését egyeztette Orbán Viktorral, a parlamenti Fidesz-frakció prominensei pedig többször kijelentették, hogy támogatják az ötletet. Most Tarlós az ígéret beváltására vár.
Frissítés: Lapunk több forrásból úgy értesült, hogy a Parlament október végén tárgyalhatja a vétójogról szóló jogszabálymódosítást.
Korábban Tarlós kijelentette, hogy három helyettest szeretne: egy fejlesztési, egy pénzügyi-gazdasági-vagyoni és egy humán területekért felelős helyettest. Az első Szeneczey Balázs lehet információink szerint, a második pedig Bagdy Gábor. Ők mindketten Tarlós helyettesei voltak korábban is. Azt nem tudni, hogy Csomós Miklós kulturális helyettes a posztján marad-e. Az önkormányzati törvény szerint az egyik helyettesnek a kompenzációs listán bejutott (a választáson vesztes) polgármesterjelölt fővárosi képviselőnek kell lennie, az a helyettes lenne Bagdy Gábor, aki a XIII. kerületben maradt alul, de jó eredménnyel. A másik két helyettes lehet külsős.
Korábban beszámoltunk arról, hogy Tarlós azt szeretné, ha Kocsis Máté, VIII. kerületi polgármester vezetné a Fidesz-KDNP közgyűlési frakcióját. Kocsis Máté erre úgy reagált, hogy szerinte nem biztos, hogy szükség van a közgyűlésben frakciókra, a képviselők többsége ugyanis kerületi polgármester. Ha lesznek is frakciók, akkor összesen kettő lesz várhatóan, hiszen a frakcióalakításhoz szükséges létszámot csak a Fidesz-KDNP és az MSZP érte el.
Tarlós István január 1-jéig szeretné felállítani az úgynevezett városigazgató által vezetett Városigazgatóság Zrt.-t. A mamutcég magába olvasztaná a jelenlegi Budapesti Városüzemeltetési Központ közműcégeit, a BKK-t és valószínűleg a BKV-t is. A BKK-nak csökkennének a kompetenciái: a forgalomszervezés, a kontrolling, és a közlekedési beruházások műszaki ellenőrzése maradna a cégnél. Vitézy Dávidról Tarlós nemrég azt nyilatkozta lapunknak:
2010-ben tőlem szokatlan engedékenységgel elkövettem néhány hibát személyi döntésekben, azt tudom mondani, hogy ha az én dolgom lesz, ilyen hibákat nem fogok elkövetni.
Ebből és a kinevezési vétójogból az következik, hogy Vitézyt nem lehet majd Tarlós akarata ellenére kinevezni. A BKK élére persze nem is kell, hiszen Vitézy már ki van nevezve, a vétójoggal legfeljebb a leváltását tudná Tarlós megakadályozni, ha egyáltalán sor kerülne erre. Forrásaink szerint az is igaz, hogy Tarlós többször kijelentette szűkebb körben: a BKK-ban számít Vitézyre. Tehát ez a kérdés még nincs lezárva.
Egyes források szerint továbbá a városigazgatóság koncepciója sincs egyelőre jogi, szakmai és pénzügyi szempontból végiggondolva. Tarlós arra is célzott, hogy a nem lesz több fővárosi cég az államé, a Főgáz volt az utolsó, amit átadtak.
A főpolgármester a legfontosabb fővárosi beruházásként a 3-as metró felújítását, a Margitsziget és az állatkert fejlesztését, új buszok, új kisföldalatti és új dunai hajók beszerzését emlegette.
Javasolni fogja Tarlós Istvánnak, hogy fontolja meg: ne is legyenek frakciók a fővárosi közgyűlésben, mondta Kocsis Máté, józsefvárosi polgármester a Duna tévé közbeszéd című műsorában arra a kérdésre, hogy valóban ő lesz-e a Fidesz frakcióvezetője. Lapunk a napokban számolt be ugyanis arról, hogy Tarlós István Kocsis Mátét szemelte ki lehetséges utódjának 2019-től, valamint azt is szeretné, hogy ő legyen a közgyűlési Fidesz-frakció vezetője.
Kocsis a tévéműsorban azzal indokolta javaslatát, hogy a közgyűlés többsége (a 33 főből 20) polgármesterekből áll össze, tehát az érdekek nem pártalapon, hanem kerületalapon szerveződnek.
Megkerestük Tarlós Istvánt az ügyben, aki azt mondta, hogy ezen a héten nem nyilatkozik.
A fővárosi közgyűlésben 20 mandátuma lesz (a főpolgármesterrel együtt) a Fidesz-KDNP-nek, 5 az MSZP-nek, 2-2 a DK-nak és az Együtt-PM-nek, valamint 1-1-1-1 a Jobbiknak, az LMP-nek, az MSZP-DK-Együtt-PM-nek, és lesz egy független tag is (a soroksári polgármester).
A főpolgármester az egyik helyettesét a vesztes polgármesterjelöltek közül választhatja ki a törvény szerint. Válaszhatná Rozgonyi Zoltánt, Orbán Gyöngyit, Pintér Gábort, Dódity Gabriellát, és Juhász Lajosnét is, de szinte biztos, hogy erre a szerepre korábbi gazdasági helyettesét, Bagdy Gábort nevezi majd ki, aki lényegében emiatt indult el a számára eleve reménytelen XIII. kerületben. A főpolgármester többi helyettese külsősök közül kerül majd ki.
2014. október 15-től, szerdától a D11-es, a D12-es és a D13-as hajójáratok megállnak az újonnan megépült Kossuth Lajos tér állomáson is – írja a BKK honlapján..
Az új kikötőben a hajók mindkét irányban megállnak. Az északi irányba haladó hajók a Várkert Bazár, míg a déli irányba haladó hajók a Batthyány tér után érintik ezt a kikötőt. A téli menetrend bevezetése miatt ez jelenleg a D11-es hajójáratot érinti, tavasztól viszont mindhárom járattal megközelíthető lesz a Dunán is a Parlament, illetve a Kossuth Lajos tér.
A Solaris-Skoda konzorcium nyerte a BKK által 24 darab új, légkondicionált, alacsonypadlós trolibuszra kiírt közbeszerzési eljárást. 2014. október 3-án érkezett meg az európai uniós források szabályos felhasználását ellenőrző Miniszterelnökség közbeszerzési szabályossági tanúsítványa, amely lehetővé tette az eredményhirdetést a tenderen, áll a cég közleményében.
Az összesen 18 milliárd forint (62,4 millió euró) összértékű közbeszerzés 108 új trolibusz vásárlására ad lehetőséget, amelyből jövőre nettó 4 milliárd forint értékben 24 db trolibusz érkezik a fővárosba, és a szükséges források megléte esetén további 84 trolibuszt szerezhet majd be a BKK a későbbiekben, az opció lehívásával. Az első új járművek várhatóan 2015 júniusában érkeznek és a belvárosi, illetve zuglói trolivonalakon állnak majd forgalomba.
Az először 2013-ban kiírt trolibeszerzés több alkalommal is késedelmet szenvedett. A pályázat első köre érvényes ajánlat híján eredménytelen lett, később az egyik konzorcium jogorvoslati kérelmére a Közbeszerzési Döntőbizottság semmisítette meg a második döntést. A bíróság nemrég a BKK-nak adott igazat a második eljárás kapcsán és megsemmisítette a KDB döntését, de a bírósági döntés még nem emelkedett jogerőre.
Annak érdekében, hogy az új trolibuszok beszerzése ne szenvedjen további késedelmet, és a mintegy 3,4 milliárd forintos uniós támogatás se vesszen kárba, az előző eljárással párhuzamosan a BKK új trolibusztender elindítása mellett döntött. Ennek nyertese lett most a Solaris-Skoda konzorcium. A Miniszterelnökség szabályossági tanúsítványa is a BKK döntésének megalapozottságát igazolja. A közbeszerzési eljárásban vizsgáltuk a villamostenderen alkalmatlannak minősült Skoda tulajdonosi hátterét, az azonban a villamostender óta úgy változott meg, hogy jelenleg az ajánlattevő nem áll az offshore tulajdonosi hátteret elkerülni hivatott törvényi rendelkezések kizáró hatálya alatt.
Az új trolibuszok 4 km folyamatos felsővezeték nélküli közlekedésre, azaz áramellátás nélküli működésre lesznek alkalmasak. Egy esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz vagy akár a járat elterelése sem okozhat gondot, ezáltal zökkenőmentesen közlekedhet. A 64 fő befogadóképességű szóló és a 104 főt befogadó csuklós trolibuszok közül mindegyik alacsonypadlós kialakítású.
Információink szerint Tarlós István győzelme esetén azt szeretné, hogy Kocsis Máté legyen a Fővárosi Közgyűlés új Fidesz-frakciójának vezetője. A ciklus letelte után, 2019-ben azt is elképzelhetőnek tartja, hogy Kocsis legyen az utódja a főpolgármesteri székben (persze ehhez még Kocsisnak is el kell nyernie újra a polgármesteri posztot a Józsefvárosban.)
Tarlós korábban Kocsisról már pozitívan nyilatkozott, és a fideszes kerületi polgármesterek közül vele nem volt még soha afférja.
„Én látok a kerületi polgármesterek körében egy olyan fiatalembert, akit perspektivikusan (...) nagyon alkalmasnak tartok erre a pozícióra” – mondta Tarlós István lapunknak adott interjújában arra a kérdésre, hogy hol van a korábban beharangozott fiatal utódja. A kiszemelt polgármesterről azonban csak annyit árult el, hogy fiatal és pesti.
De nem mondom a nevét, mert nem akarom, hogy azok a barátok nekiessenek, akik rosszabbak tudnak lenni bármilyen ellenfélnél.
– tette hozzá.
Lapunknak azonban több fideszes forrás is megerősítette, hogy Kocsis Mátéra gondolt. Mikor újra feltettük neki a kérdést, nem cáfolta ezt, csak ennyit mondott:
Egy váratlan pillanatban majd elmondom.
Kerestük Kocsis Mátét is, mit szól a hírhez, de csak a munkatársát sikerült elérni, aki visszahívást ígért.
A főváros és a BKK vezetői aláírták az elektronikus jegyrendszer kiépítéséről és üzemeltetéséről szóló szerződést a német Scheidt&Bachmann céggel. A cég összesen 27 milliárd forintért (91 millió euróért) vállalta, hogy 2017-ig kiépíti a rendszert, és 5 évig üzemelteti. A Scheidt&Bachmann gyártotta a BKK új jegy- és bérletkiadó automatáit is.
Versenyző árajánlatok:
A beruházást részben az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) finanszírozza 54,5 millió euró (16,2 milliárd forint) értékben , valamint a fővárosi önkormányzat is hozzátesz ehhez 5,3 milliárd forintot. Korábbi becslések szerint a kiépítés üzemeltetés nélkül 49 millió euróba került volna, és az e-jegy elvileg 8 év alatt megtérül majd.
Kényelmesen ül, ahogy látjuk. Mennyire áll a kampányra, hogy hátra lehet dőlni?
Nagyon sok kampányban vettem már részt, polgármesteri kampányból ez a hetedik. Sportoltam is elég sokat: hátradőlni egy meccs előtt sem lehet. Általában az esélyesnek mondott nyer, ami akkor nem szokott bekövetkezni, hogyha túlságosan hátradől, szóval hátradőlésről szó sincs.
Az esélyesek nyugalmáról beszélhetünk?
Inkább arra figyelek, hogy ne legyen hiba. Nem szeretek minden őrültségre reagálni. A kampányok tele vannak őrültséggel, mindenki mindenfélét ígér, főleg akik maguk is érzik, hogy nem nagyon fogják számon kérni rajtuk. Azok aztán mesébe illő ígéreteket tesznek.
Mit szól ahhoz, hogy Demszky szerint Bokros legyőzi önt?
Történetesen ezt a mondatot nem hallottam tőle. Mondott már máskor is nagyokat Demszky Gábor, akkor sem éreztem különösebb izgalmat.
Bemutatták azt a harminc régi, részletes térképet, amelyek segítségével az interneten tanulmányozható a főváros fejlődése a 18. század elejétől a 20. század közepéig.
A térképek a Habsburg Birodalom és az Osztrák-Magyar Monarchia történelmi térképeit modern térinformatikai eszközökkel közzétevő Mapire (Historical maps of the Habsburg Empire) projekt második szakaszát jelentik. Elsőként katonai térképek digitalizált változatait mutatták be márciusban.
Józsefvárosi rendőrség, Víg utca, újságírókkal és rendőrökkel zsúfolt vadonatúj monitorterem, központi monitorpanel, bal alsó monitor. A térfigyelő kamera a Teleki tér Kun utcai szegletét pásztázza szépen komótosan a párkánytól az utca túloldaláig. Lassan beúszik a képbe egy bazinagy hirdetőoszlop, rajta rikító narancssárga hirdetés: Szavazz Kocsis Mátéra! A teremben levő újságírókat közben megkérik, hogy politikai jellegű kérdéseiket a tájékoztatót tartó Kocsis Máténak az épületen kívül tegyék fel, mert szeretnék fenntartani a pártsemleges rendőrséget.
Motorral érkeztem a felújított józsefvárosi térfigyelőközpont átadójára a Víg utcába. A kapus rendőr elhajtott a bejárattól, de azért megmondta a tutit: egy sarokkal arrébb, a Déri Miksa - Rákóczi tér sarkán nyugodtan leparkolhatok. Enyhe gyomorremegéssel hagytam ott a motort a parkolóban, loptak már el párat tőlem.
Motor nélkül akadálytalanul hatolhattam be a rendőrségi épület belsejében elhelyezett monitorterembe, ahol Kocsis Máté polgármester, és Pintér Sándor véletlenül éppen az önkormányzati választás hajrájában, de szigorúan pártsemlegesen átadta a 300 millió forintból felújított térfigyelő központot.