Index Vakbarát Hírportál

Eddig több mint 460 millió forintot fizettünk be az automatáknál

2015. március 27., péntek 15:33

Egyre több csekket fizetnek be a Magyar Posta ügyfelei a csekkbefizető automatákon keresztül, áll a Magyar Posta közleményében. Február eleje óta több mint 43 000 csekkbefizetés történt, több mint 460 millió forint értékben az új szolgáltatás igénybevételével. Országszerte jelenleg húsz csekkbefizető automata üzemel. Az elmúlt másfél hónapban folyamatosan emelkedett az igénybevétel, ami kiugróan magas a hó elején. Eddig több mint 43 000 csekkbefizetés történt, több mint 460 millió forint értékben.  

A csekkbefizető automatákat használó ügyfelek fele kettő, vagy annál több csekket fizet be egy tranzakcióval. A legforgalmasabb időszak a hónap első fele, napon belül pedig a 11-13 óra és a 16-18 óra közötti időszak.

Eddig a legnagyobb forgalmú a Budapest 62-es postán (Nyugati pályaudvarnál elhelyezkedő posta) található csekkbefizető automata, a vidéki helyszínek közül pedig Miskolc Szinvapark Bevásárlóközpontban található készülék.

A Magyar Posta csekkbefizető automatáin keresztül minden csekk kibocsátó, valamennyi csekkje befizethető a hét minden napján, a késő esti órákban is. Az automatákon bankkártyával történik a csekkek fizetése, amely kártyás vásárlási tranzakciónak minősül. Egy fizetési művelettel maximum 290.000 Ft értékben legfeljebb öt csekk adható fel.

A Magyar Posta tervezi a csekkbefizető automata hálózat további bővítését, illetve vizsgálja annak lehetőségét, hogy készpénzt is elfogadó automatákat is üzembe állítson. A fejlesztés következő állomásaként a Magyar Posta hűségkártya programjába is bekapcsolják a csekkbefizető automata hálózatot.  Az üzletházakban elhelyezett automaták esetében – igazodva az üzletház nyitvatartási idejéhez – az ügyfelek tágabb időintervallumban tudják befizetni csekkjeiket.

A csekkbefizető automata használata egyszerű, az Általános Szerződési Feltételek elfogadását követően be kell helyezni a csekkeket az automatába, amely beolvassa azokat. Az automata a csekk típusától, kitöltöttségétől függően a csekken szereplő összeg megadását kérheti. Ebben az esetben a fizetendő összeget a képernyőn látható szám ikonok érintésével meg kell adni, majd a rögzített összeget jóváhagyni.  Az összegek jóváhagyása után meg kell nyomni a fizetés ikont, majd be kell helyezni a POS terminálba a bankkártyát. A fizetési tranzakció után az automata bizonylatot nyomtat, amely hitelesen igazolja a csekk befizetését. A csekkbefizető automaták beszállítója a T-Systems Magyarország Zrt. 

A Magyar Posta célja, hogy klasszikus termékeit – így a csekket is – a kor követelményeinek és az ügyféligényeknek megfelelően megújítsa. Ennek keretében a Magyar Posta 2014 őszén bevezette az iCsekk mobil alkalmazással történő csekkbefizetést, a készpénzkímélő fizetési megoldásra törekedve 2015. január 1-jétől a teljesen megszemélyesített, gépi kitöltésű, minden információval, adattal ellátott csekkek esetében kötelezővé tette a postai QR kód feltüntetését. Megkezdték a postai hálózatban jelenleg üzemelő POS terminálpark cseréjét is és bevezették a csekkbefizető automatákat. A Magyar Posta sem a csekkbefizető automatákon, sem pedig a postai QR-kóddal befizetett tranzakciókért – hasonlóan a postahelyen készpénzben befizetett csekkekhez - nem számít fel díjat a csekkbefizető ügyfélnek.

Rovatok