Index Vakbarát Hírportál

Stadler eltűnt tartálykocsijai

Az adatvédelmi biztos csak ajánlott

2000. július 18., kedd 17:45

Nógrádi Zsolt olajbizottság előtt tett vallomását július 17-én hozta nyilvánosságra a bizottság. A vallomás 204 nevet tartalmaz, továbbá olyan cégeket, amelyek a tanú szerint valamilyen formában érintettek az ügyben. A Nógrádi által említett Stadler József az Indexnek nyilatkozva kijelentette, hogy neki nem voltak olajszállításra alkalmas járművei. Azonban hozzátette, hogy az olajbizottsági tanú mégis felfedezhetett Stadler feliratú kocsikat, mert kölcsön adott néhányat az olajügyekben sokat emlegetett Flaisz Ferencnek és Frei Lászlónak.

Majtényi László adatvédelmi biztos korábban azt javasolta a bizottságnak, hogy nevek nélkül hozza nyilvánosságra a dokumentumot, mivel a személyes, és ,,különlegesen személyes" adatok nyilvánosságra hozatala aggályos lehet. A bizottság nem vette figyelembe Majtényi ajánlását, de a biztos másnap közleményben jelezte, hogy mivel csak jogi tanácsról volt szó, annak ,,figyelmen kívül hagyása nem igényel indoklást".

Bizonyos szereplők, pl. Pintér Sándor, az MSZP vagy a szőkített olaj felvásárlásával vádolt BKV és honvédség már Pallag László június 9-i sajtótájékoztatója után visszautasította az elhangzottakat és pert indított a bizottság elnöke ellen. (ld. korábbi cikkünket).

Stadler szerint Nógrádi láthatta a tartálykocsijait

Az Index azóta elérte Stadler József akasztói vállalkozót, aki szintén szerepel a hétfőn nyilvánosságra hozott vallomásban:

,,Valahogy megoldották, hogy a MOL-telepekről a szigorítás után is ki lehetett hozni a HTO-t. Nem tudom, hogy ezt hogyan tudták megoldani. Stadler Józsinak Akasztón a fuvaros társasága oldotta meg valahogy, hogy mivel elfogyott a Flaiszéknak az olaj, nem volt utánpótlás, és a piacokra nagyon kellett ez a jó minőségű gázolaj. Tulajdonképpen a HTO is gázolaj, csak benne volt a festékanyag. De mivel ilyen tiszta és bevizsgálható volt, vitték a benzinkutakra, a Shell-kutakra, a MOL-kutakra, mindenhova el lehetett adni, annyira tiszta volt. Valahogy megoldotta a Stadlerék akasztói csapata, hogy kapjunk gázolajat a MOL-tól - nem tudom, hogyan tudták megoldani -, és folyamatosan szállítottunk ide." - mondta a bizottság előtt Nógrádi Zsolt.

Stadler ezzel kapcsolatban először csak annyit közölt, hogy neki nem voltak olajszállításra alkalmas járművei, csak ,,száraz pótkocsijai". Később hozzátette, lehet, hogy Nógrádi mégis igazat mond, és láthatott Stadler-feliratú kocsikat, mivel a történet főszereplői (a vallomásban sűrűn emlegetett Flaisz Ferenc és Frei László - akiket nem sikerült elérnünk) egy korábbi tartozás fejében elvittek tőle járműveket. Stadler szerint Flaiszék csak használatra vitték el a kocsikat, de azóta ,,elfelejtették visszahozni" - és persze felhasználhatták azokat az olajszállításnál.

Rovatok