A Nutella nevű mogyorós-csokikrémet forgalmazó vállalatot amerikai szülők perelték be, mert szerintük megtévesztették a vásárlókat azzal, hogy a terméket a reklámokban egészségesnek állították be.
Az Európában jól ismert Nutellát jó ideig nem nagyon lehetett az Egyesült Államokban kapni, aminek nem örültek Ferrero Group tulajdonosai, és minden követ megmozgattak, hogy ez megváltozzon. A csokikrémet aztán bevezették az észak-amerikai piacokra is, de a cég vesztére, mert az Európában nassolnivalóként reklámozott terméket az egszséges reggeli szerves hozzávalójaként reklámozták, írja a Christian Science Monitor. A céget emiatt be is perelték.
A Ferrero amerikai cégét azért citálták bíróság elé mert egészségesnek állított be egy olyan terméket, ami tulajdonképpen krémes csokoládé, amit kenyérre kenve javasoltak fogyasztásra. A pert felháborodott szülők indították a cég ellen, és sikerként könyvelhetik el, hogy a Ferrero kénytelen kártérítést fizetni mindenkinek, aki visszaküldi a termék csomagolását. Persze a kártérítés összegének van felső határa, egészen pontosan 20 dollár (üvegenként 4 dollárt fizetnek ki mindenkinek, de egyénenként csak 5 üveget lehet visszaküldeni), azaz kb. 4300 forint.
A visszaküldött üvegek mellé nem kell számlát vagy blokkot mellékelni, de nem árt sietni a postázással, mert az ítélet értelmében a Ferrero 3 millió dollárig fizet csak, azaz 150 000 amerikai kaphat a pénzből. A Ferrero ellen két pert is indítottak, egyet a keleti, egyet a nyugati parton. A cég 2006-ban, két évvel az első kereset benyújtása előtt közzétett egy jelentést, amiben arról számoltak be, hogy nem hirdetik a Nutellát olyan tévéműsorok közben, melyeknek nézőközönsége nagyrészt 12 éven aluli gyerekekből áll.
A Ferrero emellett híresen jótékony cégnek számít, Grúziában a mogyorót termesztő gazdáknak indított be egy képzési programot, 2011-ben pedig két igazgatójuk is életét vesztette egy dél-afrikai humanitárius misszió során. Az olasz vállalat azt ígéri, hogy 2020-ra csak olyan farmokról vásárolja majd az alapanyagokat, amiken a fenntartható gazdálkodás jegyében folyik a termelés. A bíróság ezeket a tényezőket figyelmen kívül hagyva büntette meg a Ferrerót, arra hivatkozva, hogy megtévesztették a vásárlókat.