Index Vakbarát Hírportál

Veszélyzónák az M7-esen

2015.08.20. 08:10

A 10. és a 20. kilométer közötti szakasz a legveszélyesebb az M7-esen. Az elmúlt öt évben ott volt a legtöbb, összesen 29 baleset.

Az Esri Magyarország térképre vitte, hol történt a legtöbb baleset az M7-es és 7-es úton a nyári időszakban. Különböző rétegekre lebontva lehet böngészni, hogy az adott szakaszokon milyen jellegű balesetek történtek.

Számszerűsítve 2011 és 2014 közötti nyári időszakban (május-szeptember) összesen 428 különböző baleset történt az M7-es autópályán és a 7-es úton. Ezek az események összesen 689 személyi sérüléssel jártak, és 801 jármű tört össze. A balesetekben 19-en haltak meg. (Az adatok mindkét irányra vonatkoznak.)

Kevesebb, de súlyosabb balesetek az autópályákon

Az M7-esen a vizsgált időszakban kevesebb baleset történt, mint a 7-es úton, 44-56 százalékban oszlik meg az egymáshoz viszonyított arányuk.

Nagyjából ugyanannyi sérült volt mindkét úton, de az M7-esen a halálesetek és a személyi sérülések aránya is magasabb. Az autópályán történt balesetekhez kapcsolható a halottak közel 58 százaléka, és az egy balesetre jutó személyi sérülések is gyakoribbak (1,82 fő), mint a 7-esen (1,4 fő).

Általánosságban kijelenthető, hogy az autópályákon valamivel kevesebb, de súlyosabb balesetek a jellemzőbbek.

Veszélyes lehajtók, kereszteződések

A 7-es út veszélyeztetett részei szinte minden esetben a nagyobb, vagy forgalmasabb településeken keresztülhaladó szakaszok. A közúti forgalom erősödésével, az elágazások és kereszteződések számának növekedésével magyarázható, hogy miért gyakoribbak ezekben a zónákban a balesetek.

Ugyanezeken a szakaszokon az autópályák az átlaghoz képest biztonságosabbak, hiszen a települések mindennapos forgalmától jól elválasztva, zavartalanul haladhat a forgalom.  



Rovatok