A 15 éves Sergio Peralta izgatott volt, amikor új iskolába ment át. Először attól tartott, hogy társai majd kicsúfolják, mert egy születési rendellenesség miatt az egyik keze nem fejlődött ki rendesen.
„Hogy őszinte legyek, az első néhány napban megpróbáltam elrejteni a kezemet. Úgy tettem, mintha a többiek nem vehetnék észre” − mondta. Amikor az egyik tanár ezt észrevette, egy új projektet adott a Tennessee állambeli középiskola mérnöki osztályának: építsenek Sergiónak egy új kezet.
Aki mérnök akar lenni, annak új ötletekkel kell előállnia, problémákat megoldani. És jobbá tenni a dolgokat, mint amilyenek voltak
− mondta Leslie Jaramillo, a Hendersonville High School diákja a helyi WTVF csatornának.
Sergio korábban már megtanult a bal kezével írni, és elmondása szerint szinte minden mással is boldogult. A Nashville-től 30 percre északkeletre fekvő Hendersonville iskolájában az osztálytársak javaslata hatalmas meglepetésként érte.
Felajánlották, hogy készítenek nekem egy kézprotézist. Erre nem számítottam
− mondta Peralta a CBS-nek.
Jeff Wilkins mérnöki osztályának Tervezés és fejlesztés című órája arról szólt, hogy „az elméletből gyakorlat legyen” − mondta Bob Cotter, az iskola igazgatója a BBC-nek.
Az osztály négy hetet töltött a fiú kezéhez illeszkedő prototípus megtervezésével, 3D-nyomtatással, méretének beállításával, és mindeközben még barátokká is váltak.
Egy hónap munka után kidobóst játszottak, hogy kipróbálják az új kezet. Ezzel a fiú számára korábban elérhetetlen játékkal, tették próbára a kezét.
Miután 15 évig kéz nélkül éltem, adtak nekem egyet. Ez nagyon menő. Megváltoztatták az életemet
− mondta Sergio Peralta a WTVF-nek.