Egykor a legnagyobb luxusmárkák otthona volt, mára azonban már csak kopott mása régi önmagának a londoni Oxford Street, ahol az infláció miatt sorra zárnak be az üzletek.
A brit DailyMail bulvárlap a napokban meghökkentő képeket közölt, melyeken eddig még nem látott formájában mutatják a londoni Oxford Streetet. Ahogyan azt a lap is írja, a koronavírus-járvány örökre megváltoztatta a brit főutca arculatát, mivel az ott üzlethelyiséget bérlő ikonikus márkák közül többen is csődközeli állapotba kerültek – így kénytelenek voltak a bezárás mellett dönteni.
Tom Ironside, a British Retail Consortium üzleti és szabályozási igazgatója a lapnak azt mondta, hogy az üres üzlethelyiségek száma továbbra is körülbelül tíz százalékkal magasabb a járvány előtti szintnél, aminek oka a vírus után fellépő háborús helyzet által okozott infláció lehet.
Mivel olyan nagy nevek tűntek el, mint a Topshop, a Miss Selfridge, a Dorothy Perkins, a Debenhams, az Oasis és a Warehouse, a bevásárlóutcában számos üzlethelyiség továbbra is üresen kong, az emberek ugyanis az online vásárlást kezdték el előnyben részesíteni. A helyzet azonban nem reménytelen. Mint azt a lap is írja, a New West End Company szerint, amely 600 kiskereskedőt és szállodatulajdonost képvisel a környéken,
a látogatottság március első heteiben tíz százalékkal nőtt az előző évihez képest, az év eleji számokhoz képest pedig 38 százalékkal több ember fordul meg az Oxford Streeten.
A statisztikák azonban azt mutatják, hogy a járókelők többsége csak nézelődni – és nem ténylegesen vásárolni – jár Európa legforgalmasabb bevásárlóutcájába, így azt, hogy az mikor ragyoghat régi pompájában, egyelőre nem tudni.
(Borítókép: Üres üzlethelyiség a londoni Oxford Streeten 2023. január 19-én. Fotó: Jose Sarmento Matos / Bloomberg / Getty Images)