Nemcsak a márciust, hanem 2023 első negyedévét is összegezte közleményében a TV2, amely mindhárom kiemelt korcsoportban győzelmet könyvelhetett el a nézettségi versenyben. Április első izgalmait az RTL-es Az álommeló indulása hozta el, az üzleti realityvel szemben a Zsákbamacska azonban tartotta a frontot.
Mind március havi átlagban, mind 2023 első negyedévének átlagában a TV2 volt a legnézettebb csatorna mindhárom kiemelt korcsoportban (18–59, 18–49, teljes lakosság) – írja közleményében a TV2. Mint fogalmaznak, ehhez ismét nagyban hozzájárultak a csatorna saját gyártású műsorai, amelyek mindegyike idősávja legnézettebb műsora lett havi átlagban.
A TV2 az alábbi műsorok márciusi eredményeit emelte ki:
Az RTL a Zsákbamacska ellen küldte ringbe Az álommelót Balogh Leventével április 3-án, de az idősávot a Nielsen mérése szerint Majkáék vetélkedője nyerte, mind a 18–49-es, mind a 18–59-es korcsoportban. Csak az üzleti reality utolsó negyedórája tudta átvenni a vezetést az Ütős ötössel szemben, de utána ismét a TV2 dominálta a nézettséget, az RTL-es A séf meg a többiek nem mozgatta meg a nézőket.
Az RTL közleménye szerint márciusban az ötödik évadát záró Cápák között volt a csatorna legnézettebb műsora a 18–49-es, fő kereskedelmi célcsoportban. Az üzleti reality történetének legerősebb szezonját zárta, a 13 rész a teljes lakosság körében átlag 637 ezer nézőt ültetett a képernyő elé vasárnap esténként.
A Cápák között március 5-i adása az idei éves 18–49-es toplistára is felkerült, jelenleg a 6. helyet foglalja el. A lista első két helyén a TV2-s Zsákbamacska egy-egy adása, a harmadikon a Szerencsekerék áll, a negyedik pedig a Cápák között nyitó epizódja.
2023 TOP 10 legnézettebb műsora a 18–49 évesek körében:
(Forrás: Nielsen Research, RTL)
A teljes lakosságban az éves 10-es listára csak TV2-s műsorok kerültek fel, a Zsákbamacska, a Szerencsekerék és a Sztárban Sztár epizódjai váltogatják egymást. A listavezető Zsákbamacska-adást 1,34 millió néző követte, és a vetélkedő második része, illetve a Szerencsekerék egyik adása is átlépte az egymilliós nézettséget.
Az RTL szombatjait az első évadától búcsúzó Gólkirályság erősítette, a kiemelt kereskedelmi célcsoportban átlagban 663 ezer néző kapcsolt a sorozatra. A csatorna közleménye szerint ezt is felülmúlta a hetedik évaddal visszatérő A mi kis falunk, amelynek első három része a teljes lakosságban átlagban 798 ezer nézőt vonzott.
(Borítókép: Papajcsik Péter / Index)