Két francia nonprofit szervezet új kampányában a kábítószer veszélyeire hívja fel a figyelmet. A kezdeményezés előzménye, hogy Franciaországban évente több mint 700 ember hal meg az utakon a kábítószert fogyasztott sofőrök miatt.
A Victimes & Citoyens nonprofit szervezet és a Fred & Farid Paris reklámügynökség „A halál szaga” néven indított kampányt Franciaországban – írja a kreatív.hu.
A két szervezet a So Foot francia nyomtatott magazin egyik oldalát kannabiszillatúra gyártatta, vagyis ha valaki a kezét a laphoz dörzsöli, akkor abból a fűre emlékeztető illat szabadul fel.
Az érintett lap első oldalán még az olvasható, hogy „a halál szagának megismeréséhez kapard meg a lap hátoldalát!”, majd a lap másik oldalán már egy karambol előtti pillanat képe látható, amelyhez azt írták, „kábítószer hatása alatt senki ne üljön volán mögé”.
A lap tehát azt üzeni,
a kannabisz szaga olyan, akár a halálé.
A szervezet és a marketingügynökség a jövőben is folytatja edukációs kampányát, terveik szerint a következő magazinban az alkohol veszélyeire hívják fel a figyelmet.