Az Adidas és Kanye West útjai tavaly októberben váltak el: a cég bontotta szponzori szerződését Kanye West Grammy-díjas amerikai rapperrel az antiszemita kijelentései és más szélsőséges, gyűlölködő megnyilvánulásai miatt. Most az Adidas azt mondta, hogy a Kanye Westtel való együttműködés megszűnése „fáj” az üzletnek, az észak-amerikai eladásokat keményen érinti.
Az Adidas és Kanye West útjai tavaly októberben váltak el. A globális sportmárka a szerződés felbontásakor azt mondta, hogy Kanye West kijelentései és cselekedetei sértik a cégnek a sokféleségről és a befogadásról, a kölcsönös tiszteletről és a korrektségről vallott nézeteit. A szakítást követően 1,2 milliárd eurónyi Yeezy cipő maradt az Adidas nyakán.
Most – valamivel több mint fél évvel az együttműködés vége után – a sportmárka 400 millió eurót veszített eladásainak értékéből. Ez a teljes bevétel 1 százalékát jelenti – írta meg a BBC.
Legfrissebb kimutatásai alapján az Adidas azt közölte, hogy az észak-amerikai eredményeken látszik leginkább Kanye West távozásának hatása.
Itt 20 százalékkal csökkentek az eladások, mivel ebben a régióban voltak a legnépszerűbbek a Yeezy cipők.
Bjorn Gulden, az Adidas vezérigazgatója úgy fogalmazott, hogy természetesen „megsínylik” a Yeezy hiányát.
A számottevő visszaesés ellenére a számok azonban jobbak voltak annál, mint amire az elemzők számítottak.
Az Adidas elmondta, hogy jelenleg a Samba, a Gazelle és Campus típusú cipőik hoznak óriási bevételeket.