Vilmos walesi herceg legutóbb azzal próbált a környezetvédelem élharcosává válni, hogy vegetáriánus hamburgerkülönlegességeket árult egy büfékocsiból.
A 41 éves Vilmos a Sorted Food YouTube-csatornával való közreműködése keretein belül állt be a kiszolgálószemélyzet soraiba.
A koncepció az volt, hogy a csatorna új videójában közösen alkossanak meg egy olyan új hamburgert, melyhez az Earthshot-díj tavalyi győzteseinek innovációit használják fel. Ezt a díjat tíz éve ítélik oda olyan vállalkozásoknak, melyek újításaikkal „a Föld megjavításáért küzdenek” a fenntarthatóság jegyében.
Így született meg az Earthshot Burger névre keresztelt szendvics, melyet Vilmos herceg széles mosollyal az arcán, egy büfékocsiból osztogatott a járókelőknek. A húsmentes, hordozható tűzhelyen készített, biológiailag lebomló dobozban felszolgált specialitásba olyan zöldségek kerültek, melyeket egy indiai startup üvegházaiban termesztettek.
Mint a Dailymail írja, a szendvics egy burgonyaalapú, fokhagymával, gyömbérrel és chilivel ízesített fűszeres „húspogácsát” tartalmazott, savanyított zöldségekkel, zsemlében tálalva.
Minden, amit itt látnak, a tavalyi nyertesektől származik. A dobozt, amelyből enni fogtok, egy Notpla nevű cég készítette; nem tartalmaz műanyagot, és hínárból készült a bevonata. A burgerben lévő alapanyagokat egy indiai üvegházban termeszti a Kheyti nevű cég, és végül, de nem utolsósorban a sütés egy Mukuru Clean Stoves nevű eszközön történik, amelyet egy kenyai hölgy tervezett a légszennyezés csökkentését szem előtt tartva
– mondta a látszólag igen meglepett közönségnek Vilmos.
Az Earthshot-díj népszerűsítése céljából a YouTube-epizódban a Sorted Food stábja és séfjei útra kelnek a walesi herceggel karöltve, hogy az új vegaburgerrel népszerűsítsék az Earthshot-projektet, hangsúlyozva a környezetvédelem fontosságát.