Az év eddigi hónapjaiban a 18–59 éves korcsoportban csak júniusban csúszott a második helyre a TV2, amely így közleménye szerint 7–1-re vezet a nézettségi versenyben. Az RTL 18–49-ben húzott bele, a csatorna a három nyári hónapban szerezte meg az első helyet ebben a korcsoportban. Ősszel még nagyobb verseny várható.
Június kivételével az év minden hónapjában a TV2 nyerte a nézettségi versenyt főműsoridőben (18.00–22.59) a csatorna kereskedelmileg kiemelt célcsoportjában, a 18–59 évesek körében – írja közleményében a TV2. Augusztusban és egész éves átlagot nézve is a csatornatoplista első helyén végzett a TV2 és a TV2 Csoport is mindhárom kiemelt korcsoportban, teljes napon és főműsoridőben egyaránt.
Szeptember 2-án elindult az őszi szezon a TV2 műsorán, VIP-különkiadással jelentkezett a Szerencsekerék VIP, vasárnap pedig debütált a Sztárban Sztár leszek! legújabb évada . Szeptember 4-én startol a Séfek séfe, 10-én pedig a Mutasd a hangod! című zenés show.
A TV2 közleménye szerint augusztusi sikereiben az alábbi műsoroknak volt elévülhetetlen érdeme:
Mint írják, a TV2 csoport tematikus csatornái is szállítottak kiemelkedő eredményeket:
Az őszi szezon minden bizonnyal komoly versenyt hoz a két nagycsatorna között, hiszen számos új, saját gyártású műsorral készülnek, a nézők rengeteg műsor közül válogathatnak majd az év utolsó harmadában.
Az RTL közleménye a 18–49-es korcsoportra összpontosít, amelyben a kereskedelmi csatorna már harmadik hónapja az első helyen szerepel. Mint írják, az RTL 18–49-es főműsoridőben, augusztusban 13,03 százalékos közönségaránnyal (TV2: 13,01 százalék) lett első, és emellett a teljes nyári időszak legnézettebb csatornája volt: átlagosan 12,7 százalékot hozott, így megelőzte a 12,4 százalékos TV2-t.
Augusztus és egyben a nyár legnézettebb adása a Duna TV-n közvetített augusztus 20-i tűzijáték volt, azonban a top 10-ben 6 RTL-es program, A Konyhafőnök hat adása szerepel.
Az augusztus 21-én indult A Konyhafőnök 10. évada 18,5 százalékos átlagos közönségaránnyal kezdett az első héten. A főzőműsort elsősorban a 18–39 éves nők kedvelik, ebben a csoportban 21 százalék feletti a közönségarány.
Augusztusban az RTL Híradó is megszerezte a vezető pozíciót a 18-–49 éves korosztály körében, 20,6 százalékos közönségaránnyal. Napi átlagban ez 484 ezer nézőt jelent ebben a hónapban a teljes népesség körében.
Az RTL-es Celebrandi 12,3 százalékos átlagos közönségaránnyal búcsúzott. Legjobban a fiatal női (18–39) célcsoportban ment, ott 15,4 százalékot hozott. Igazán kiugró eredményt viszont streamingen ért el, közel 632 ezer videóindítást generált az RTL+ felületein, így a Celebrandi lett a hónap legnézettebb programja ezen a felületen.
Az RTL emlékeztet arra, hogy az augusztus abból a szempontól is érdekes, hogy soha ilyen arányban még nem fogyasztottak nagyképernyőn nem lineáris televíziós tartalmat. A 18–49 éves célcsoport körében a Nielsen adatai szerint a nem magyar nyelvű lineáris televíziócsatornák közönségaránya 27,9 százalékra nőtt. Ez azt jelenti, hogy a fiatal felnőttek televíziókészülék előtt töltött idejének már több mint negyede nem hagyományos lineáris televíziócsatornák, hanem egyéb, például streamingplatformok nézésére fordítódik.