Komoly vádakkal kell szembenéznie Madonnának a The Celebration Tour elnevezésű koncertsorozatának kezdete óta. Az első fellépése Londonban volt, azóta pedig végigcsinált még ötöt, ám az eseményeken készült videókat látva sokan véltek felfedezni némi hasonlóságot Beyoncé Renaissance World Tourja és a pop hercegnőjéé között.
Madonna legújabb turnéja október 14-én startolt el Londonban, a koncertsorozat összesen 78 állomásból áll, és csak jövő tavasszal ér véget. Az énekesnő nemrég bakteriális fertőzést kapott, intenzív osztályra került, a turné észak-amerikai szakaszát is ki kellett tolnia, így előbb Európában láthatják őt a rajongók.
Az énekesnő már jó pár koncerten túl van, így sok videóval, képpel lehet találkozni a közösségi médiában, amelyek ezeken a fellépéseken készültek. A legtöbbet felbukkanó felvételek között van például az, amikor Madonna a Like a Prayert adja elő apácaruhára hajazó szerelésben, félmeztelen férfiak gyűrűjében. Ez a képi világ igencsak rá vall, viszont akad néhány elem, amire a közösségi oldalakon már sokan felfigyeltek, és úgy vélik, Madonna koppintotta őket Beyoncétól.
Mint ismert, Beyoncé idén májusban érkezett Európába, hogy Stockholmban kezdje meg a Renaissance World Tour nevezetű koncertsorozatát, amelybe igen sok egyedi ötlet beleépítettek. Ezek egyike, hogy a LED-falon rendkívül igényes rövidfilmeket vetítettek, amik áthidalták a szünetet egyes dalok között, amíg az énekesnő átöltözött, illetve átrendezték a színpadot. Emellett az előadó egy ezüstlovon vagy épp egy futurisztikus autó tetején ülve énekelt, illetve a táncosoknak külön szekciót szenteltek arra, hogy megmutassák, mit tudnak. Utóbbi Madonna koncertjeibe is belekerült, ám nem ez az egyetlen hasonlóság kettejük turnéja között.
Beyoncé turnéján nagy elismerést zsebelhetett be az énekesnő 11 éves lánya, Blue Ivy, aki némelyik koncerten édesanyjával együtt táncolt a színpadon. Úgy tűnik, Madonnának megtetszett ez a felállás, mivel ő is magával vitte gyermekeit, köztük egyik lányát, a szintén 11 éves Estere-t, akit még Malawiból fogadott örökbe. Bár hozzá kell tenni, hogy Madonna már évek óta szerepelteti a gyermekeit a fellépéseken, ez esetben nem is feltétlenül ezen van a hangsúly, hanem a körítésen. Estere ugyanis ugyanolyan táncmozdulatokat végzett, mint a Beyoncé turnéján táncoló Honey Gonzales (ismertebb nevén Honey Balenciaga), miközben anyja a színpadon egy széken ülve pontozta a produkciót.
A Honey Balenciaga és Blue Ivy tánctudásával való hasonlóságra szinte minden videó alatt kitérnek, amit megosztanak a fiatal lányról a közösségi oldalakon, és sokan még vitába is szállnak, melyik sztárcsemete ropja jobban – bár az kissé sántít, hogy mindkét előadó turnéján ugyanolyan táncos blokkot ékeltek be a dalok közé. Az viszont Madonna számlájára írható, hogy a ballroom-kultúrát a Vogue című dalával ő tette világszerte még ismertebbé, így hozzájárult ahhoz, hogy az ezt a műfajt jellemző táncstílus elterjedjen, amelyből később több művész is táplálkozhatott, köztük például valószínűleg Honey Gonzales.
A Vogue kapcsán ki kell még emelni, hogy Beyoncé koncertjein is felcsendült ez a dal, hogy tisztelegjen Madonna munkássága előtt, és a sláger nyilván az ő fellépéseiből sem maradhat ki. Érdekes párhuzam, hogy mindkét előadó visszanyúl a turné során a gyökerekhez. Míg Beyoncé például Diana Rosstól, illetve a halálát követően Tina Turnertől is belecsempészett egy-egy dalt a koncertekbe, addig Madonna többek között Gloria Gaynortól adott elő egy szerzeményt, illetve megemlékezett Michael Jacksonról is. Hasonlóságnak tekinthető továbbá, hogy mindkettőjüknél nagy szerepe van – Beyoncé esetében már csak volt, mivel a Renaissance World Tournak október 1-jén lett vége – a ballroom-kultúrának és a queer közösségnek a turnén.
Beyoncé például a legutóbbi Grammy-díjátadón, amikor átvette a legjobb dance/elektronikus albumért járó elismerést – amellyel túlszárnyalta a magyar származású karmester, Solti György rekordját, így összesen 32 Grammy-díjjal a legtöbbet díjazott előadó lett –, részben a queer közösségnek mondott köszönetet, akiktől ötletet merített a Renaissance című albumához. A lemezen felcsendülnek olyan dalok is, amelyekben egy-egy drag queen hangja hallható, például Kevin Aviance-é a Pure/Honey-ban. Míg Madonna esetében, aki kvázi megágyazott a ballroom és a drag kultúra népszerűségre törésének, a turné során Christopher Caldwell, ismertebb nevén Bob The Drag Queen tűnik fel.
Bár a TikTokon közzétett videók alatt sok olyan kommenttel találkozni, amelyekben azt állítják, Madonna koppintotta Beyoncét, erre már csak amiatt is kevés esély van, mivel azzal a műfajjal, ami köré mindketten építették a turnét, Madonna kezdett el barátkozni elsőként. A pop hercegnője a korából adódóan is sokféle zenei ágazatban próbálhatta ki magát eddigi pályafutása során, illetve nem egy műfajnak ő volt a megteremtője, így egy konkrét korszak köthető a nevéhez. A 65 éves előadó e téren ugyan valamivel előrébb jár, egy szakértő, Tavia Sharp úgy véli, a The Celebration Tour közel sem olyan modern, mint lehetne. Kifogásolta például az énekesnőn látható ruhákat, amelyeket idejétmúltnak nevezett.
Mint ismert, Madonna már karrierje kezdetén a stílusával tűnt ki: neccharisnyát, fűzőt, kúpos kosarakkal ellátott melltartót, illetve csipkés kesztyűt viselt, ám ezektől a ruhadaraboktól azóta sem köszönt el. Úgy tudni, egy stylistcsapat 17 ruháját alakította át, amelyeket már korábbi koncerteken viselt. Sharp ezzel szemben kiemelte, hogy stílustanácsért elég lenne Beyoncéhoz vagy Taylor Swifthez fordulnia, akik különböző tervezőkkel dolgoztak együtt, és koncertről koncertre más darabokban láthatók, amelyek frissességet, újszerű külsőt tükröznek.
Madonna a karrierjét és egy adott korszakot ünnepel, de ezzel együtt meg is ragadt annál, amit tud vagy tudott
– jelentette ki a szakértő, megjegyezve, Madonna egy Las Vegas-i show-girlnek tűnik a koncerteken viselt ruhákban, amelyeket kora ellenére próbál magabiztosan hordani, ám nem ártana, ha új köntösbe bújtatnák a produkciót e téren is.