Negyedik évadával érkezik az Éden Hotel, amelynek debütálása előtt a sorozat készítői egy háttérbeszélgetésen osztottak meg részleteket arról, hogy ez a széria mennyiben lesz más, mint a korábbiak. Ahogy Herman Péter kifejtette, az a céljuk, hogy ez az évad legyen a legnézettebb.
Nyolc év után tér vissza a tévéképernyőkre a Paradise Hotel amerikai formátum alapján készült, Éden Hotel című műsor, ami korábban megjárta a Viasat3-at és a TV2-t is. A negyedik évad az RTL-en, illetve az RTL+ streamingplatformon jelenik majd meg. Az első epizód november 20-án 8:30-tól válik elérhetővé az RTL+-on, azonban a 22:25-kor kezdődő tévés premierrel egy időben további három résszel bővül a streamingplatform kínálata. Ezt követően minden héten hétfőtől csütörtökig érkeznek majd új epizódok mind az RTL+-ra, mind pedig az RTL-re. Aki a tévés sugárzásról lemarad, kizárólag az RTL+ előfizetős csomagjában találja meg a műsort. Az Éden Hotel versenyzői 20 millió forintos nyereményért szállnak harcba, és az inkább stratégiai játéknak nevezhető reality szabályai egyszerűek: a szereplők feladata, hogy mielőbb párt találjanak maguknak. Ha ez nem sikerül, haza kell menniük.
Ahogy az már tavasszal kiderült, a műsorvezető Miller Dávid lesz, illetve az RTL produkcióját Mexikóban forgatták. A csatorna korábbi közlése alapján a játékosok között lesz Kyra, Miri, Csenge, Szani és Émi, illetve Arni, Csabi, Kendy, Viktor és Tomi. Hogy a korábbi évadokhoz képest mennyiben változott az Éden Hotel, arról a műsor készítői: Kónya Gergely, az RTL szenior kreatívproducere, Herman Péter, a drámai és szórakoztató műsorokért felelős igazgató; a műsor házigazdája, Miller Dávid, illetve Kolosi Péter, az RTL tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese árult el részleteket egy háttérbeszélgetésen.
Mint arra Herman Péter drámai és szórakoztató műsorokért felelős igazgató a beszélgetés során felhívta a figyelmet, az Éden Hotel nem az RTL-en fut először, az előző évadok a Viasat3-on és a TV2-n jelentek meg. Elmondása szerint egy versenynek látja ezt a helyzetet, és azt tűzték ki célul, hogy az ő verziójuk legyen a legjobb és a legnézettebb mind közül. Emellett kiemelte, úgy véli, a műsor RTL-es változatának készítői értették meg a leginkább, mitől is sikeres az Éden Hotel a világ majdnem minden pontján. Bár a realitykről gyakran gondolják a nézők, hogy megrendezettek, Kónya Gergely, az RTL szenior kreatívproducere ezzel kapcsolatban azt mondta: valóban gyakran megvádolják ezzel őket, de mindenki látott már magyar sorozatokat, amelyekben nem megfelelő casting esetén olykor még a színészek sem tudnak megfelelően alakítani.
Profi színészekkel is előfordul, hogy egy drámát nem tudnak hitelesen eljátszani. Képzeljük el, mi lenne akkor, ha civilektől kérnénk ugyanezt
– jelentette ki.
Kónya elmondása szerint az Éden Hotelhez hasonló műsorok azért népszerűek, és amiatt sok a jelentkező, mivel egy versenyről van szó, aminek ráadásul nem kis tétje van. Mint megemlítette, a nézőkben a sorozat több pontján is előjöhet az az érzés, mintha megrendezett lenne, ami pusztán annak köszönhető, hogy olyan fordulatok vannak benne, amelyek a készítőket is meglepték.
Csak úgy lestem, mit hoz ki az emberekből ez a műsor. A szereplők saját magukat akarják adni, és hogy nekik senki ne mondja meg, mit kell csinálni. Már a nap végén egy lámpaoltásnál is úgy vannak vele, hogy nem akarnak aludni, még tovább fenn akarnak maradni, így az, hogy elmondjanak egy fordulatos mondatot, vagy csináljanak egy jelenetet – így, hogy belülről látom –, szinte elképzelhetetlen. Amíg kívülálló tv-néző voltam, én is azt hittem, hogy egy-egy szituáció megrendezett lehet
– mondta Miller Dávid.
Ahogy Kónya kiemelte, a negyedik évad szereplőit izgalmasnak találja, a férfiak már a legelején kakaskodnak egymással, és felmérik, ki a gyengébb. Szerinte a legtöbb realityt pont ott lehet elszúrni, ha a versenyzők nagyon egyhangúak, azaz: „nincs mélysége, sem magassága a gondolataiknak, sem az érzéseiknek”. Hozzátette, az Éden Hotel RTL-es változata a korábbiakhoz képest sokkal feszesebb, és több a történés benne – ezért állítása szerint még a Netflixen vagy az HBO Maxon látható hasonló műsorokkal is verseng.
Ritmusban már rég nem a konkurenciával vetekszünk, hanem azzal a készülékkel, ami az emberek kezében van
– jelentette ki Herman Péter, mire Kolosi Péter úgy fogalmazott, az Éden Hotel elsősorban az RTL+ streamingplatformra készül, de nem akarták a lineáris közönséget sem kihagyni belőle, ezért kerül levetítésre a tévénézők számára is.
Nyilván az előfizető sokkal jobban jár, mert sokkal előbb kapja meg az epizódokat. Ez már hétfőtől igaz, később pedig még inkább így lesz
– mondta Kolosi Péter, kiemelve, az RTL streamingstratégiája megfelel a nemzetközi gyakorlatnak, ahogy minden más országban is ilyen lépéseket tesznek.