Elkészítette a Forbes az idei legértékesebb magyar influenszerek listáját. Az összeállítás húsz szereplője valós üzleti értéket tud felmutatni a hirdetői piacnak. A tartalomgyártók között új nevek és váratlan kiesők is voltak.
A tartalomgyártásban évek óta hatalmas üzlet rejlik. Az elkötelezett követőkkel rendelkező influenszerek üzleti értéket tudnak felmutatni a hirdetési piacon. A tavalyi dobogós helyezettek közül ketten tudták megtartani biztos pozíciójukat a legértékesebb magyar influenszerek listáján – számolt be róla a Forbes.
A TheVR az előző évhez hasonlóan idén is megszerezte az első helyet. A Komzsik János és Fábián István által alkotott páros 2013-ban videójátékozással kezdte karrierjét. Az utóbbi években olyan népszerű hirdetőkkel is együtt dolgoztak, mint a McDonald’s. Jubileumi filmjükkel csaknem másfél milliós nézettséget generáltak a YouTube-on.
Az ezüstérmes a megosztó szereplőként ismert Whisper Ton lett. Az influenszer promóciózta már többek között a Rimmel London, a Nike vagy a Burger King termékeit. A dobogó legalsó fokára Nessaj került, aki az elmúlt években a Twitchen lett egyre népszerűbb.
A magyar influenszerpiac szereplői között idén is voltak meglepetések.
Új szereplőként mutatkozott be a listán a magyar Twitchről befutott Zsozéatya és a Jólvanezígy.
YouTube-csatornáik nézettsége miatt Magyarósi Csaba és Szirmai Gergő is egyre népszerűbb.
Az idei listáról három tartalomgyártó is kiszorult, köztük Viszkok Fruzsina, Csecse Attila, valamint Dancsó Péter is.
A listát a Forbes állította össze, a SentiOne nevezetű AI-platform segítségével. A teljes lista az alábbiak szerint alakult:
Szemünk előtt zajlik az influenszerek kulturális forradalma. Olvassa el elemzésünket arról, hogyan léptek elő a virtuális térből az utcára az influenszerek, youtuberek 2024 elején, hogyan nőtte ki magát az interneten kommunikálók tábora netes véleményvezérré.