Jelentős árbevétellel zárta a 2023-as pénzügyi évet az RTL. A csatorna 125 millió eurós bevételt könyvelhetett el a tv hirdetési, terjesztési és streamingbevételek bővítésének köszönhetően. Egy évvel korábban ez az összeg 113 millió euró volt – derül ki a csatorna közleményéből.
Az RTL Magyarország teljes konszolidált árbevétele a 2023-as pénzügyi évben 125 millió euró volt a tv hirdetési, terjesztési és streamingbevételek bővítésének köszönhetően – 2022-ben ez az összeg 113 millió volt.
A vállalatcsoport kamatok és adózás előtti eredménye (EBITA) 6 millió euró volt, a fejlesztésekbe történő jelentős beruházások és a megnövekedett gyártási költségek mellett.
A médiavállalat az RTL Group hosszú távú üzleti stratégiája mentén 2023-ban jelentős befektetéseket eszközölt mind lineáris, mind digitális területeken: 2023 nyarán megszerezte az UEFA Bajnokok Ligája közvetítési jogait a következő három szezonra, tavaly év végén elindított 4 új második generációs csatornát, 2024 nyarán pedig új irodaépületbe költözik a médiavállalat nagy része.
A 2023-as pénzügyi évben az RTL Magyarország részét képező Magyar RTL Televízió Zrt. (M-RTL Zrt.) 53,9 milliárd forintos nettó árbevételt könyvelhetett el, ami jelentős növekedés a 2022-es 47,2 milliárdos árbevételhez képest. Az M-RTL Zrt. adózás utáni eredménye, összhangban az előzetes tervekkel, közel 325 milliós veszteséget mutat – áll a csatorna lapunkhoz eljuttatott közleményében.
„Az előttünk álló két-három évben olyan platformok kiépítésébe fektetünk be jelentős mértékben, amelyek jövőállóbbak, mint a régi, hagyományos, szabadon fogható műsorszolgáltatói modell. Világos számunkra, hogy ez a folyamat érinteni fogja az RTL Magyarország pénzügyi eredményeit. Az RTL Groupnak hosszú távú befektetési stratégiája van, és ezért vagyunk nagyon magabiztosak, hogy az RTL Magyarországgal közösen képesek leszünk a nem lineáris jövőbe is együtt továbblépni” – mondta Elmar Heggen, az RTL Group COO-ja és vezérigazgató-helyettese.
Heggen mellett az RTL Magyarország vezérigazgatója, Vidus Gabriella is megszólalt az eredményekről.
Az RTL Magyarország ma az egyetlen olyan médiavállalat a magyar piacon, amely ennyire komplex portfólióval és szolgáltatással rendelkezik, ilyen sok felületen kínál tartalmat a fogyasztóknak és amelyik ilyen volumenű beruházásokra képes. Ez az építkezés a kulcsa a hosszú távú versenyképességünknek
– emelte ki.