Index Vakbarát Hírportál

Tarolt az RTL, csúnyán maga mögé utasította a TV2-t

2024. szeptember 3., kedd 12:28

Az RTL Magyarország hármas győzelmet aratott 2024 augusztusában, hiszen az RTL lett a legnézettebb csatorna, az RTL Magyarországé volt a legnézettebb csatornaportfólió, illetve a médiavállalat második generációs csatornái is megelőzték a TV2 kábelportfólióját.

Augusztusban 10,5 százalékos közönségarányával szerezte meg az RTL főcsatorna a nézettségi győzelmet a 18–49 évesek körében, főműsoridőben (TV2: 9,8 százalék). Ezzel továbbra is az RTL a legnézettebb csatorna eddig idén, 12,4 százalékos eredménnyel (TV2: 12,1 százalék) – közölte az RTL szerkesztőségünkkel. 

Az RTL Magyarország csatornaportfóliója 28,8 százalékos nézettséget szerzett (TV2: 26,8 százalék), így az RTL-es csatornák a legnépszerűbbek idén eddig 28,9 százalékos eredménnyel a 18–49-es korosztály körében, főműsoridőben (TV2 Csoport: 28,4 százalék).

Ráadásul a közlemény szerint a második generációs RTL-es csatornák is kiválóan teljesítettek, hiszen nemcsak az augusztusi győzelmet szerezték meg (RTL-kábelcsatornák: 18,3 százalék; TV2-kábelcsatornák: 16,9 százalék), hanem az idei évben ezzel átvették a vezetést a TV2 előtt a 18–49 évesek körében (RTL-kábelcsatornák: 16,5 százalék; TV2-kábelcsatornák: 16,4 százalék).

Mint írták, az RTL-es második generációs csatornák 2018 óta most először értek el ilyen magas YTD-eredményt: a TV2 kábelportfóliója volt a legerősebb Magyarországon 2019 óta, ezt a pozíciót sikerült most visszaszerezni.

Kiemelkedően teljesített a Sorozat+ és az RTL GOLD

Az RTL kábelcsatornáinak az augusztusi eredménye is kiemelkedő, a 18,3 százalékos nézettségi érték az elmúlt négy év legjobb eredménye a magyar piacon. Ez a siker jelentős részben a Sorozat+ és az RTL GOLD főműsoridős rekordjainak köszönhető.

Az RTL GOLD 1,6 százalékos főműsoridős eredménye a valaha volt legerősebb a csatorna történetében, ahogy a Sorozat+ 3,4 százalékos főműsoridős eredménye is a valaha volt legerősebb nézettségi eredmény a csatorna indítása óta.

A 10 legnézettebb kábelcsatorna közül egész napot tekintve 4 volt RTL-es (Film+, Cool, Sorozat+, RTL KETTŐ), főműsoridőben pedig 5 RTL-es csatorna szerepel a listán (Film+, Cool, Sorozat+, RTL KETTŐ, RTL HÁROM). A Sorozatklub, a Moziklub és az RTL OTTHON is eddigi legerősebb hónapját produkálta augusztusban teljes napot tekintve.

A négy új második generációs csatorna összesített közönségaránya továbbra is hónapról hónapra növekszik. Összesített eredményük augusztusban átlépte a 0,6 LSHR-százalékot, ami új rekordot jelent. 

Az RTL Híradó is győzelmet aratott

Az RTL Híradó is kiválóan teljesített, augusztusban is a legnézettebb hírműsor volt a 18–49-es korosztály körében. 18,3 százalékos közönségarányt hozott a 17,8 százalékos Tényekkel szemben, így eddig idén minden hónapban megelőzte a TV2 hírműsorát ezen a célcsoporton. A teljes lakosság körében átlagosan 491 ezren követték az RTL Híradót augusztusban.

A Szuperkupával pedig elindult az RTL+ UEFA Bajnokok Ligája-közvetítéssorozata, az augusztus 14-i Real Madrid–Atalanta-mérkőzést az RTL+-on és párhuzamosan az RTL főcsatornán lehetett követni.

A teljes lakosság körében 261 ezren nézték az RTL főcsatornán a meccset, ami az elmúlt négy év legmagasabb Szuperkupa-nézettsége: nagyjából 30 százalékkal többen nézték ezt a mérkőzést, mint a tavalyi M4 Sporton közvetített Manchester City–Sevilla-összecsapást. Az UEFA Bajnokok Ligája következő három szezonjának az RTL+ az otthona, itt lesz látható az összes mérkőzés magyar kommentárral.

Mint írtuk, az őszi szezon első menete már lement a kereskedelmi tévék meccsén. A TV2 sikeres szezonkezdetről írt közleményében: vasárnap az Ázsia Expressz idősávja legnézettebb műsora volt mindhárom kiemelt korcsoportban, a teljes lakosság körében pedig a heti műsortoplista első helyén áll (aug. 26. – szept. 1., korcsoport: A4+). A kaland-reality mellett A Kísértés, a párok próbája is szépen nyitott, első adásával a heti nézettségi toplista negyedik helyén végzett (A 18–59).

Rovatok