Különleges együttműködés keretében valósult meg a Millions & Billions kollekció, amelyet egyrészt a 70-es évek glamourja és világhírű stílusikonjai, valamint az olasz luxusvároskák, másrészt Pécsi Balázs luxusszakértő Stílusgourmand című stílustanácsadó és etikettkönyve ihletett, amelyet a MÜÜSKA dizájnbrand gyártott le.
Mint a közleményben fogalmaznak, a szeptember 20–22. közt a S/ALON Budapest Lakástrend Kiállításon bemutatott kollekció „már motívumaival és karakteres mintáival is merész kinyilatkoztatás a jelenlegi trendekkel szemben”, legkülönlegesebb darabja azonban a világ jelenleg legdrágább díszpárnája, amelyet kérésre hintóval, limuzinnal vagy oldtimerrel szállítanak házhoz.
A 70-es években olyan hírességek látogatták Capri, Portofino vagy Porto Cervo városát, mint Jackie Kennedy, Grace Kelly, Maria Callas, Elizabeth Taylor vagy Sophia Loren. Ikonikus stílusuk és ezek a ma már luxusdesztinációvá vált települések nagyban hatottak a Millions & Billions kollekció színvilágára és mintáira. A kollekció tervezője az Index szerzője, Pécsi Balázs luxusszakértő, aki a mesterséges intelligencia segítségével tervezte meg a grafikákat, amelyeket májusban megjelent, Stílusgourmand című könyvéből kölcsönzött.
A kiadvány 80 fejezeten keresztül látja el az olvasót gyakorlati tippekkel az elegáns öltözködés, a kifinomult lakberendezés, a gasztronómia és más életmódtémák terén, de nagy hangsúlyt fektet a jó modorra is az élet minden helyzetében. A kiadvány közel 300, akvarellstílusú illusztrációjából válogatott a szerző, hogy mi kerüljön fel ezekből a matt, selyemfényű vagy metál tapétákra és bársonytextíliákra.
A kollekcióban jelenleg összesen 30-féle tapéta érhető el, amely öt színállást (korall, rózsaszín, türkiz, lime-lila és szürke) jelent. A tapétarendben egyaránt helyet kaptak bonyolult, figurális motívumok és egyszerű, geometrikus minták is a teljesen egyszínű, ámde árnyalatukban és textúrájukban tökéletesen passzoló papírtapéták mellett. A kollekció másik hangsúlyos termékcsoportja a díszpárnák, amelyeknek bársony előnézetét vagy egyetlen nagy grafika uralja a könyvből kiemelve, vagy a tapéták mintái köszönnek vissza a színes bojtokkal dekorált darabokon.
A különböző kreatív iparágakból érkező Vandlik Júlia által alapított MÜÜSKA dizájnbrand nem egy hagyományos bútorgyártó, hanem úgynevezett collectible design brand. Azaz a márka fő termékcsoportjának számító kárpitos bútorok többek berendezési tárgyaknál, a lakásdekoráció és a művészeti produktum közt lavíroznak.
A márka alapkoncepciója az, hogy csak neves képzőművészekkel működik együtt, akiknek kiválasztott műveit magas minőségű anyagra nyomtatják, és ezek kerülnek fel kárpit gyanánt elsősorban 19–20. századi fotelekre, vagy limitált szériás új darabok készülnek belőlük szintén fotelek, franciaágyak, de akár egyedi gyártású tapéták formájában. A márka ezúttal Pécsi Balázs személyével kivételt tett, tekintettel a magyar és nemzetközi luxusipari munkásságára. Természetesen a Millions & Billions kollekcióból sem maradhattak ki a kárpitos bútorok, amelyeket ezúttal magas háttámlás, trónszerű karosszékek képviselnek, melyek igazi ékszerbútorai lehetnek bármely enteriőrnek.
A díszpárnák egyik perszonalizálható eleme, hogy a megrendelő belehímeztetheti aranyszínű fonallal a saját vagy a megajándékozott monogramját a párna hátoldalára. Ezt az opciót azonban lehet kérni 40 százalékban valódi, 24 karátos aranyat tartalmazó fonallal is, amelyet az 1582-ben alapított Piana Clerico piemonti fonalmanufaktúra gyárt. Így a magyar libatollal és -pehellyel töltött díszpárna a több mint 10 ezer eurós (4 millió forintos) árával a világ jelenlegi legdrágább díszpárnájának tekinthető. Ennek megfelelően a szállítás módja is egészen különleges: a megrendelő kérése alapján lovas hintó, oldtimer vagy limuzin kézbesíti díszdobozban a párnát a megadott címre.
Pécsi Balázs Stílusgourmand című,az Inda Press gondozásában megjelent könyvét ide kattintva rendelheti meg:
(Borítókép: Barta Lóránt / Index)