Alig kezdődött el a kereskedelmi csatornák őszi műsordömpingje, de így is széles kínálatból választhattak a nézők az RTL és a TV2 adásai között. Teljesítményt értékelt a két televíziós óriás.
Ázsiai túrák, albán foci, próbára tett kapcsolatok és egy erődnyi kaland - volt miből válogatniuk a nézőknek szeptemberben a kereskedelmi csatornák repertoárjából. Míg a TV2 közleménye szerint minden fontos korcsoportban megnyerték a nézettségi versenyt, addig az RTL kínálatából nyolc műsor is felkerült a szeptemberi 18–49 év közöttiek top 10-es listájára.
Hétköznap esténként főműsoridőben az ötödik évadot futó Ázsia Expressz letarolta a mezőnyt havi átlagban mindhárom kiemelt korcsoportban. Epizódonként akár 780 ezernyi nézőt is bevonzott a kalandreality a TV2-n, míg az RTL csodafegyvere, Az Árulók – Gyilkosság a kastélyban, a mentális hadviselésen és totális megtévesztésen alapuló kegyetlen játék átlagosan 24,7%-os nézettséget hoz a csatornának.
A kísértés különösen népszerű a fiatalabb, 18–49 éves korcsoportban, ahol a műsor átlagos közönségaránya 15,1% volt szeptemberben a TV2 közleménye szerint. Az RTL-es Házasodna a gazda legújabb évadának ugyanebben az idősávban a teljes lakosság körében 13,9%-os eredményt sikerült elérnie.
A 12 év után visszatérő Megasztár szeptember 22-én debütált, és egyből letarolta a heti nézettségi toplistákat, az első válogató adás ugyanis mindhárom kiemelt korcsoportban jelentős fölénnyel lett a hét legnézettebb műsora. A teljes lakosság körében ráadásul a Megasztár első adása nem csupán a havi műsortoplista 1. helyét foglalja el, hanem az éves műsortoplistában is bekerült a top 5 műsor közé, írja büszkélkedve a TV2. A hétvégi show-műsorok közül a Sztárban Sztár All Stars szintén szeptemberben kezdődött, és átlagosan 756 ezres nézőszámmal, valamint 21,6%-os nézői részesedéssel a teljes lakosság körében idősávja legnézettebb műsora.
A szeptember 14-i X-Faktor lett a hónap legnézettebb 18–49-es programja 37,8%-os közönségaránnyal, az adást 872 ezren követték a teljes lakosság körében, de a toplista második helyét is az X-Faktor foglalta el. A toplista 8. és 9. helyén természetesen ott van a Sztárbox is. Átlagban az öt adás 24,2%-kal megy, és 525 ezren nézik a teljes lakosság körében. A legjobban a 18–39-es női célcsoportban megy, 31,6%-os közönségaránnyal az RTL közleménye szerint.