Index Vakbarát Hírportál

Kapós volt tavaly a húsvéti csokoládé

2013. március 4., hétfő 13:43

Húsvéti édességekből egyre nagyobb forgalmat bonyolít le a magyar élelmiszer-kiskereskedelem: mintegy 3,3 milliárd forintért közel 900 tonna csokoládé nyulat, tojást és egyéb, ünnepre való édességet adtak el a boltok tavaly március-áprilisban – derül ki a Nielsen piackutató vállalatnak legfrissebb összegzéséből.

Az értéket tekintve 10, mennyiség szempontjából 7 százalékkal többet értékesítettek, mint az egy évvel korábbi hasonló időszak során. Továbbra is a nyúl és a tojás figurák dominálnak: az összes költésből 41 százalék jutott a csokinyúlra, 2 százalékponttal több, mint a megelőző évben. A csokoládé tojás részaránya 39 százalékról 38-ra csökkent,  a korábbi szezonhoz képest.

Az ajándékot is tartalmazó édességcsomag piaci részesedése stabilan 9 százalék. Az egyéb csokoládé figurák, például kacsa, bárány és csibe aránya ugyanúgy 7 százalék volt tavaly, mint egy évvel korábban. A hagyományos csomagra 5 százalék jutott, míg tavalyelőtt még 6 százalék.

Mindinkább a magasabb minőségű tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben a fogyasztók. A húsvéti édességekre kiadott pénzük 80 százalékát költötték tejcsokoládéra tavaly, ami 2 százalékponttal haladja meg a tavalyelőtti arányt. A korábbi években listavezető nugát piacrésze 14 százalékról 11-re csökkent, egyik ünnepi szezonról a másikra. A többi alapanyag közül az étcsokoládé 6 százalékos múlt évi mutatója emelkedik ki.

Az átlagárak eltérően változtak. Egy kilogramm tejcsokoládéból készült húsvéti figura mennyiségi eladással súlyozva, átlagosan 4 366 forintba került legutóbb március-április során. Ez 4 százalékkal több, mint egy évvel előtte.

A nugátból készült édességek átlagára 16 százalékkal csökkent, kilogrammonként - 1 672 forintra. Viszont 7 százalékkal drágult az étcsokoládé, kilogrammonként 2 435 forintra - tartalmazza a közlemény.

Rovatok