Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem több mint 97 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le idén január-áprilisban, pont egy százalékkal többet, mint a múlt év hasonló időszakában - derül ki a Nielsen négy hónapos összehasonlításából.
A kutatás szerint 2-7 százalékkal nagyobb volt a hazai kiskereskedelem árbevétele a tavalyi időszakhoz képest néhány vegyi áru esetén: nagyot ment idén a toalettpapír, az öblítő, a mosogatószer, a fogkrém és a dezodor.
A kutatás szerint a magyarok hipermarketbe járnak a legszívesebben, amiknek a piaci részesedése azonban 37 százalékról 34-re csökkent a legutóbbi négy hónap során. A hipermarketek piaci pozícióvesztésének farvízén a drogériák 26-ról 27 százalékra eveztek fel.
A hipermarketbe érve egyébként a magyarok átlagon felül kezdenek mosószert, öblítőt, toalettpapírt és tusfürdőt vásárolni, míg a drogériákban a hajfesték, az arc- és a szemránckrém vált ki hasonló hatást.
Értékét tekintve nőtt továbbá a drogériák, a szupermarketet és a diszkontok, valamint a kisebb üzletek forgalma.