Index Vakbarát Hírportál

Szárnyal idén a toalettpapír

2013. június 19., szerda 14:28

Háztartási vegyi áruból és kozmetikumból a kiskereskedelem több mint 97 milliárd forint értékű forgalmat bonyolított le idén január-áprilisban, pont egy százalékkal többet, mint a múlt év hasonló időszakában - derül ki a Nielsen négy hónapos összehasonlításából.

A kutatás szerint  2-7 százalékkal nagyobb volt a hazai kiskereskedelem árbevétele a tavalyi időszakhoz képest néhány vegyi áru esetén: nagyot ment idén a toalettpapír, az öblítő, a mosogatószer, a fogkrém és a dezodor.

A kutatás szerint a magyarok hipermarketbe járnak a legszívesebben, amiknek a piaci részesedése azonban 37 százalékról 34-re csökkent a legutóbbi négy hónap során. A hipermarketek piaci pozícióvesztésének farvízén a drogériák 26-ról 27 százalékra eveztek fel.

A hipermarketbe érve egyébként a magyarok átlagon felül kezdenek mosószert, öblítőt, toalettpapírt és tusfürdőt vásárolni, míg a drogériákban a hajfesték, az arc- és a szemránckrém vált ki hasonló hatást.

Értékét tekintve nőtt továbbá a drogériák, a szupermarketet és a diszkontok, valamint a kisebb üzletek forgalma.

Rovatok