A MÁV nyílt közbeszerzést írt ki a MÁV-START és a GYSEV Zrt. motorvonat-beszerzéséhez kötődő marketingkommunikációs és rendezvényszervezői feladatok ellátására, valamint reklámajándéktárgyak leszállítására – a felhívás a hétfői Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.
A márciusban aláírt szerződés szerint a Stadler vasúti járműgyártó cég a MÁV-START Zrt.-nek 42, a GYSEV Zrt. részére 6 elővárosi motorvonatot szállít. A beszerzés összértéke 267 millió euró, amelyet teljes egészében európai uniós forrásokból finanszíroznak majd a 2007–2013. évi Közlekedési Operatív Program keretében.
A tender keretösszege nettó 212 millió forint, amely ettől 30 százalékkal kevesebb is lehet. Ezért idén november közepétől kell 2015. szeptember 30-ig népszerűsíteni az új motorvonatokat.
Ajánlatot az a cég tehet, amelynek a marketingkommunikációs szolgáltatásból - vagy a PR szolgáltatásból, illetve rendezvényszervezésből vagy ezek összesítéséből – származott nettó árbevétele az előző három üzleti évben – összesen – eléri a nettó 150 millió forintot, és az előző három üzleti év egyikében legalább nettó 120 millió forint volt az árbevétele. Az ajánlatok benyújtási határideje október 7.
Az összességében legelőnyösebb ajánlat lesz a nyertes, az értékelendő szempontok között túlsúlyosak a költségekkel kapcsolatosak. De az ajánlatot böngészve olyan érdekes részletek (VI. szakasz, 3/6. ponttól) is szerepelnek, mint hogy nyomtatott médiafelületeknél másfélszer akkora súllyal számít a Magyar Nemzet, mint mondjuk a sokkal nagyobb példányszámban kikerülő Metropol, esetleg az online megjelenésnél a Mandiner vagy az mno.hu egy súllyal szerepel a Facebookkal.