Index Vakbarát Hírportál

Hazudtak a Csiga Elixírről

2013. november 11., hétfő 14:30

A Direkt Market Kft. megtévesztette a fogyasztókat a Csiga Elixír és a Biocaptol reklámjaiban a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata szerint. A GVH ezért két eljárásban összesen 22 millió forint bírságot szabott ki a Direkt Marketre.

A cég tavaly a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban és a termék címkéjén a Csiga Elixír étrend-kiegészítőről azt állította, hogy alkalmas az ízületi fájdalom és az ízületi betegség gyógyítására, és hogy reklámban ígért eredményei garantáltak és tudományosan igazoltak. A vizsgálat során benyújtott iratok azonban nem igazolták ezeket, így a vállalkozás megtévesztette a fogyasztókat.

Nem fogyaszt a fogyitabi se

A vállalkozás továbbá a Biocaptol reklámjaiban azt állította, hogy az étkezési szokások megváltoztatása és erőfeszítés nélkül a termék alkalmazásával rövid idő alatt tartós súlycsökkenést lehet elérni. A Biocaptolra egyébként korábban többen panaszkodtak különböző fórumokon.

Ezenkívül az elérhető fogyás várható mértékére és ütemét is ajánlgatta, például a „24 óra elteltével akár 300 grammot is veszíthet 6 óránként” reklámszöveggel. Azonban ezeket sem tudták bizonyítani.

A hivatal tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősítette a megtévesztő reklámokat, és Csiga Elixírrel termékkel kapcsolatos állítások miatt 12 millió forint, a Biocaptollal kapcsolatos megtévesztő tájékoztatás miatt 10 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A bírságoknál mindkét esetben súlyosító körülmény volt, hogy a jogsértő reklámok a fogyasztók széles körét elérő lapokban jelentek meg, valamint az, hogy a megcélzott fogyasztói kör a gyógyhatás állítások tekintetében az átlagosnál sérülékenyebb.

A Slim Integrával is befürödtek már

A hivatal egy korábbi vizsgálatában már 15 millió forintra büntette Direkt Market Kft.-t, amikor a Slim Intergra/Aha Tropic/AhaTropic Slim termékéről azt állították, hogy annak segítségével súlycsökkenés érhető el, azonban ezt az állítását nem tudta igazolni.

Ezenkívül a termék összetételére, az elérhető fogyás mértékére, ütemére és a készítmény használatától várható eredményekre vonatkozó hamis állításokat tettek közzé. 

Rovatok