Index Vakbarát Hírportál

Saját magát alázta az óriásbank

2013. november 15., péntek 09:03

A JP Morgan felfüggesztette „kérdezz, és mi válaszolunk” Twitter-eseményét, miután nyilvános szóbeli megkövezéssé fajult a félresikerült közösségi médiamegjelenés – írja a Portfolio.hu a Financial Times cikkére hivatkozva.

Széttrollkodták

A Twitter IPO-jában is részt vevő JP Morgan „AskJPM” hashtaggel indított tegnap kérdezz-felelek marketingeseményt, amelynek során a Twitteren keresztül bárki kérdéseket tehetett fel a banknak. A szerda délutáni marketingakció azonban kudarcba fulladt, ezért a bank rövid úton felfüggesztette. Ugyanis a jelzálogfedezetű értékpapírok szabálytalan értékesítése és a londoni bálnaként elhíresült kereskedési veszteség miatt mostanában reflektorfénybe került pénzintézethez kínosabbnál kínosabb kérdések érkeztek.

Egyes marketingszakértők szerint az eset iskolapéldája lehet a rosszul elsült közösségi médiamegjelenéseknek. A kérdések körülbelül kétharmada negatív színezetű volt – állítja a Twitter-bejegyzéseket elemző cég, a Topsy. A beérkezett kérdések között szerepelt például: "Rendelkeznek-e egy előre meghatározott célszámmal arra, hogy hány ember életét kell tönkretenniük, mielőtt sikeresnek bélyegzik jelenlegi üzleti modelljüket?", vagy "Ma eddig hány kiskutyát gyilkoltak le?".

Ez persze nem olyan meglepő, hiszen a JP Morgan valóságos botránycunamival szórakoztatta a pénzügyi híreket követőket az utóbbi években. Ezért most meg is kapják a világ legnagyobb bankbírságát.

Volt már ilyen

A félresiklott „kérdezzen tőlünk” Twitter-események egy másik emlékezetes példája a British Gas nevéhez fűződik. A cég éppen arra a napra hirdette meg a marketingeseményt, amikor 10 százalékos gázáremelést is bejelentett, ezzel pedig saját maga pecsételte meg az akció sorsát. A rosszul időzített kérdezz-felelekre beérkezett kérdések között szerepelt például, hogy „Melyik bútoromat égessem el önök szerint, hogy ne fagyjak meg?”, illetve „A menedzsment 20 fontos bankjegyekben szeretne fürdeni?”.

Rovatok