Nyolc éve adták el az iWiW-et. Miért döntöttek az alapítók az eladás mellett? Megérte kiszállni? Akkor jó döntésnek tűnt, de ma is így gondolják? Az iWiW-alapító Gordon Ákossal új startupjaikról is beszélgettünk.
Közel 8 éve vásárolta fel egymilliárd forintért a T-Online Magyarország az akkoriban még legnépszerűbb, meghívásos alapon működő közösségi portált, az iWiW-et.
A portál alapítói között nem volt teljes egyetértés az oldal továbbfejlesztésével vagy eladásával kapcsolatban, de végül egyértelmű konszenzusra jutottak. Ma már nem biztosak benne, hogy ez volt a legjobb döntés, de azt biztosan tudják, hogy rossz lépés sem volt.
Őszintén szólva a nagy felpörgés után hamar túlnőtt rajtunk. Az ötleteink és koncepcióink ereje, a piac fogadókészsége és mohósága akkoriban még lényegesen nagyobb volt, mint az a tudásunk és kapacitásunk, amivel kézben tudtuk volna tartani a gyeplőt.
Az iWiW eladása után inkább előrefelé néztek, és tovább építették a Virgót. Akkor huszonöten voltak, ma több mint hatvanan, szóval volt dolguk bőven, hogy ne tudjanak a „mi lett volna, ha” kérdéseken túl sokat rágódni. Az iWiW eladásából befolyt egymilliárd forint egy részét visszaforgatták a Virgóba, és a tulajdonosok a saját elképzeléseik szerint fektették be.
Mi csak egy ígéretes terméket adtunk el, de a minket sikerre vezető tudás és kreativitás megmaradt nálunk, a fejekben. Az élet ment tovább és a legmenőbb nyaralós selfie-ket, meg plankingelős fotókat mi is egyre inkább a Facebookra töltöttük fel, ahogy ti is, meg mindenki a világon.
Most több kisebb-nagyobb megbízásuk van, de dolgoznak a saját ötleteiken is, és három komolyabb startupot indítottak.
A Balatonfüredi Rendszertudományi Innovációs Központban dolgoznak egy 12 fős K+F csapattal, ahol egy olyan rendszert építenek, amivel mobilfejlesztők hús-vér emberekkel tesztelik a mobilalkalmazásaikat az összes létező kütyün, valós élethelyzetekben. TestJockey.com néven fut, és idén februárban mutatják be Barcelonában, a Mobile World Congress kiállításon.
Egy másik startupjuk a Youmetry.com, egy okos tartalomajánló rendszer. Úgy működik, hogy megismeri a felhasználók viselkedését, és ez alapján jelenít meg személyre szabott tartalmakat az olvasóknak.
Ingatlanos szakmai befektető partnerekkel pedig közösen fejlesztik a Mingo.hu-t, egy online B2B alkalmazást. Több másik projektekben tanácsadóként, designerként, fejlesztőként vesznek részt, vagy a termék piaci bevezetéséről döntenek.
Lehet, hogy az iWiW-ből nem sok maradt mára, de talán most nem tartanánk itt, ha akkor azt nem tesszük le az asztalra. Ma a cél az, hogy a növekedésünk üteméhez szervezetileg fel tudjunk nőni és ne csússzon ki a kezünkből az irányítás."