A tengelyszám-beállítást, az útdíj-adatszolgáltatást és a díjköteles szakaszok elszámolását is érintik az útdíjrendszer február 9-én életbe lépő változásai, derül ki a WebEye Magyarország összeállításából. Az első napokban fokozott figyelmet igényel az átállás.
Az egyik legfontosabb változás a járművek díjszabási kategóriájának beállítását, azon belül is a tengelyszámállítást érinti. A gépjármű tengelyszámát eddig is minden fuvarfeladat előtt ellenőrizniük kellett mind a fedélzeti eszközzel, mind a viszonylati jeggyel közlekedő úthasználóknak, hiszen ez is befolyásolja a fizetendő útdíj mértékét.
Február 9-től ez annyiban módosul, hogy a fedélzeti eszközt használóknak felül kell vizsgálniuk a korábban megadott tengelyszámot, és a HU-GO portálon a megfelelő opció kiválasztásával nyilatkozniuk kell arról, hogy a jövőben hol kívánják beállítani az erre vonatkozó adatokat: továbbra is a HU-GO portálon keresztül vagy a bevallási közreműködő segítségével.
Lényeges változás még, hogy a tengelyszámállítás csak a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) visszaigazolását követően számít hatályosnak, tehát az e-mailben kapott megerősítést minden esetben meg kell várni indulás előtt. Ellenkező esetben előfordulhat, hogy egy esetleges ellenőrzéskor még a korábban beállított tengelyszám alapján kalkulál a rendszer, így akár büntetés is kiszabható.
További változás, hogy az útdíj-adatszolgáltatás határideje 25 napra módosult – az úthasználatot követően ennyi idő áll rendelkezésre a fedélzeti eszköz adatainak letöltésére. Ez főleg akkor jelenthet problémát, ha a jármű esetleg külföldre távozik, vagy váratlanul szervizbe kerül. Fontos tehát rendszeresen ellenőrizni a fedélzeti eszköz állapotát és meggyőződni arról, hogy az üzemszerűen regisztrálja-e a jármű által megtett útvonalat.