A GfK felmérése szerint az ötvenes korosztálynak van legnagyobb megtakarítása Magyarországon. Ez 1-5 millió forint átlagosan, ami nem mondható igazán jelentősnek. Emellett míg a fiatalabb magyarok egyre kevesebbet tudnak fogyasztani, ők egyre többet.
Amíg a napi fogyasztási cikkekre fordított kiadások folyamatosan csökkentek a 18-49 éves korosztályban, addig az 50-59 éves csoport költései dinamikusan növekedtek az elmúlt években - idézi a GfK Hungária Piackutató Intézetet az MTI.
A faiatalok helyett azért is érdemesebb a vállalatoknak egyre inkább az ötvenesekre fókuszálniuk, mivel jellemzően nekik van értelmezhető mértékű megtakarításuk Magyarországon. Az 50-59 év közöttiek csaknem 20 százalékának van megtakarítása, ami a legmagasabb arány a társadalmon belül. A korcsoportba tartozók gazdaságilag és életmódjukat tekintve is aktívabbak, mint korábban ennek a generációnak a tagjai, és eltérő a költési szerkezetük.
Az 50-59 évesek kisebb értékben vásárolnak egy-egy alkalommal, mint a fiatalabbak, de jóval többször keresik fel az üzleteket. A gyakoribb látogatások miatt tudott magasabb költést produkálni a csoport.
A felmérésük szerint a megtakarítások összege összefügg a kor emelkedésével, az 50-59 éves korcsoportba tartozók átlagos megtakarítása 1-5 millió forint között szóródik. Ennyit egy átlagos osztrák másfél-két év alatt megspórol magának. Banki kapcsolataikat tekintve is ez a legaktívabb korosztály és biztosítási termékekkel is ők rendelkeznek a legmagasabb arányban.
Az 50 felettiek digitalizálódása terén szintén dinamikus a fejlődés. A GfK adatai szerint az 50-59 éves magyar lakosság mintegy fele nevezhető rendszeres internethasználónak.
A generáció tagjai közül sokan az e-mailek küldése, illetve a közösségi oldalak használata mellett pénzügyeiket is az internet segítségével intézik. Online banki hozzáféréssel közülük tízből heten rendelkeznek, ami csak pár százalékkal alacsonyabb, mint a 15-59 évesek 73 százalékos átlaga.
Azon ötvenesek, akiknek van online banki hozzáférése, a fiatalabbakhoz hasonló gyakorisággal lépnek be a fiókba, 44 százalékuk hetente, ami csak egy százalékkal alacsonyabb arány, mint a 30-49 évesek körében.
A mobil eszközök használatában viszont van némi lemaradás az idősebbek körében, az ötvenen túli online bankoló ügyfelek 85 százaléka kizárólag asztali gépen vagy laptopon használja netbankját, miközben a fiatalabb felhasználók 24 százaléka már részben vagy teljesen okostelefon, illetve tablet segítségével.