Július végéig 44 millió autót hívtak vissza a gyártók az Egyesült Államokban, ami 15 éves rekord. Ebből a GM részesedése 26,1 millió jármű, és ez szintén minden korábbit meghaladó szám, írja a Világgazdaság.
A MarketWatch elemzése alapján viszont az idén hiába az összes visszahívás 59 százalékát tették ki a General Motors által visszahívott autók, a 2004 és 2013 közti időszakban a GM visszahívási mutatója csupán 16 százalékos volt, míg a piaci részesedésének átlaga 26 százalék volt.
Az Experian Automotive adatai szerint az Egyesült Államokban rendszámmal rendelkező autók 26 százaléka a Genaral Motors valamelyik márkájához tartozik. A második helyen a Ford áll 19, a harmadikon pedig a Toyota 13 százalékos piaci részesedéssel.
A General Motors azért fordít különös figyelmet a visszahívásokra, mert évekig nem javította ki a Chevrolet Malibu gyújtáskapcsoló hibáját, ami miatt eddig ötvennégy karambolt és tizenhárom ember halálát okozta az Egyesült Államokban. A GM szerint nem gondolták, hogy ilyen súlyos a hiba, azóta létrehoztak egy segélyalapot a károsultaknak és a korábbaiknál szigorúbb minőségbiztosítást ígértek.
Június végén például a Chrysler – ugyancsak a gyújtáskapcsolók miatt – majdnem 700 ezer kocsit rendelt a szervizekbe, de ekkorra már több céget is érintett a Takata-légzsákok hibája. A Toyota például világszerte 2,7 millió autót hívott vissza, mert az első ülésekhez kapcsolódó légzsákok a nem megfelelő hajtógáza karambol esetén akár fel is gyújthatja az autót. Sorra jelentették be a különböző márkák, hogy szervizbe rendelik a kocsikat. A BMW esetében 1,6 millió autóról szóltak a hírek, és a kampányhoz egyebek között csatlakozott a Chrysler, a GM, a Honda, Mazda és a Mitsubishi is.
Az autógyártók az elmúlt öt évben készül autók közül összesen 10,5 millió darab felülvizsgálatára kényszerültek, ami a Miskolcon épp gyárat építő Takatának akár 500 millió dollárjába is kerülhet. Emiatt ma délelőtt a tokiói központú vállalat bejelentette, hogy a tervezett 16 milliárd jenes nyereséggel szemben a folyó üzleti évben a nettó veszteség elérheti a 24 milliárd jent (235 millió dollár).