A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) döntése szerint a Magyar Telekom 2013 őszén megtévesztő módon reklámozta néhány díjcsomagját, ezért 90 millió forint bírságot szabott ki a cégre.
A reklámokban azt állították, hogy ha az ügyfelek a Next Business XL, illetve M díjcsomagot választják, akkor a feltüntetett havidíjért – 14990 Ft-ért és 9990 Ft-ért – a meghatározott tartalmú szolgáltatást vehetik igénybe.
A GVH megállapította, hogy ez nem felelt meg a valóságnak, mivel
azonban a reklámokból ezek az időkorlát, a gyorsan pergő képek és a kisebb betűméret miatt ezek már nem derültek ki egyértelműen.
A GVH a bírság kiszabásakor a tévéreklámok költségeire alapozott, súlyosító és enyhítő körülmények figyelembevételével.
Súlyosbító körülményként értékelte többek között, hogy
Enyhítő körülményként értékelte, hogy