A Figyelő információi szerint 2016 áprilisától vagy júliusától vezethetik be Budapesten a dugódíjat, amelynek nagyjából 500-640 forint lesz az ára, és a budai körút és a Hungária körgyűrű által határolt területre vonatkozik majd.
A lap szerint a témát – amely Tarlós Istvánnak sem a szíve csücske – azért jegelte eddig a fideszes városvezetés, mert tisztában voltak azzal, hogy egy nem jól időzített és rosszul kommunikált bevezetésbe könnyen belebukhatnak. Tarlós egyébként korábban többször is elmondta, hogy még Demszkyék vállalták a dugódíj bevezetését a 4-es metró EU-támogatási szerződésében.
A dugódíj bevezetését lehetővé tevő törvényjavaslat néhány hónapon belül a parlament elé kerül, és a 2016-os bevezetés annyira biztosnak látszik, hogy a nyáron beüzemelt közterületi parkolás egységes mobilfizetési rendszerét már eleve úgy fejlesztették ki, hogy dugódíjfizetésre is alkalmas legyen. Ez azért is fontos, mert Brüsszel 2017-ben ellenőrzi, hogy a 4-es metró szerződésében foglaltak megvalósultak-e.
A lap szerint a dugódíj bevezetéséhez még jó pár intézkedés hiányzik, például új P+R parkolók kialakítása, új és sűrűbb járatok bevezetése Budapesten. A dugódíjhoz kapcsolódó költségek összesen 40 milliárd forintot is kitehetnek. Ennyi pénz kell ahhoz, hogy elfogadottabb legyen a dugódíj, tehát hogy az autóról tömegközlekedésre váltók is megfelelő szolgáltatást kapjanak, és azoknak se romoljon a szolgáltatás színvonala, akik jelenleg is tömegközlekedést használnak.