Index Vakbarát Hírportál

Egyre kevésbé bízunk a biztosítási ügynökökben

2014. november 7., péntek 12:39

Minden negyedik emberre rásóz egy biztosítást egy átlagos ügynök, a lakosság viszont egyre gyanakvóbb velük szemben. A bankoknál az OTP vezetett, a biztosítóknál az Allianz és az Aegon. Banki terméket bankban veszünk, biztosítást viszont nagyon gyakran ügynöktől vagy online. mondjuk az ügynökök a banki termékeket nem is igazán értik vagy ismerik a Medián felmérése szerint.

A Medián végzett nagyobb mintás felmérést lakosság banki és biztosítási termékekkel kapcsolatos szokásairól, alább a fő eredmények:

Módszertan

A két, egymásra épülő kutatás közül az első 2400 válaszadó személyes megkeresése alapján tárta fel a pénzügyi termékek használatát és a szerződéskötés előzményeit, különös tekintettel a biztosítási ügynök tevékenységére. A második felmérés 326 biztosítási ügynök telefonos megkeresésén alapult. Ebben azt vizsgálták, hogy miképpen változtak az ügynöki munka körülményei az elmúlt években, valamint azt, hogy a közvetítők mennyire érzik sikeresnek a biztosítások és a banki termékek értékesítését.

A fogyasztói minta (nem, életkor, iskolai végzettség és lakóhely szerint) reprezentálja a magyar lakosságot, a biztosítók ügynökhálózatára vonatkozó megállapítások a lakosság által ismert biztosítótársaságok közönségének 90 százalékára jellemzőek.

Ez utóbbi egyébként jól is jöhet a legtöbb fogyasztónak.

Rovatok