A versenyhivatala nyáron összesen közel 100 millió forint bírságot osztott ki néhány kontaktlencsés cégnek, amiért értékesítési és árbevételi adatokat osztottak meg egymással.
Ezek az adatok nem voltak nyilvánosak, csupán a cégek számára váltak elérhetővé egy oligopolisztikus, tehát kevésszereplős piacon, amely így a versenyhivatal döntése szerint lehetőséget teremtett arra, hogy a cégek üzleti kockázatait csökkentse, és korlátozza a piaci versenyt.
A versenyhatóság célja annak megállapítása, hogy a cégek magatartása alkalmas-e a verseny korlátozására vagy torzítására. Már e tény megállapítása is elegendő az elmarasztaló ítélethez, nem szükséges azt bizonyítani, hogy a piaci szereplők magatartása valóban versenykorlátozó volt-e.
A DLA Piper ügyvédi iroda szerint Gazdasági Versenyhivatal döntése nyomán újra kell értékelni a céges piackutatások tartalmát és gyakorlatát, annak eldöntésére, hogy azok nem versenykorlátozó hatásúak-e, derül ki a DLA Piper közleményéből.
Az ügyvédi iroda ezért összeszedett néhány szempontot, amiket érdemes lehet vizsgálni hasonló esetekben. Ilyen például, hogy