Új fajta, prémiumnak szánt tejet dob piacra a Coca-Cola decembertől az USA-ban, írja a Business Insider.
A Fairlife márkanevű tej ára nagyjából kétszerese lesz az átlagos tejének, viszont laktózmentes lesz, és 50 százalékkal több proteint és kálciumot, illetve 30 százalékkal kevesebb cukrot fog tartalmazni, mint a hagyományos tej.
A Fairlife tejet régi amerikai pin-up lányos reklámok újradizájnolásával reklámozzák, ahol a lányok eredeti ruhája tejből van.
A tejet fenntarthatóan, az állatokat kímélő módon állítják elő, egy különleges válogatási technológiával. A tesztpiacokon a tej nagyon sikeres volt, a tesztet követően a legkiválóbb tejtermelőkkel közösen hozott létre a cég vegyesvállalatot.
A Coca-Cola a tervek szerint a tej piacra dobása után tovább terjeszkedne a tejtermékek piacán. A cég vezetője szerint a termék kezdetben nem hoz majd sokat a konyhára – mint mondta: először brandet akarnak építeni, utána viszont hatalmas nyereségre számítanak hosszabb távon.
A cég lépése ugyanakkor bátor húzás, tekintve, hogy a tejipar nincs túlságosan jó állapotban mostanában, és a tejeladások az utóbbi négy évtizedben csökkennek.