A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 15 millió forintra megbüntette a Foodorgany Kft.-t az Update termékek reklámjai miatt.
A Foodorgany 2011 augusztusa és 2013 áprilisa között az Update termékeivel kapcsolatban intenzív reklámkampányt folytatott: reklámfilmekkel, sajtóhirdetésekkel, szórólapokkal, kültéri és vásárláshelyi reklámanyagokon, valamint az interneten népszerűsítette az élelmiszerként forgalomba hozható Update termékeket. A kifogásolt időben Schobert Norbert volt a cég ügyvezetője.
A vizsgált állítások négy csoportba sorolhatóak:
Ebből gyakorlatilag minden hazugság volt, vagy jogszerűtlen.
A GVH hangsúlyozza, hogy élelmiszerek reklámozásakor gyógyhatás nem tulajdonítható a termékeknek (e tekintetben mindegy, hogy a vállalkozás igazolja-e az állításait vagy sem), egészségre vonatkozó hatásról állítás megfogalmazása is csak szűk keretek között, a szigorú európai normáknak megfelelően megengedett, igazolva az ágazati szabályoknak való megfelelést.