Az online árukövető rendszerrel kapcsolatos minden információ megtalálható mostantól az ekaer.nav.gov.hu oldalon. A vállalkozások többek között megtudhatják, kire vonatkozik a rendelet, kinek és hogyan kell regisztrálni, melyek a kockázatos termékek.
A honlapra látogatók megtalálják a témával kapcsolatos jogszabályok, illetve a már közzétett jogszabálytervezetek szövegét is. A vállalkozók az ekaer.nav.gov.hu honlapján az interfész felület kezelésével kapcsolatos technikai és működési kérdésekre is gyakorlati választ kaphatnak.
Az EKÁER rendszerbe már december 20-tól bejelentkezhetnek - az ügyfélkapuval rendelkező – vállalkozások, és kiadhatják a jogosultságokat is. Így a január 1-jei induláskor már csak a szállítással kapcsolatos adatokat (áru megnevezése, mennyisége, címzett, feladó adatai, szállító jármű rendszáma stb.) kell bejelenteni.
Január elsején indul az online árukövetési rendszer, az EKÁER, melynek célja a jogkövető piaci szereplők pozíciójának erősítése, az áruforgalom átláthatósága, a gyakran emberi egészséget veszélyeztető élelmiszerekkel kapcsolatos visszaélések kizárása és nem utolsó sorban az adóelkerülők kiszűrése. Ezért január elsejétől minden vállalkozásnak a közúti szállításhoz kapcsolódó adatokat egy központi elektronikus rendszerben kell rögzítenie még a fuvarozás megkezdése előtt.
2015. január 31-ig tart a bírságmentes időszak. A NAV az újév első hónapjában is ellenőriz ugyan, de mulasztás esetén nem büntet. A pénzügyőrök és a revizorok a figyelmeztetés mellett felkészítő segítséget nyújtanak az átálláshoz.
Az EKÁER-ről mindent megtudhat az ekaer.nav.gov.hu-n. Az oldal folyamatosan frissül. Ha valaki mégsem találja meg a választ a honlapon, akkor küldje el kérdését a külön erre a célra létrehozott e-mail címre.
December 5-én a gazdasági tárca kezdeményezésére megalakult az Elektronikus Közúti Áruforgalmi Ellenőrző Rendszer Munkacsoport, amelyben minden érintett részt vesz. A cél az online árukövetési rendszer zökkenőmentes januári bevezetése.