Tiborcz István és üzlettársai érdekeltségébe került a keszthelyi kikötőt üzemeltető cég és több kikötői ingatlan is, írta az átlátszó.hu. Az ügyletet decemberben ütötték nyélbe, a 23 millió forintos adóssággal terhelt cégért 7 millió, a kikötői ingatlanokért további 330 millió forintot fizettek a keszthelyi önkormányzatnak, illetve a vitorláskikötőt korábban tulajdonló állami cégnek, a Balatoni Hajózási Zrt-nek.
A Keszthelyi Yachtkikötő Kft. az önkormányzat 100 százalékos tulajdona volt, 2012-ben a bezárástól mentették meg azzal, hogy az amúgy önkormányzati földterületen működő létesítmény üzemeltetését a városi cég átvette a Balatoni Hajózási Zrt.-től. Keszthelynek ugyanis turisztikai szempontból fontos érdeke, hogy az ingatlanon vitorláskikötő működjön. Az akkori megállapodásban szerepelt egy vételi opció is: a városnak 2014 végéig volt ideje eldönteni, meg akarja-e vásárolni az egyébként a korábbi üzemeltető tulajdonában lévő épületeket, amelyeket 2012-től csak bérelt. Végül inkább új befektetőt kerestek.
A Nyugati-medence Kikötőfejlesztő Kft. lett a vevő, a cég 3 millió forint törzstőkével alakult, és két hónappal az üzlet megkötése előtt Tiborcz István egyik cége, a Green Investments Kft., és további öt vállalkozás tulajdonába került. A Nyugati-medence Kikötőfejlesztő Kft. egyik alapítója a PBE Energiamenedzsment Kft. volt, amely Tiborcz István egyik üzlettársa, Hamar Endre cége volt, az új vállalkozás egyik ügyvezetője pedig ugyanaz a Péter Zsolt lett, aki a szintén Tiborcz-érdekeltség Elios Innovatív Zrt.-ben is vezető tisztségviselő. Aztán Tiborcz egyszemélyes cége, a Green Investments Kft. megvásárolta a PBE Kft-t, majd helyet is cserélt azzal a Nyugati-medence Kikötőfejlesztő Kft-ben.