Index Vakbarát Hírportál

Többet vásárolna a magyar

2015. január 26., hétfő 15:04

Magyarországon a Nielsen fogyasztói bizalmi indexe az elmúlt évet 54 ponttal zárta, ami két ponttal kevesebb, mint a harmadik negyedévi adat. A tavalyelőtt elindult lassú, de biztos növekedést most először csökkenés követte. Igaz, a legutóbbi index még mindig nagyobb, mint a megelőző három év negyedik negyedéveiben.

Így alakult az index három összetevője a harmadik negyedévhez képest:

A módszertanról

A Nielsen globális felmérését a fogyasztói bizalomról 2014. november 10.-28. között végezték. Több mint 30 ezer internetet használó fogyasztót kérdeztek meg hatvan országban; Európa mellett Ázsiában és Óceániában, Észak- és Dél-Amerikában, Közép-Keleten valamint Afrikában. A minta mindegyik országban reprezentatív az Internet-használók kora, valamint neme szempontjából, és maximális hibahatára plusz-mínusz 0,6 százalék. A felmérés csak az Internet-hozzáféréssel rendelkezők fogyasztási szokásait veszi számba.Az Internethez hozzáférők aránya országonként változik.

A Nielsen a kutatást csak olyan országokban végzi, ahol az Internet penetrációja legalább 60 százalék vagy minimum 10 millió lakos rendelkezik Internet-hozzáféréssel.Kínában a fogyasztói bizalmi index felmérését speciális módszerrel végezte a Nielsen, 3 500 személy megkérdezésével. A Nielsen Globális Omnibusz Kutatása 2005-ben indult.

Rovatok