Nem volt jogszerűtlen az MNB szerint, hogy az Erste devizahiteleseit még az előtt kártalanította a bank, hogy kiküldte volna erről az értesítőt az elszámolásról. Ettől persze még nem lesz kevesebb ideje az ügyfeleknek, hogy panaszt tegyen a banknál, ha szerinte nem annyit kellett volna kapnia a banktól, vagy ha nem akar élni a forintosítással.
Az MNB emlékeztet mindenkit, hogy onnantól, hogy megérkezik a postán (!) az elszámolási értesítő, 30 napja van arra, hogy panaszt tegyen. Vannak bankok, amik a levél előtt sms-ben vagy telefonon értesítik az ügyfeleket, de akkor is onnantól ketyeg az óra, hogy a postás kihozta a levelet.
A bankoknak a tisztességtelenül elvont összegekről és az egyéb elszámolási tudnivalókról szóló értesítőket a deviza alapú kölcsönöknél 2015. március 1. és április 30. között, a devizában törlesztettek és a forinthitelek esetében 2015. augusztus 1. és szeptember 30. között kell megküldeni az ügyfeleiknek.
Az elszámolásnál visszajáró összegeket a bankoknak legkésőbb az értesítő megküldése után 15 napon belül kell jóváírniuk az ügyfelek számláján, vagy a már megszűnt fogyasztói szerződéseknél átutalniuk, ha ismerik az ügyfél számlaszámát.