Oroszországban mélyrepülésben van az autópiac, több márka kezd eladhatatlanná válni, írja az MTI az AP-re hivatkozva.
A középkategóriás autók, mint például a Ford esetében az értékesítés 78 százalékkal zuhant a múlt hónapban. Egyedül csak a luxusautók iránt nő továbbra is a kereslet, ami részben értékállóságukkal indokolható a folyamatosan gyengülő rubel mellett, de szerepet játszik az is, hogy a gazdag oroszok státusszimbólumnak tartják a nagyon drága autókat.
Februárban a Chevrolet eladásai 74 százalékkal, az Opelé 86 százalékkal csökkent a múlt év azonos hónapjához képest. Ugyanakkor nőtt a Mercedes, a Lexus és a BMW értékesítése. Az Audi-eladás csökkent ugyan a múlt hónapban, de jóval kisebb mértékben az autópiac egészének a zsugorodásához képest.
Az Autostat orosz piackutató intézet szerint a gyenge rubel miatt egyre inkább megéri az Oroszországgal szomszédos országokban élőknek átjárni autót venni. Februárban igen sok autót vettek Oroszországban fehérorosz, vagy közép-ázsiai vásárlók. Ezt leszámítva februárban az oroszországi autóeladás több mint 50 százalékkal esett éves szinten az Autostat szerint. Mondjuk az Európai Üzleti Szövetség (AEB) szerint csak 37,9 százalékkal.