Folytatódik a pereskedés a csíki sör márkanévért a Ciuc Premiumot gyártó Heineken Románia és az Igazi Csíki Sört gyártó Lixid Projekt Kft. között – írja a Maszol.ro-ra hivatkozva a Napi.hu.
Lénárd András, az Igazi Csíki Sör gyártója elmondta: a suceavai táblabíróság márciusban jogerősen elutasította a Heineken Romániának azt a kérését, amelyben a multinacionális cég törvényszéki elnöki rendelettel próbálta azonnali hatállyal bezáratni az Igazi Csíki Sört gyártó csíkszentsimoni gyárat.
Korábban megírtuk, hogy a holland Heineken 2003-ban vette meg a Csíkszeredában gyártott Ciuc Premium (Csíki prémium) sörmárkát, amelyet az erdélyi magyarok csíki sörként emlegetnek. 2014 novemberében azonban megjelent a piacon a Csíki Sör Manufaktúra terméke, az Igazi Csíki Sör, amely számára a helyi gyártó Lixid Project Kft. szerzett jogi védelmet.
Lénárd András szerint a márkaperben nem Romániában születik meg a végső döntés. Elmondta, hogy a Heineken a Hargita megyei törvényszéken is beperelte az Igazi Csíki Sör gyártóját, de emellett a spanyolországi Alicantéban székelő uniós szabványügyi hivatalhoz (OHIM) is panaszt nyújtott be. Mindkét eljárás folyamatban van.
Az eljárás során elsősorban arra hivatkoznak, hogy levédték az Igazi Csíki Sör márkát, a Heineken csak a Ciuc Premium márkanévvel rendelkezett, és a jogvita óta kért jogi védelmet a Csíki premium márkanévre is.
Hozzátette, a két sör sem ízben, sem a gyártási technológiában, sem a csomagolásban nem téveszthető össze. Már csak azért sem, mert Lénárd szerint a Ciuc Premium nem is sör. Arról, hogy egyszerűen lemásoltak egy brit reklámot a sörük népszerűsítéséhez, Lénárd elmondta, hogy azt tényleg látták korábban, de „újat már a mai világban nehéz kitalálni”. Emellett attól még székely reklám marad, hiszen „székelyek készítették”.
Lénárd András szerint jelenleg havonta 300 ezer litert palackoznak az Igazi Csíki Sörből, és nem győzik kielégíteni a termékük iránti keresletet. Arra a felvetésre, hogy igazából a székely érzületen nyerészkedik, Lénárd azt mondta, hogy nem, mert a sör eladásával „a saját ragaszkodását mutatja ki”.