Garancsi István csütörtökön megvásárolta a reklámpiacon szereplő spanyol–magyar Esma Zrt. részvényeinek 100 százalékát – írta a Népszava.
A társaságot irányító Bleuer István közleményét, amely szerint a tulajdonostársakkal egyetértésben úgy határozott, hogy az Esma menedzsmentje részére értékesíti a társaságot, és „a beruházás nagysága miatt a megmaradt csapatnak szüksége volt egy pénzügyi befektetőre is”. Több gazdasági szereplő megkeresése után Garancsi István adta a legkedvezőbb ajánlatot.
A közlemény szerint Garancsi István célja, hogy az érdekkörébe tartozó cégek reklámtevékenységét az Esma koordinálja, de „természetesen bízik a további terjeszkedésben is". A zrt. vezérigazgatója, valamint a menedzsment tulajdonosi képviselője a cégnél csaknem 20 éve dolgozó Gátai Péter lett.
Tegnap Bleuer még nem erősítette meg azt sem, hogy tárgyalnának Garancsival, a Videoton focicsapat tulajdonosára, aki ezzel reklámpiaci beruházással még sikeresebben pályázik az „új Simicska" címre. Az Orbánhoz közeli üzletembernek a MET-en keresztül már van energetikai, a Market Építővel pedig építőipari érdekeltségei is vannak és az agrárszektorban is erős szereplő.
Az Esma Zrt. tulajdonában van többek között a villanyoszlopreklámok joga, amelyek használatát azonban három éve törvény tiltja, ami jelentős bevételi forrástól fosztotta meg a céget.