Nem csak a hármas metrón rendszeresen utazókban merült már fel a kérdés, hogy nem inkább új kocsikat kellene-e venni ahelyett, hogy ezeket újítják fel: a Világgazdaság pénteki interjúja szerint a hármas metró felújítását finanszírozó Európai Beruházási Banknál (EIB) ugyanígy látják a dolgot. A lapnak Baranyay László, az EU-hoz tartozó fejlesztési bank alelnöke adott interjút, aki a régi metrókocsik felújításáról azt mondta:
a mi szakértőink szerint célszerűbb lenne új eszközöket beszerezni. A döntés azonban nem a mi kezünkben van, illetve csak annyiban a mi kompetenciánk, hogy meghatározzuk: a magyar kormány által megszabott feltételek szerint részt kívánunk-e venni a finanszírozásban.
Baranyay szerint több olyan fejlesztenivaló van Magyarországon, amit már nem lehet az uniós strukturális alapokból finanszírozni, például az M0 körgyűrű befejezése vagy a vasúthálózat egyes részeinek felújítása. Ezeknél fordulhatna az Európai Beruházási Bankhoz a kormányzat, bár hogy egyáltalán akar-e ilyenekre költeni, az belpolitikai kérdés.
Az EIB tavaly 756 millió euró értékben kötött Magyarországon hitelszerződéseket, többek között ők finanszírozták a szegedi szuperlézerközpontot, vonatbeszerzéseket, idén pedig már adtak 115 millió eurót az MTA hálózati infrastruktúrájának felújítására és más költségeire.