Index Vakbarát Hírportál

Több helyen összeomlott a kártyás fizetés

2015. április 25., szombat 10:16 | aznap frissítve

Szombat délelőtt az ország számos pontján, több bolthálózatnál is összeomlott a kártyás fizetési rendszer. Több olvasónk is jelezte, hogy nem tudott kártyával fizetni, amit személyes tapasztalataink is megerősítettek.

Az eddigi visszajelzések alapján úgy tűnik, hogy valamivel reggel nyolc után állhatott le a rendszer.

Az ország több pontján is tapasztalták a leállást, és olvasóink arról is beszámoltak, hogy egyes bankautomaták sem működtek a délelőtti órákban.

Budapest belvárosában egy kisebb magyar üzletlánc egyik boltjában és egy CBA-ban próbálkoztunk kártyás vásárlással, sikertelenül. A XIII. kerületben pedig egy Reálhoz tartozó üzletben fogadott minket az írásos tájékoztatás, miszerint reggel óta nem működik a kártyás fizetés banki problémák miatt.

Egri olvasónk szerint a helyi Lidlben és a Tescóban állt le a fizetés, több budapesti olvasónk azt írta, hogy Sparban, illetve Intersparban sem tudta a kártyáját használni.

A Szeged.hu arról írt, hogy a városban munkatársaik a Pennyben és Tescóban nem tudtak bankkártyával fizetni. A lap rá is kérdezett a Tescónál, hogy mi a helyzet, az áruházlánctól pedig azt tudták meg, hogy a bankkártyákat üzemeltető banknál van a probléma, ahol már dolgoznak az ügyön. A Tesco bankkártya-leolvasóit az OTP üzemelteti. 

Egy olvasónk azt írta, az budapesti Aréna plázában is leállt az OTP teljes rendszere. Volt, aki arról számolt be, hogy az OTP online felületén akar mobilt feltölteni American Express-számláról, több mint egy órája sikertelenül.

Az Auchantól azt a tájékoztatást kaptuk szombat délelőtt, hogy náluk is voltak technikai problémák a kártyás fizetéssel, de a rendszer fél 11 körül helyreállt. A Tescótól szintén fél 11 körül tájékoztattak arról, hogy a kártyaolvasó termináljaik már rendben működnek. Tudomásunk szerint az Auchan szintén az OTP ügyfele.

Nemsokkal 11 után az MTI is arról írt, hogy már helyreállt a rendszer, ennek ellenére munkatársunk egy zuglói CBA-ban azt tapasztalta, hogy még mindig nem működik a rendszer.

Ha hasonlót tapasztalt, írja meg a tema+bankkartya@mail.index.hu-ra!

Rovatok