Ajánlatot tett a német Henkel & Co. és az amerikai Coty a Procter & Gamble (P&G) szépségipari érdekeltségeinek megvásárlására, írta a Világgazdaság a Reuters értesülésére hivatkozva.
A P&G korábban már közölte, hogy a csoport akár száz márkáját is kész eladni, hogy jobban tudjon koncentrálni az árbevétele 90 százalékát adó 60-70-re.
A Henkel pedig be is jelentkezett, a P&G hajápoló készítményei érdeklik: ezek között olyan márkák vannak, mint az 1927 óta létező Wella, a Head & Shoulders és a Clairol, összesített értékük ágazati becslések szerint 5-7 milliárd dollár között lehet.
Ugyanerre az üzletágra tett ajánlatot a KKR & Co. befektetési társaság is, de a Henkel látszik a legvalószínűbb vevőnek; ha sikerrel jár, akkor ez lehet a német vállalat történetének legnagyobb felvásárlási ügylete.
A Marc Jacobs és a Calvin Klein parfümjeit is gyártó Coty a P&G parfümrészlege iránt érdeklődik. A 2 milliárd dollárra értékelt részleghez olyan márkák tartoznak, mint például a Hugo Boss vagy a Lacoste Fragrances, de ez állítja elő a Naomi Campbell vagy Christina Aguleira neve alatt árult illatszereket is.
A P&G kozmetikai brandjei se csak szakmai befektetőket mozgattak meg: a Clayton Dubilier befektetési társaság az egész divíziót megvenné, beleértve a nem a felső kategóriába tartozó márkákat, például a Covergirlt és a Max Factort is. A szintén pénzügyi befektető Warburg Pincus pedig állítólag mind a parfüm-, mind a kozmetikai üzletágat megvenné.